توضیحات متا چیست؟ و معرفی ویژگی های آن

آموزش وبسایت

-seo-meta-descriptions
مقدمه:

متا خلاصه ای از محتوای یک صفحه است که کاربران می توانند در نتایج جستجو ببینند. این یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام جستجوی چیزی می بینند، بنابراین بهینه سازی آن برای سئو بسیار مهم است. این فرصتی است که کاربران را متقاعد کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند! پست ویژگی های یک توضیحات متا خوب را به شما نشان می دهد.

فهرست مطالب:

1. توضیحات متا چیست؟

2. چرا توضیحات متا را تنظیم کنید؟

3. هفت ویژگی های یک توضیحات متا خوب

  • اول : آن را تا 155 کاراکتر نگه دارید
  • دوم : از صدای فعال استفاده کنید و آن را عملی کنید
  • سوم :  شامل یک فراخوان برای اقدام
  • چهارم :  از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید
  • پنجم  : نمایش مشخصات، در صورت امکان
  • ششم  : مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد
  • هفتم :  آن را منحصر به فرد کنید.

4. چگونه Yoast SEO به شما در نوشتن توضیحات متا کمک می کند

5. عبارت کلیدی در ارزیابی متا توضیحات در Yoast SEO چه می کند؟

6. چگونه یک تیک سبز برای عبارت کلیدی در توضیحات متا بگیریم

7. ارزیابی طول توضیحات متا چه می کند؟

8. چگونه یک متا توضیحات مختصر بنویسیم

9. اگر برای بسیاری از صفحات به توضیحات متا نیاز دارید چه باید کرد؟

10. توضیحات متا برای اشتراک گذاری اجتماعی

آیا برای عبارت کلیدی در بررسی متا توضیحات در Yoast SEO تیک قرمز دریافت کردید؟ با خواندن این مطلب متوجه می شوید چه کاری انجام می دهد و چگونه این تیک ها را سبز کنید. Yoast SEO همچنین طول توضیحات متا شما را بررسی می کند. در مورد نحوه عملکرد آن چک و نحوه نوشتن توضیحات متا مختصر توضیح میدهیم.

What is meta description?

توضیحات متا چیست؟

یک تگ HTML است که می توانید برای یک پست یا صفحه وب سایت خود تنظیم کنید. در آن، شما می توانید تقریباً از 155 کاراکتر برای توصیف موضوع صفحه خود استفاده کنید. اگر خوش شانس باشید، گوگل آن را زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. این فرصتی را برای شما به ارمغان می آورد تا کاربران موتورهای جستجو را متقاعد کنید که صفحه شما آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با زبان های برنامه نویسی (HTML)به صفحات دانش نامه در وب سایت ما سر بزنید.

meta name="description" content="This ultimate guide covers
all the important aspects of blogging. Find out how to set up a
successful blog or to make yours even better!"/>
بیشتر بدانید:

مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی HTML

چرا توضیحات متا را تنظیم کنید؟

هدف از توضیحات متا ساده است: باید کسی را وادار کند که با یک عبارت جستجو در گوگل جستجو کند تا روی پیوند شما کلیک کند. به عبارت دیگر، توضیحات متا برای ایجاد کلیک از موتورهای جستجو وجود دارد. موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت مستقیم سئو از توضیحات متا وجود ندارد . آنها از آن در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کنند.

اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR) به عنوان راهی برای بررسی اینکه آیا شما نتیجه خوبی دارید یا خیر، استفاده می‌کند. اگر افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، گوگل شما را نتیجه خوبی می داند .و  بر اساس موقعیت شما ، شما را در رتبه بندی بالا می برد.

به همین دلیل است که بهینه سازی توضیحات متا و بهینه سازی عناوین بسیار مهم است. متأسفانه، هیچ تضمینی وجود ندارد که Google توضیحاتی را که شما نوشته اید نمایش دهد. اما، از آنجایی که این احتمال وجود دارد، همیشه ارزش تلاش را دارد تا آن را به پست یا صفحه خود اضافه کنید. 

ویژگی های یک توضیحات متا خوب

در اینجا لیستی از عناصری است که برای نوشتن یک متا توضیحات خوب به آنها نیاز دارید:

 1. آن را تا 155 کاراکتر نگه دارید

طول مناسب واقعا وجود ندارد. بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. شما باید فضای کافی را برای رساندن پیام اختصاص دهید، اما آن را کوتاه و در عین حال سریع نگه دارید. با این حال، اگر نتایج جستجو را در گوگل بررسی کنید، اغلب قطعاتی از 120 تا 156 کاراکتر را مشاهده خواهید کرد.

مانند مثال زیر. متأسفانه، شما نمی توانید به طور کامل آنچه را که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد کنترل کنید. گاهی اوقات تصمیم می‌گیرد توضیحات متا را نشان دهد، و گاهی اوقات فقط چند جمله از کپی شما را می‌گیرد. در هر صورت، بهترین گزینه این است که آن را کوتاه نگه دارید. به این ترتیب، اگر گوگل تصمیم بگیرد توضیحاتی را که نوشته‌اید نشان دهد، کوتاه نمی‌شود.

Screenshot (4219)
2. از صدای فعال استفاده کنید و آن را عملی کنید

توضیحات متا را دعوت به صفحه خود می دانید، باید به کاربر خود و انگیزه (احتمالی) آنها برای بازدید از صفحه خود فکر کنید. مطمئن شوید که توضیحات شما کسل کننده، دشوار یا خیلی رمزآلود نیست. مردم باید بدانند که چه چیزی می توانند در صفحه شما پیدا کنند. مثال در تصویر زیر نوع توصیفی است که باید برای نوشتن آن تلاش کنید. فعال، برانگیزاننده است و مستقیماً شما را مورد خطاب قرار می دهد. شما فقط می دانید اگر روی پیوند کلیک کنید چه چیزی به دست خواهید آورد!

3. شامل یک فراخوان برای اقدام

“سلام، ما فلان محصول جدید داریم و شما آن را می خواهید. اطلاعات بیشتر!” این با آنچه در مورد صدای فعال گفتیم همپوشانی دارد، اما می خواستیم یک بار دیگر بر آن تأکید کنیم. توضیحات متا متن فروش شماست. به جز، در این مورد، «محصولی» که می‌خواهید بفروشید، صفحه‌ای است که پیوند داده شده است. دعوت‌نامه‌هایی مانند «بیشتر بیاموزید»، «هم‌اکنون آن را دریافت کنید»، «به‌صورت رایگان امتحان کنید» به کارتان می‌آیند و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

4. از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید

و اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد، گوگل تمایل بیشتری به استفاده از آن خواهد داشت و آن را در نتایج جستجو برجسته می کند. این باعث می شود لینک سایت شما جذاب تر شود. گوگل گاهی اوقات حتی مترادف ها را برجسته می کند. در مثال زیر، هر دو جوایز اسکار برجسته شده اند. تاکید بر نتایج شما باعث می شود که آنها بیشتر برجسته شوند.

5. نمایش مشخصات، در صورت امکان

اگر محصولی در فروشگاه Shopify یا WooCommerce خود دارید که هدف آن متخصصان فناوری است، تمرکز روی مشخصات فنی می تواند ایده خوبی باشد. به عنوان مثال، می توانید سازنده، SKU، قیمت، مواردی از این قبیل را در نظر بگیرید. اگر بازدیدکننده به طور خاص به دنبال آن محصول باشد، به احتمال زیاد مجبور نخواهید بود آنها را متقاعد کنید. مانند مثال زیر. ساعت می تواند به ما کمک کند تناسب اندام بمانیم؟ ما را ثبت نام کنید، این تنها چیزی است که باید بدانیم. توجه داشته باشید که برای بهینه سازی نتیجه خود به این روش، باید روی گرفتن ریچ اسنیپت ها کار کنید.

6. مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد

این یک مورد مهم است. گوگل متوجه خواهد شد که آیا از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن بر روی نتیجه خود استفاده می کنید یا خیر. آنها حتی ممکن است شما را جریمه کنند اگر این کار را انجام دهید. اما علاوه بر آن، توضیحات گمراه کننده احتمالاً نرخ پرش شما را نیز افزایش می دهد. که باعث کاهش اعتماد مردم به شرکت شما نیز می شود. فقط به همین دلیل ایده بدی است. به همین دلیل است که می خواهید توضیحات متا با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد.

 7. آن را منحصر به فرد کنید

همچنین اگر توضیحات متای شما مانند سایر صفحات باشد، تجربه کاربری در گوگل با مشکل مواجه خواهد شد. عناوین صفحه شما ممکن است متفاوت باشد، اما همه صفحات یکسان به نظر می رسند زیرا همه توضیحات یکسان هستند. به جای ایجاد توضیحات متا تکراری، بهتر است آن را خالی بگذارید.

Google یک قطعه از صفحه حاوی کلمه کلیدی استفاده شده در پرس و جو را انتخاب می کند. همانطور که گفته شد، نوشتن یک متا توضیحات منحصر به فرد برای  هر صفحه ای که می خواهید با آن رتبه بندی کنید، همیشه بهترین روش است.

ادامه دارد…

برگرفته از :

yoast.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دو =