دلایلی که باعث شکست استارت آپ می شود!

کسب و کار

startup-1

مقدمه

سلام به همراهان عزیز آراز پردازش دوستان سه شنبه ها در مورد مبحث کسب و کار و مسائل مربوط به آن براتون مطلب میزاریم. در ادامه بحث استارتاپ ها به معرفی دلایل شکست این گونه کسب و کار ها می پردازیم. ما رو در وب سایت مون دنبال کنید.

دلایلی که باعث شکست استارت آپ شما خواهد شد:

statup

برای آن که استارت آپ و ایده شما بتواند به نتیجه برسد. شما باید بتوانید تمامی جنبه‌های کاری از نیاز مشتریان، تبلیغات و بازاریابی، قیمت و هزینه پیشنهادی، تیم کاری و غیره را در نظر بگیرید.

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ایده و کار آفرینی شما با شکست مواجه شود شامل موارد زیر است

بیشتر مطالعه کنید:

مراحل صدور مجوز کسب و کار اینترنتی

مفهوم مدل کسب‌وکار و قواعد طراحی آن

معرفی کسب و کار تولیدی | بررسی ساختار کسب و کارهای تولیدی

چطور کسب و کار اینترنتی مون رو راه اندازی کنیم؟

25 ایده خلاقانه کسب‌ و کار و افزایش درآمد

چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟

 

1-به زمان ارائه محصول توجه نکنید.

اگر ایده شما بسیار ناب و منحصر به فرد باشد اما در زمان نامناسب ارائه شود. بدون شک استارت آپ شما شکست خواهد کرد.

برای مثال تصور کنید که ایده شما نیازمند به ابزاری با تکنولوژی بالا باشد که هنوز در دسترس تمامی افراد قرار نگرفته باشد. این مساله باعث می‌شود که ایده شما در میان عموم با استقبال مواجه نشود.

2-تبلیغات و بازاریابی مناسب ندارید.

از دیگر عوامل بسیار مهمی که می‌تواند منجر به شکست استارت آپ شود. نداشتن تبلیغات و بازاریابی مناسب، حرفه‌ای و اصولی است.

به این نکته توجه داشته باشید که به همان اندازه که کیفیت محصول و خدمات شما مهم است، نحوه بازاریابی و ارائه آن به مشتری نیز مهم است.

شما باید بتوانید به صورت حرفه‌ای و دقیق برای تبلیغات خود برنامه ریزی کرده و بتوانید محصول و خدمات خود را به افراد معرفی کنید.

3-سرمایه کافی یا سرمایه گذار ندارید.

عامل مهم دیگری که می‌تواند باعث عدم موفقیت استارت آپ و یک ایده کار آفرینی شود.  نداشتن سرمایه کافی است. شما باید برای کوچک‌ترین رفتار و حرکت خود از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی مالی داشته باشید.  و از قبل سرمایه مورد نیاز آن را کنار گذاشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر کسب وکار شما به درآمد نیز رسیده باشد، برای افزایش مقایس، افزایش مشتری و ورود به بازارهای کلان، نیاز به سرمایه گذار و سرمایه گذاری مناسب دارید.

4-مدل کسب و کار دقیقی ندارید.

هر ایده‌ای که بخواهد منجر به یک کارافرینی و استارت آپ موفق شود، نیاز به یک مدل کسب و کار دقیق و اصولی دارد.

در این مدل شما باید برای یک دوره زمانی مشخص کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت برنامه‌ریزی داشته باشید. در این برنامه‌ریزی باید مسائل مالی، مشتریان و نیازهای بازار، منابع درآمدی، توسعه کاری، شکست‌ها و چالش‌های احتمالی و غیره را در نظر گرفته و یک مدل کسب و کار دقیق داشته باشید.

5-یک تیم کارآمد و حرفه‌ای ندارید.

استارت آپ

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، دلیل شکست 23 درصد استارت آپ‌ها، نداشتن یک تیم حرفه‌ای و کارآمد است.

به این نکته توجه داشته باشید که شما از آغاز کار با چالش‌ها و مشکلات پیش بینی نشده و پیش بینی شده بسیاری مواجه خواهید شد.

که برای موفقیت در آن‌ها باید دارای یک تیم با افراد حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف باشید. اگر تیم شما متشکل از دوستان و اقوامتان بدون توجه به قابلیت‌های آن‌ها است.  دیر یا زود منتظر شکست استارت آپ خود باشید.

6-به اندازه کافی به کیفیت خدمات و محصولات خود توجه نمی‌کنید.

از دیگر دلایل شکست استارت آپ‌ها، ارائه یک محصول و یا خدمات بی‌کیفیت است. بازار امروز بازار رقابتی شدید است.

برای آنکه شما بتوانید گوی رقابت را از رقیبان خود بربائید، باید بتوانید محصولی با کیفیت بالا، ارائه کنید.

کوچک‌ترین بی‌توجهی به ویژگی‌های یک محصول و خدمات باعث ایجاد نارضایتی در افراد شده و در زمان کوتاهی منجر به عدم موفقیت استارت آپ خواهد شد.

7-اطلاعات کافی از بازار و نیازهای مشتریان خود ندارید.

client

بسیاری از افراد در آغاز یک کسب و کار به دنبال رفع نیازهای خود هستند. تا نیازهای جامعه. همین مساله بدون شک منجر به شکست کسب و کار شما خواهد شد.

اگر شما یک تیم خبره داشته باشید، سرمایه گذاران گردن کلفت داشته باشید. از فناوری‌های پیشرفته استفاده کرده باشید و حتی محصولتتان کیفیت کافی داشته باشد.  اما هیچ نیازی را در مشتری رفع نکند، محکوم به شکست خواهد شد.

8-به بازخورد اولیه توجهی نمی‌کنید.

اگر به سیر پیشرفت و موفقیت کسب و کارها و ایده‌های بزرگ توجه کنید.  یکی از مهم‌ترین فاکتورها ارائه محصول آزمایشی و توجه به بازخوردهای اولیه است.

ممکن است شما بترسید که کسی ایده شما را بدزدد یا از آن سوءاستفاده کند. این نگرانی طبیعی است، اما به این نکته نیز توجه کنید.

که ارائه محصول آزمایشی به شما کمک می‌کند قبل از آغاز به کار جدی از دید مشتریان خود، با نقاط ضعف و قدرت کسب و کار خود آشنا شده و با قدرت بیشتری وارد بازار شوید.

9-کسب و کاری را انتخاب می‌کنید که رقابت در آن زیاد است.

compition

از دلایل دیگری که می‌تواند باعث شکست استارت آپ و کسب و کار شما شود.  ورود به حوزه‌ای با رقابت بالا است. همین که شما کسب و کار خودتان را معرفی کنید.

رقیبان شما نیز احساس خطر کرده و آن‌ها نیز اقدامات جدی برای باقی ماندن در فضای رقابت انجام خواهند داد. حدود 20 درصد استارت آپ‌ها به این دلیل با شکست مواجه خواهند شد.

10-به شکل مناسبی قیمت گذاری نمی‌کنید.

طبیعی است که شما دوست دارید برای خدمات و محصولات خود قیمتی را در نظر بگیرید که برای شما سود مناسبی داشته باشد.

اگر بیش از هر مساله دیگر به دنبال سودآوری باشید، ممکن است قیمتی برای محصول و خدمات خود ارائه دهید که قابل قبول و مناسب نباشد.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده انتخاب یک قیمت مناسب تا حدود 18 درصد می‌تواند منجر به شکست استارت آپ شما شود.

نکته :

اما بزرگترین موضوعی که باعث تفاوت یک استارت آپ موفق با یک استارت آپ شکست خورده می‌شود، تلاش، کوشش، دانش و استمرار اعضای تیم است.

طی کردن یک مسیر برای تجاری کردن یک محصول آسان نیست. و مطمئن باشید که بیشتر استارت آپ هایی که در این مسیر شکست می‌خورند.  صرفاً به خاطر نداشتن تلاش کافی و خستگی در بین راه است.

ادامه داد…

برگرفته از :

modireweb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 16 =