فناوری های پیش روی محصولات اپل

فنآوری

فناوری های پیش روی محصولات اپل

مقدمه:

سلام  دوستان گرامی آراز پرداش کیا. با  سری مطالب فناوری در خدمت شما هستیم. امروز قصد داریم فناوری های جدید شرکت اپل رو معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

معرفی سه مدل از برند آیفون

ویژگی های برند محبوب اپل

معرفی برند سامسونگ و انواع محصولات آن

اخبار روز در موردبرند شیائومی

۲ ترفند کاربردی در گوشی های برند شیائومی

آیفونی که افسردگی و اضطراب را تشخیص می‌دهد.

158444-phones-review-apple-iphone-13-review-images-image1-clh15n2ocg

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این گوشی تلفن قادر خواهد بود افسردگی و افت شناختی صاحبش را هنگام استفاده از تلفن تشخیص دهد.

این نشریه به نقل از افراد آگاه و همچنین اسناد و مدارکی که مشاهده کرده است، نوشت در راستای این تلاش‌، پژوهش‌های مفصلی آغاز شده است.

در این گزارش آمده است گوشی تلفن قادر خواهد بود از اطلاعاتی که از صاحبش جمع‌آوری می‌کند استفاده کند. و این داده‌ها را وارد الگوریتمی کند که تشخیص احتمالی را ممکن می‌سازد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این گوشی تلفن حالت چهره افراد، الگوی صحبت، چگونگی راه رفتن و همچنین خواب و موارد دیگر را بررسی می‌کند.

در این گزارش آمده است این گوشی شاید این قابلیت را نیز داشته باشد که سرعت تایپ افراد و آنچه را می‌گویند نیز بررسی کند.

بر اساس این گزارش، در راستای پایبندی اپل به حفظ حریم خصوصی. تمام این تحلیل‌ها روی خود گوشی تلفن صورت خواهد گرفت. و به شرکت اپل منتقل نخواهد شد.

نحوه محافظت اپل از سوابق و داده‌های پزشکی افراد با سایر انواع داده‌ها تفاوت دارد. و این اطلاعات به‌جای بارگذاری روی سرورهای این شرکت، روی گوشی تلفن محفوظ می‌ماند.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است این اقدام با همکاری دانشگاه‌ها در پژوهش‌هایی همراه خواهد بود که به اپل کمک می‌کند. متوجه شود آیا این فناوری می‌تواند کارایی داشته باشد یا خیر. در حالی که این طرح هنوز در مرحله ابتدایی است. و ممکن است در آیفون‌های آتی عرضه نشود، این نشریه اشاره کرده که اپل به این امکانات خوش‌بین است.

استفاده اپل از فناوری های بسیار پیشرفته در نسل بعدی برنامه های خود

1594558380_iPhone-SE-2020-vs-iPhone-11

API های قدرتمند اپل، این امکان را برای برنامه نویسان فراهم می کنند تا با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها بتوانند بهترین برنامه ها را آماده سازند.

کمپانی اپل مجموعه ای از این تکنولوژی ها را در اختیار 23 میلیون از توسعه دهندگان خود قرار داده است.

این موضوع یکی از دلایلی است که برنامه اپ استور (App Store) را به کلی دگرگون می کند. و مجموعه ای از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن ها در آن قرار می دهد.

App Clip و کاربرد آن

1594558662_Apple_ios14-app-clips-spin-app_06222020_carousel.jpg.large

اپ کلیپ (App Clip) یکی از روش های سریع و آسان برای کشف و استفاده از برنامه های اپل می باشد. که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی هر برنامه ای را که می خواهید، تنها با یک کلیک بارگیری نمایید.

ویجت ها نیز باز طراحی شده اند که کاربردی تر از پیش باشند تا چیز هایی را که کاربران به آن ها نیاز دارند را به راحتی مشاهده کنند.

همانطور که می دانید کمپانی اپل تأکید بسیار زیادی روی حفظ حریم خصوصی کاربران خود دارد. به همین دلیل امسال نیز با به کار گیری این تکنولوژی های پیشرفته سعی بر این دارد که بیش از پیش از امنیت کاربران حفاظت کند.

برای مثال با استفاده از برنامه های یافتن شبکه اینترنتی (Find My NetWork accessory). سازندگان دستگاه ها می توانند با میلیون ها دستگاه از آن استفاده کنند. در حالی که با وجود رمز گذاری نهایی تنها خود کاربر قادر می باشد که موقعیت خود را مشاهده کند یا از آن اطلاع داشته باشد.

پیشرفت های Xcode

xcode-12-og

شاید بدانید که Xcode مرکز و هسته تمام پیشرفت های سیستم عامل های اپل می باشد. که تازگی باعث به وجود آمدن ظواهر بسیار زیبایی در سیستم عامل مک او اس بیگ سور اپل شده است.

علاوه بر این ها اپل پیشرفت های بزرگی روی ARKit 4، برای دریافت راحت تر اطلاعات از دنیای واقعی، با استفاده از Depth API می باشد. و به گونه ای طراحی شده است تا با سنسور های لیدار (LiDAR sensor) در تعامل باشد. و به خوبی روی آیپد پرو کار کند.

پیشرفت هایی که کمپانی اپل روی برنامه های خود داشته است بسیار زیاد است. و به همین دلیل پرداختن به تک تک آن ها زمان بسیاری را می گیرد. و چه بسا برخی از آن ها بسیار تخصصی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها می باشد که افراد بدون تخصص در این زمینه قادر به درک آن نخواهند بود.

برگرفته از :

مجله ایندپندنت

اپل سنتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =