آموزش فتوشاپ: کاربرد خطوط شبکه بندی

فتوشاپ

کاربرد خطوط شبکه بندی در فتوشاپ

فصل سوم

عنوان آموزش امروز:

خطوط شبکه بندی

خطوط شبکه بندی:

می توانید خطوطی شطرنجی برای سند لحاظ کنید تا به منظور هم ترازی موضوعات مختلف به شما یاری رسانی کنند، این خطوط شطرنجی ومنظم ، Grid نام دارند و رسم نمی گردند ،

بلکه برای نمایان و پنهان کردن آنها از دستور View>Show>Grid یا کلید های میانبر Ctrl استفاده می شود. در تصویر زیر دو سند را در کنار یک دیگر مشاهده می کنید که در یکی از آنها خطوط شبکه بندی قابل مشاهده است .

Screenshot (4045)
دانلود رایگان:

دانلود رایگان فتوشاپ Adobe Photoshop CS6

همان طور که مشاهده می کنید ، خطوط شبکه بندی مانند یک کاغذ شطرنجی در زمینه ی سند قرار می گیرند ودر فرایند چاپ نیز شرکت نمی کنند .

فقط کافی است این خطوط را مطابق با سلیقه ی خودتان سفارشی کنید و سپس مکان نما را موظف نمایید که روی آنها پرش داشته باشد، آن وقت است که با ترکیب امکانات خطوط شبکه بندی به همراه خط کش ها ،می توانید دقت بیشتری به طراحی خودتان ببخشید .

نکته

برای پرش مکان نما بر روی خطوط شبکه بندی از دستورView>Snap To>Grid کمک بگیرید . همچنین برای تنظیم Grid می توانید از دستور Edit>preferences>Guides,Grid&Slices استفاده کنید.

در این حالت اگر به تابلو سمت راست کادرpreferences و بخش Grid مراجعه کنید، می توانید رنگ و سبک خطوط سبک خطوط شبکه بندی را تنظیم نمایید .

خطوط شبکه بندی چند نوع هستند:

چنانچه با دقت به خطوط شطرنجی نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که این خطوط دودسته هستند، یکسری پررنگ و دسته ای دیگر کم رنگ که خطوط پررنگ را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده اند .

فیلد Gridline Every مشخص می کند که خطوط اصلی (خطوط پررنگ) در چه فاصله ای قرار بگیرند . مثلا مطابق با تصویر ……. این خطوط در هر دو سانتی متر قرار گرفته اند و فیلد  Subdivisions کنترل کننده ی آن است که بین هر دو خط اصلی (توسط خطوط کم رنگ که در واقع خطوط فرعی هستند) به چند قسمت تقسیم گردد.

مراحل استفاده از خطوط شبکه بندی:

1 دستور File>Open را اجرا کنید ،سپس سند را باز کنید. این سند، شامل یک موضوع برداری است.

2 با کلید های میانبر Ctrl+ خطوط شبکه بندی سند را نمایان کنید.

3  از این که  ابزار Move در جریان است و نیز در نوار تنظیمات اختیاری برنامه گزینه ی Auto-Select فعال می باشد ، اطمینان حاصل کنید .

4 دستور View>Snap To>Grid را فعال کنید.

5 روی تنها موضوع موجود کلیک کنید تا انتخاب شود . سپس آن را بروی خطوط شبکه بندی حرکت بدهید و همزمان پرش موضوع را بر روی شبکه بندی زیر نظر بگیرید.

6 کلید های میانبر Ctrl+F4 یا Ctrl+W را فشار بدهید و یا دستور File>Close را اجرا کنید و سپس بدون ذخیره سازی سند Grids.psd از آن خارج شوید.

برگرفته از :

خود آموز تصویری (Adobe photoshop) 2020

مولف : علی محمودی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =