آموزش گام به گام فتوشاپ

فتوشاپ

88

استفاده از گالری Blur

با افزودن بر ماتی پس‌زمینه می‌توانید عمق بیشتری به تصاویر خود ببخشید. کافی است با یک کپی از تصویر خود تهیه کنید، سپس با مراجعه به منوی Filter > Blur Gallery > Field Blur مقدار blur را تنظیم کرده و سوژه خود را ماسک کنید. بدین ترتیب سوژه مورد نظر مات نمی‌شود و فقط پس‌زمینه مات خواهد شد. به این ترتیب بی‌درنگ عمق بیشتری ایجاد می‌شود.

ایجاد اعوجاج کروماتیک

تصویری که توسط یک لنز عکاسی ایده آل ایجاد می شود، بایستی واجد مشخصات زیر باشد:
۱- یک نقطه بایستی به صورت یک نقطه در تصویر تشکیل شود.
۲- هر سطح مسطح عمود بر محور اپتیکال،بایستی به صورت یک سطح مسطح تشکیل شود.
۳- تصویر ایجاد شده توسط لنز بایستی مشابه موضوع عکاسی باشد.

به این گونه موارد که تصویر تهیه شده با موضوع عکاسی تفاوت پیدا می کند،اصطلاحا Abberation یا اعوجاج تصویر گفته می شود.در خیلی مواقع لنزها بایستی در حالت باز دیافراگم بکار روند.در اینحالت لنز نه تنها نورهای مرکزی بلکه نورهای محیطی را نیز باید متمرکز نماید.اگر دلتان برای روزهای قدیمی که با نوارهای VHS شکسته یا نمایشگرهای رایانه دهه 90 سروکله می‌زدید، تنگ شده است، بنابراین می‌توانید لایه تصویر خود را کپی بگیرید و سپس با دابل‌کلیک روی لایه تصویر، تیک کانال R را بردارید و لایه را 3 تا 5 پیکسل در یک جهت جابجا کنید. به این ترتیب یک جلوه اعوجاج رنگی جالبی ایجاد می‌شود.

تغییر سریع اندازه و سختی براش

با استفاده از کلیدهای ] و [ کیبورد می‌توانید اندازه براش را به سرعت تغییر دهید. همچنین اگر زمانی که این کلیدها را می‌زنید، همزمان کلید Shift را نیز نگه دارید، سختی براش تغییر می‌یابد. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به پنل براش ندارید.

1 نظر در “آموزش گام به گام فتوشاپ

  1. فاطمه گفت:

    مقاله های شما بسیار آموزنده هست . با تشکر از وبسایتتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =