آموزش HTML: مشکلات مربوط به پیوند ها و URL ها

آموزش HTML

آموزش HTML مشکلات مربوط به پیوند ها و URL ها

روش دیگر برای ایجاد پیوند:

htmll

پیوندی که توسط دستور <A> ایجاد می شود ، چیزی راجع به ارتباط بین سند فعلی و شیئی که به آن مراجعه می شود ، مطرح نمی کند . با استفاده از صفت TITLE می توان اطلاعاتی راجع به پیوند ارائه کرد.

به طوری که بیننده صفحه وب ممکن است معنایی را برای پیوند در نظر بگیرد. متن یا تصویری که به عنوان پیوند در نظر گرفته شد.

ممکن است اطلاعاتی راجع به آنچه که پس از انتخاب پیوند اتفاق می افتد ، ارائه دهد. دستور LINK می تواند رابطه بین اشیایی را که به هم پیوند خورده اند ،تعریف کند. مفهوم LINK این است که یک سند ممکن است رابطه های از پیش تعریف شده ای داشته باشد مه می توانند مشخص شوند ، و بعضی از این رابطه ها ممکن است هنگام نمایش و چاپ صفحه توسط مرورگر ، مفید باشند . گرچه < LINK> یک دستور قدیمی است، ولی خیلی از مرورگر ها از آن استفاده می کنند . ساده ترین شکل دستور < LINK> به صورت زیر است:

<“LINK HREF=”URL” REL=”relationship>

وضعیت صفت URL مشخص است ، زیرا آن را دردستورات دیگر دیدید. صفت REL رابطه بین سند فعلی و سندی را که با آن ارتباط برقرار می شود ، نامگذاری  میکند . این صفت مقادیر مختلفی را می پذیرد که مهمترین مقدار آن STYLESHEET است که برای شیوه نامه های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد . (متداولترین مرورگری که با دستور LINK کار می کند WEBTV است .)

مشکلات مربوط به پیوند :

یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به پیوند اسناد از طریق دستورات <A> ، <AREA> یا <LINK> این است که پیوند قطع می شود . کاربران سایتها معمولا با پیام خطای Found Not 404 مواجه می شوند . بسیاری از سایتها طول عمر کوتاهی دارند و بسیاری از آنها نیز آدرس خود را عوض می کنند . در صورتی که این حالتها اتفاق بیفتد . بهتر است کارگزاران وب پیامهایی را صادر کنند که به کاربران کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرند . مثلا اسم جدید خود را اعلان کنند یا محل جدید اطلاعات خود را اعلان نمایند.

مشکلات مربوط به URL ها:

اولین مشکل URL ها این است که به جای معنا ، یک محل را تعریف می کنند . URL ها مشخص می کنند که چیزهایی

در وب وجود دارند و نمی گویند که آنها چه چیزها یی هستند . URL ها می گویند که به کجا بروید ، نمی گویند که چه چیزی به دست می آورید. بعضی از مشکلات URL ها عبارتند از :

1. URL پایدار نیستند:

اسناد جابجایی می شوند ، نام کارگزاران تغییر می کند ، و اسناد ممکن است حذف شوند. ماهیت وب این گونه است و مشاهده خطای Found Not 404 متداول است. وقتی کاربران با پیوند نا موفقی مواجه می شوند نمی دانند که چه اتفاقی برای اسناد افتاده است و چگونه باید محل جدید را بیابند . آیا بهتر نیست که پیامی صادر شود و محل دریافت اطلاعات جدید را اعلان نماید؟

2. URLها ممکن است طولانی و گیج کننده باشند

کاربران معمولا باید آدرسها را یادداشت کنند به عنوان مثال ، آدرس زیر را به راحتی نمی توان حفظ کرد:

https://arazpardazesh.com/wp-content/uploads/2022/10/آموزش-HTML-ایجاد-نقشه-تصویری-کاربر.jpg
3. URL با تعیین محل به جای معنا :

گلوگاه مصنوعی را در خدمات DNS ایجاد می کنند به عنوان مثال ،متن مشخصات 4 HTML یک سند مفیدی است و در وب سایت W3C دارای یک آدرس است . اما آیا در جای دیگری از اینترنت وجود دارد؟ احتمالا در جاهای دیگر موجود است ، اما اگر کارگزار W3C غیر قابل دسترس باشد یا صفات DNS در پیدا کردن میزبان با مشکل مواجه شود ، چه اتفاقی افتاد؟

پیشنهاد سر دبیر:

آموزش صفر تا صد PHP : عبارات منظم

در این حالت ، منبع قابل دستیابی نیست . URL ها منبعی را برای اطلاعات مشخص می کنند . به جای تلاش برای یافتن سندی خاص کاربران سعی می کنند به محل خاصی بروند کاربران به جای اینکه در مورد محل وجود اطلاعات صحبت کنند باید در مورد معنای آنها حرف بزنید .

برگرفته از :

blog.iranserver.com

www.yekweb.com

brandidea.ir

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =