الگوریتم اینستاگرام چیست؟ 3 نکته مهم درباره الگوریتم

اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ 3 نکته مهم درباره الگوریتم

☑️الگوریتم اینستاگرام چیست؟

f75i320g

?زمانی که درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنیم، از هوش مصنوعی سخن می‌گوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار نشسته است.

الگوریتم اینستاگرام براساس یادگیری ماشین کار می‌کند. به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند. تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد.

همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.

?برای مثال، احتمالا دقت کرده‌اید که در گذشته، اینستاگرام پست‌ها را براساس زمان انتشار آن‌ها به شما نشان می‌داد. اما حالا پست‌ها را براساس الگوی دیگری به شما نشان می‌دهد. به عبارتی الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایع‌نگاری (کرونولوژی) عمل نمی‌کند.

بلکه عامل‌های دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و … در زودتر نشان داده شدن پست به شما موثرتر هستند.

?چند نکته مهم درباره الگوریتم جدید اینستاگرام

۱- تفاوت ویدیو و تصویر

بسیاری فکر می‌کنند اگر بیشتر از تصویرهای ثابت، محتواهای ویدیویی منتشر کنند، اینستاگرام آن‌ها را بیشتر به مخاطبان نشان خواهد داد. پس از پخش شایعات در این زمینه، اینستاگرام با توضیحاتی به این شایعه پایان داد. ویدیو و تصویر از نظر الگوریتم اینستاگرام نسبت به هم برتری ندارند.

?اینستاگرام تلاش می‌کند محتوایی را به شما نشان بدهد که کاربران زمان بیشتری را برای دیدن آن صرف کرده‌اند. محتواهای ویدیویی طولانی‌تر هستند و کاربران زمان بیشتری روی آن‌ها مکث می‌کنند. اگر تفاوتی میان ویدیو و تصویر وجود دارد، از رفتار کاربران ناشی می‌شود.

?۲- تعامل (اینتراکشن) فیک

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ می‌تواند مواردی مانند استفاده از بات برای جمع کردن لایک و کامنت را شناسایی کند. پس تا حد امکان برای جذب فالوورهای واقعی تلاش کنید!

?۳- طول کامنت

مهم نیست که کامنت‌ها شامل چند پاراگراف باشند یا تنها یک اموجی. تمام کامنت‌ها صرف نظر از طولشان ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام دارند و به عنوان اینتراکشن محسوب می‌شوند. اما هر چه تعداد کاراکتر طولانی تر مخاطب زمان بیشتری روی پیج شما صرف می‌کند و اینتراکشن پیج شما بالاتر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =