سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) چیست؟

امنیت

xx

دریافت سیستم مدیریت محتوا ، قالب و افزونه تنها از منبع اصلی

 

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) چیست؟

 

دلیل عمده به خطر افتادن امنیت سایت ها عدم رعایت اصل دریافت سیستم مدیریت محتوا ، قالب و افزونه تنها از منبع اصلی است.

ساختار فایل ها به راحتی قابل تغییر بوده و امکان ترکیب آنها با بدافزار ، شل ، اسپمر و … وجود دارد. پس بنابراین هر فایلی که از منبع غیر اصلی آن دریافت می شود ، می تواند مستعد و حاوی انواع بدافزارها باشد. به شدت توصیه می کنیم این اصل را رعایت کنید تا از بروز مشکلات حاد و به خطر افتادن امنیت سایت خود جلوگیری کنید.

 

استفاده از رمز عبور قدرتمند و محافظت از آن

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) چیست؟

 

یکی از مواردی که همه با اتفاق نظر آنرا قبول دارند و متاسفانه درصد کمی به آن اهمیت می دهند. بحث استفاده از رمز عبور قدرتمند و محافظت از آن است. پسورد خوب و قدرتمند باید بیش از 8 کاراکتر داشته باشد.  تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک – اعداد و کاراکترهای خاص مانند @ , % , ! و موارد مشابه باشد. مورد دیگر محافظت و تغییر آن است.

اطلاعات حساس را می بایست بصورت مطمئنی محافظت کرد. خوشبختانه سیستم هایی مانند Bit Locker و مشابه آن می توانند از اطلاعات حساس ما مراقبت کنند. بحث دیگر تغییر دوره ای رمز عبور است که می بایست در بازه های زمانی مشخصی مانند ماهی یکبار تغییر داده شود تا در برابر حملات brute force محافظت شود.

 

تعیین سطح دسترسی مناسب اطلاعات

download

 

تعیین سطح دسترسی مناسب مخصوصا برای فایل های محتوی اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات دیتابیس بسیار ضروری است. در این مورد باید سطحی از دسترسی را به فایل داد که تنها وب سرور و owner فایل بتوانند اطلاعات داخل فایل کانفیگ را بخوانند. غیر از آنها به هیچ نحو دیگری قابل خواندن و نوشتن نباشد.

برای فایل ها و دایرکتوری های دیگر نیز باید سطح دسترسی معقول تعیین کرد . و  از اعطای دسترسی سطح بالا خودداری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + ده =