مراحل باز کردن و بستن سند در فتوشاپ | آموزش فتوشاپ

فتوشاپ

مراحل باز کردن و بستن سند در فتوشاپ

روش های باز کردن سند

برخی از روش های باز کردن یک  سند از پیش موجود ، عبارتند از:

1 کلید های میانبر Ctrl+O  را فشار بدهید ا دستور File>Open را اجرا کنید.

2 وقتی درون صفحه ی خانگی قرار دارید ، روی دکمه یOpen   کلیک کنید.

1

3حتی اگر یک سند باز دارید ، روی سر برگ آن کلیک راست کنید و ازمنوی باز شده دستور Open Document را اجرا نمایید.

8

4 روش دیگر برای دسترسی به آخرین اسناد باز شده کلیک روی پیش نمایش آنها در صفحه ی خانگی است.

2

5 منوی فرعیFile > Open Recent  روشی سریع برای دسترسی به آخرین اسناد باز شده به منظور باز کردن آنها ست .

6 روی آیکون برنامه در نوار وضعیت ویندوز کلیک راست کنید و از Jump List کمک بگیرید. با این روش می توانید به آخرین اسناد باز شده دست بیابید.

CamScanner_08-01-2022_21.26.14_1[1]

با اجرای هریک از روش های اول تا چهارم ، کادری نمایان می گردد که مورد باز کردن فایل های موجود در فضای ابری یا فایل های موجود در کامپیوتر شخصی خودتان از شما سوال می کند .

در این کادر بر روی دکمه یOn your Computer کلیک کنید تا کادر استاندارد Open  باز شود. و امکان انتخاب یک یا چند سند را فراهم کند . پس از انجام این کار روی دکمه ی Open کلیک کنید.

CamScanner 08-01-2022 21.26نکته:

پس از مجموعه نم افزار های شرکت Adobe که قبلا با پسوند CS  (برگرفته از سر کلمه های Creative Suite ) به بازار ارایه می شدند ، نگارش های

2013 به بعد این مجموعه ، پسوندی با عنوان CC  را به یدک کشیدند . واژه ی CC  سر کلمه های Creative Cloud است و به تکنولوژی جدید ابری اشاره دارد.

با این تکنولوژی ، کاربران به جای پرداخت هزینه های سنگین برای خرید نرم افزار های مورد نیاز خود، فقط هزینه اشتراک ماهانه ای پرداخت می کنند و شرکتAdobe  نیز در ازای آن ، به مخاطبانش اجازه می دهد که به  محصولات این شرکت دسترسی یک ماهه اشته باشند .

این طرح به طور کلی برای شرکت ها و به ویژه هنرمندانی که به صورت مستقل کار می کنند ، صرفه ی اقتصادی به همراه دارد . در همین راستا ، شرکت Adobe  فضایی برای ذخیره سازی نیز در سیستم  ابری به هر کاربر اختصاص

می دهد که بتواند اسناد خود ا د آنجا ذخیره کند و از طرف دیگر به اشتراک گذاری کارها برایش ساده تر از قبل شود.

روش های بستن سند

1 کلیدهای میانبر Ctrl+ F4  یا Ctrl+ W را فشار بدهید یا دستور File > Close  را اجرا کنید.

2 روی دکمه ی  X واقع در سمت است سربرگ سند مورد نظر خود کلیک کنید

3 روی سربرگ سند مورد نظر خود کلیک راست کنید و از منوی باز شده دستور Close را اجرا نمایید

نکته:

دستور  Close All در منوی File   یا منوی ناشی از کلیک راست روی سربرگ اسناد ، برای بستن هزمان تمام اسنا باز کاربرد دارد.

ذخیره سازی و ترمیم خودکار فایل

بدترین اتفاقی که ممکن است برای کاربر یک نرم افزار روی دهد، ازبین رفتن کار او و در نتیجه به هدر رفتن وقتش است یکی از امکاناتی که در بیشتر برنامه ها پیش بینی شده ، ابزار ذخیره سازی و ترمیم خوکار فایل است.

بدین معنی که اگر در حا ل کار بر روی یک پروژه بودید و ناگهان با قطعی برق یا تعلیق عملکرد سیستم روبه رو شدید و یا به هر دلیل دیگری سیستم کامپیوتری شما خاموش شد. تا حدودی از کار شما از قبل و برحسب واحدی از زمان ذخیره سازی شده باشد.

جالب اینجاست که این ذخیره سازی کاملا خودکار است و شما در آن دخالتی ندارید . برای تنظیم این امکان ، مراحلی که در ادامه می آید را در پیش بگیرید.

دستور  Edit > Preferences>File Handling  را اجرا کنید تا کادر Preferences  در حالی باز شود که تنظیمات مربوط به مدیریت فایل ها در دسترس شما قرار گرفته است.

به بیان دیگر با ااجرای دستور  File Handling  کادر  Preferences  باز می شود و عین حال ، فهرست سمت چپ آن گزینه ی  File Handling  را مشخص کرده و را مشخص کرده و تابلوی سمت راست منتظر انجام تنظیمات مربوط به آن است .

برای مطالعه :

آموزش فتوشاپ 2022: مفهوم Artboard، Pasteboard ، تابلوها و نوار وضعیت

در این حالت ، به بخش  File Saving Options  مراجعه کنید و سپس مطمئن شوید که گزینه ی (Automatically Save Recovery Information Every) فعال است.

سپس در همین قسمت ، کرکره ی موجود را باز کنید. و یکی از اعداد را انتخاب نمایید. این ارقام ، اعدادی برحسب دقیقه Minute  و ساعت  Hour  هستند که زمان مربوط به ذخیره سازی خودکار را مشخص می کنند. پیش فرض این اعداد 10 Minutes است .

CamScanner_08-01-2022_21.26.14_3[1]

در کادر  Preferences روی دکمه ی  OK  کلیک کنید تا ضمن حفظ تنظیمات ، از آن خارج شوید.

در صورتی که ذخیره سازی تغییرات یک فایل با فرایند خودکار صورت بگیرد و شما دفعه ی بعد قصد باز کردن  برنامه را داشته باشید. ناگهان متوجه می شوید آخرین فایلی که بر روی آن کار کرده اید ، دوباره و بدون اجاره ی شما باز شده و آخرین تغییراتی که ذخیره شده بود.

در دسترستان قرار گرفته است : اما این بار نام فایل  به همراه پسوند  -Recovered  است. در این حالت  یک بار دیگر باید فایل را با استفاده از دستور اتی همچون  Save  یا Save as ذخیره کنید.

بازگرداندن اثر دستورات

در (Photoshop) نیز همانند سایر برنامه های درون ویندوز امکان بازگشت کارها به عقب وجود دارد در اینجا برای بازگشت اثر آخرین دستورات انجام شده به صورت متوالی از دستور  Edit>Undo  یا کلیدهای میانبر  Ctrl+Z  استفاده کنید .

همچنین به منظور خنثی سازی دستورات Undo (و برگشت به سمت جلو ) از دستورات Edit>Redo  یا ترکیب کلیدهای  Crtrl+Shift+Z  کمک بگیرید . اما مشروط بر آنکه این عمل فورا پس از اجرای دستور  Undo صورت بگیرد.

یکی دیگر از روش های اجرای چندگانه ی دستور  Undo  (علاوه بر بهره گیری از کلید های میانبر ) ، استفاده از تابلوی  Windows>History است.

تصویر 5 اولین دستور این تابلو  New  یا Open  می باشد که اشاره به لحظه ی ورود به سند دارد . با انتخاب عنوان یکی از ابزارها و کلیک روی دکمه ی Delete current state  (در پایین تابلو) یا کشیدن عنوان به روی دکمه ی یاد شده می توانید عملکرد ابزارها را تا دستوری که عنوان آن را انتخاب کرده اید از بین ببرید.

CamScanner_08-01-2022_21.26.14_4[1]

نکته:

برای کنترل تعداد عناوین موجود در تابلو ی  History  می توانید از کشویی یا فیلد (Edit>Preferences>Performance>History&Cache>History> States) کمک بگیرید

این مورد برای تنظیم تعداد به کارگیری ابزار  Undo  نیز مورد استفاده قرار می گیرید ، اما به یاد داشته باشید که افزایش بیش از حد آن  RAM کامپیوتر را بیش از حد مشغول می کند.

CamScanner_08-01-2022_21.26.14_5[1]

دستور  Edit>Toggle Last State   با کلید های میانبر  Ctrl+Alt+Z  همانند ابزار Redo  کار می کند ، تنها با این تفاوت که باز رفت به سمت دستوری انجام می شود که در تابلو ی  History  انتخاب کرده اید.

برگرفته از :

کتاب خود آموز تصویری (Adobe photoshop) 2022

مولف : علی محمودی

 

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید.

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =