چگونه یک وب سایت را سال 2022 بفروشیم؟(بخش دو)

کسب و کار

benefits--business

سلام خدمت همراهان گرامی هر هفته سه شنبه ها  با سری مقاله ها و مطالب آموزشی در حوزه ی کسب و کار در خدمت شما هستیم امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشه و در کسب و کار های خود پیشرو باشید . منتظر پیام ها و ایمیل های شما در مورد تجربه ها و نظرات و پیشنهاد های شما هستم .

برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجع کنید.

عنوان مقاله :

چگونه یک وب سایت را سال 2022 بفروشیم؟

فهرست مطالب:
  • مدت زمان فروش یک وب سایت چقدر است؟
  • 7 مرحله برای فروش وب سایت خود با دلارهای کلان
  • 5 وب سایتی که در سال 2021 به قیمت بیش از 100000 دلار فروخته شدند

7 مرحله برای فروش وب سایت خود با دلارهای کلان

  1. منابع ترافیک خود را متنوع کنید
  2. فرآیندها را ایجاد کنید و از خدمات شخص ثالث استفاده کنید
  3. گزارش های مالی و ترافیک خود را به ترتیب دریافت کنید
  4. بازار یا کارگزار مناسب را انتخاب کنید
  5. خریدار بالقوه خود را بشناسید و صفحه فروش خود را سفارشی کنید
  6. تیم یا دستیاران مجازی خود را برای فروش آماده کنید
  7. بدانید ارزش سایت شما چیست

3. گزارش های مالی و ترافیک خود را مرتب کنید

هیچ کس قرار نیست در تجارتی سرمایه گذاری کند که شواهد مالی و دارایی آن را ندارد. اگر یکی از دارایی های کسب و کار آنلاین شما ترافیک ارگانیک یا دنبال کننده رسانه های اجتماعی است، اقدامات لازم را برای مستندسازی صحیح این موضوع انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که بازارها و کارگزاران به ماه ها گزارش های مالی و ترافیکی تأیید شده نیاز دارند.

بنابراین مطمئن شوید که گوگل آنالیتیکس یا جایگزین دیگری را در وب سایت خود نصب کرده اید. گزارش‌های فروش معمولاً می‌توانند از هر ابزار تجارت الکترونیکی صادر شوند و مشکل کمتری دارند.

گزارش های مالی پیشنهادی:
  • توضیح سود و زیان (PnL Explained یا P&L Explain)
  • اثبات فروش (گزارش‌های آمازون / ادسنس / ووکامرس / شاپیفای / بیگ‌کامرس) – اکثر کارگزاران حداقل به 6 تا 12 ماه گزارش نیاز دارند.
  • هزینه تبلیغات
گزارش های ترافیکی توصیه شده:
  • گوگل آنالیتیکس:  اکثر کارگزاران حداقل به سه ماه گزارش تایید شده گوگل آنالیتیکس نیاز دارند.
  • گزارش‌های کنسول جستجوی Google:  می‌توانید از آنها برای نشان دادن ارزش بالقوه ترافیک ارگانیک خود استفاده کنید
  • گزارش های تبلیغات:  چه تبلیغات گوگل، چه تبلیغات فیس بوک یا سایر شبکه های تبلیغاتی، اگر یکی از منابع اصلی ترافیک شما تبلیغات است، گزارش های مربوطه را برای اثبات اعداد سود و زیان خود ارائه دهید.

4. بازار یا کارگزار مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که i’s خود را نقطه گذاری کردید و t’s خود را عبور دادید، وقت آن است که به قسمت فروش بروید. بخش اول انتخاب مکان مناسب برای فروش آن است.

از آنجایی که در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، احتمالاً از خود می پرسید:
کجا می توانم وب سایت خود را بفروشم؟

بهترین مکان برای فروش وب سایت شما با کارگزاران وب سایت یا بازارهای وب سایت اثبات شده است. آنها بسیار موثرتر از بازاریابی در وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی شما هستند. آنها همچنین به عنوان واسطه بین شما و خریدار عمل می کنند و فروش را با سیستم امانی انجام می دهند.

ما فهرست کوتاهی از سه بازار و کارگزار معتبر را آماده کرده ایم. این پلتفرم ها تنها در هفته گذشته مجموعا بیش از یک میلیون دلار فروش داشته اند.

از آنجایی که اولویت شماره یک هنگام فروش، قابلیت اطمینان است، اطمینان از اینکه هیچ کس سایت شما را نمی دزدد یا با پول شما فرار نمی کند، ما روی کارگزارانی با بهترین سابقه تمرکز کرده ایم.

سایت ( Flippa )

Flippa

کاربران از زمان راه اندازی Flippa بیش از 38000 وب سایت را در Flippa فروخته اند. Flippa یک پلت فرم حراج باز شبیه eBay است. به طور پیش فرض، هر کسی می تواند وب سایت شما را ببیند و در آن پیشنهاد دهد. برای جلوگیری از الهام بخشیدن به رقبا و نشان دادن جایگاه خود، می‌توانید فهرست خود را محرمانه کنید.

هزینه ها:  49 دلار برای فهرست، 10٪ از فروش موفق تا 50 هزار دلار (15٪ اگر انتخاب کنید از یک کارگزار استفاده کنید).

Flippa تنها وب سایتی است که دارای کاتالوگ قابل مشاهده از سایت های اخیرا فروخته شده است. می توانید برای الهام گرفتن از این موارد دیدن کنید و قیمت های نهایی را با پیشنهادات خود مقایسه کنید.

سایت (Empire Flippers)

Empire Flippers

Empire Flippers یک کارگزار وب سایت است که بر مشاغل آنلاین در هر اندازه تمرکز دارد. حداقل شرط لازم برای یک فهرست 1000 دلار سود خالص ماهانه است.

آن‌ها از زمان راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی به ارزش نزدیک به ۲۴۵ میلیون دلار فروخته‌اند.

هزینه ها: 0  دلار به لیست، درصد فروش

کمیسیون موفقیت به لیست قیمت کسب و کار شما بستگی دارد:
  • 2% برای شرکت های بالای 10 میلیون دلار
  • 5% به هر شرکتی بین 5 تا 10 میلیون دلار
  • 8٪ برای مشاغل بین 2 تا 5 میلیون دلار
  • 12 درصد برای شرکت هایی بین 1 تا 2 میلیون دلار
  • 15 درصد برای شرکت های زیر 1 میلیون دلار

یکی از مزایای انتخاب کارگزاری مانند امپایر فلیپرز این است که خریداران بالقوه از قبل به آنها اعتماد دارند. آنها الزامات سختگیرانه ای برای فروشندگان و وب سایت های آنها دارند. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که همه چیزهایی را که یک خریدار می خواهد آماده می کنید.

خریداران بالقوه شما به اعدادی که ارائه می کنید اطمینان بیشتری خواهند داشت زیرا یک شخص ثالث قابل اعتماد آنها را تأیید کرده است.

FE International

FE International

FE International یک مشاور حرفه‌ای M&A است که عمدتاً بر فروشگاه‌های بزرگ‌تر تجارت الکترونیک، شرکت‌های SaaS و ناشران محتوای آنلاین تمرکز دارد.

طبق منابع داخلی، FE بیش از نیم میلیارد دلار فروش در بیش از 1000 خرید انجام داده است. و آنها دارای نرخ موفقیت چشمگیر 94.1٪ هستند.

دانلود رایگان:

دانلود افزونه المنتور Elementor Pro 3.8.1

Financial Times همچنین FE را به عنوان یکی از سریع ترین شرکت های در حال رشد در قاره آمریکا در سال 2021 فهرست کرد.

هزینه ها:  0 دلار؛ ~ 14% پورسانت

FE هیچ هزینه لیستی ندارد، اما آنها قبل از اینکه آنها را برای فروش در بازار خود فهرست کنند، آنها را به طور کامل بررسی می کنند. کمیسیون تنها هزینه مربوط به فروش یک وب سایت با FE International است.

کمیسیون آنها بسته به اندازه معامله متفاوت است و هیچ دستورالعمل عمومی ندارند. اما در مصاحبه ای با Growth Everywhere، مدیر عامل FE اظهار داشت که میانگین کمیسیون آنها حدود 14٪ است.

FE اخیراً گزارش فناوری M&A: 2021 Outlook را منتشر کرده است. آنها همچنین نشریه تجاری SaaS Mag (Kinsta رتبه 140 را در لیست SaaS 1000 خود دارد) و کنفرانس LTV Conf SaaS را اداره می کنند.

5. خریدار بالقوه خود را بشناسید و صفحه فروش خود را سفارشی کنید

هنگامی که در حال ایجاد صفحه ای برای فروش وب سایت خود هستید، باید بدانید که خریداران احتمالی شما چه کسانی هستند و در یک وب سایت به دنبال چه چیزی هستند. این مصاحبه امپایر فلیپرز را با یک خریدار تماشا کنید و به اولویت ها و ترس های او گوش دهید.

وب‌سایت‌های اخیراً فروخته شده در Flippa را که سود چند برابری را که می‌خواهید به دست آورید، مشاهده کنید. عواملی مانند منابع ترافیک، اسناد قابل اعتماد و شدت کار را در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید الگویی پیدا کنید که در آن یک جنبه در صنعت شما حیاتی باشد.

86 درصد از مصرف کنندگان بیشتر به محصولات شرکت هایی که محتوای مرتبط ارائه می دهند علاقه مند هستند.

اگر بتوانید تمام محتوا، گزارش ها و جزئیاتی را که خریدار ایده آل شما می خواهد ارائه دهید، یک قدم از بازی جلوتر هستید. آنها احساس راحتی بیشتری در پیشنهاد قیمت در وب سایت شما خواهند داشت و حد بالای آنها بسیار بیشتر از مواردی خواهد بود که تردیدهای بی پاسخی داشته باشند.

پیشنهاد سر دبیر :

چطور طراح وب سایت خودمان شویم؟!

از آنجایی که همه کارگزاران مهم کمیسیون دریافت می کنند، آنها انگیزه ای برای بازاریابی وب سایت شما دارند. هرچه معامله بالقوه بزرگتر باشد، انگیزه بیشتری برای پیشبرد فهرست خود و نهایی کردن فروش خواهید داشت.

این دلیل دیگری است که قبل از انجام لیست، همه اردک های خود را پشت سر هم قرار دهید.

اگر کارگزاری مانند امپایر فلیپرز را انتخاب کنید، صفحه فروش را برای شما طراحی می کند و تبلیغات را مدیریت می کند.

6. تیم یا دستیاران مجازی خود را برای فروش آماده کنید

هنگامی که تصمیم به فروش کسب و کار گرفتید، باید همه افراد درگیر را برای انتقال احتمالی مالکیت آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه ذینفعان وضعیت را درک می کنند و اعضای اصلی آماده هستند تا به خریدار کمک کنند تا به نقش مالک/اپراتور تبدیل شود.

می‌توانید با استفاده از راه‌حل‌های مدیریت تیم مدرن مانند Slack، که در آن انتقال مالکیت فرآیندی ساده است، کار را برای خود آسان‌تر کنید.

به این ترتیب، آنها می توانند فوراً تمام پروژه های در حال انجام را ببینند. لازم نیست صدها ایمیل مرتبط با کسب و کار را فوروارد کنید.

همچنین باید به جای جیمیل شخصی خود، هر ایمیلی را در یک حساب تجاری قابل انتقال مدیریت کنید. برای مسائل مربوط به خدمات مشتری و ارتباطات مشابه مفید است.

7. بدانید سایت شما چه ارزشی دارد

برای جلوگیری از ضررهای بزرگ، باید بدانید ارزش وب سایت شما چیست. قبل از اینکه ماشه را فشار دهید و وب‌سایت خود را بفروشید، باید تصوری کلی از آنچه که می‌تواند ایجاد کند داشته باشید.

قبل از اینکه ماشه را فشار دهید و وب‌سایت خود را بفروشید، باید تصوری کلی از آنچه که می‌تواند ایجاد کند داشته باشید.

به طور معمول ارزش در محدوده ای بین 15 تا 30 برابر سود ماهانه شما (یا 1 تا 3 برابر سود سالانه) قرار دارد. به طور کلی، می توانید این عدد را با استفاده از میانگین 12 ماه گذشته محاسبه کنید.

میانگین قیمت وب سایت های فروخته شده در سال 2015 بسته به صنعت بین 2.2 تا 2.9 برابر بود.

ضریب میانگین بر اساس مدل های کسب و کار

برای هر سایت، عوامل دیگری مانند طول عمر مورد انتظار فروش، منابع ترافیک، هزینه ها، میزان کار مورد نیاز و غیره وجود دارد.

ما قبلاً فرآیند تخمین ارزش وب سایت شما را به طور عمیق در پست دیگری پوشش داده ایم. اما مضربی‌های متوسط ​​ذکر شده در بالا باید به شما ایده‌ای درباره میزان خالص کردن انتظار بدهد.

این مطلب را هم بخوانید!

چرا گرافیک برای توسعه وب مهم است؟

«قانون» 2 تا 3 برابر سود خالص سالانه شما، قانون سختی نیست. اگر در شش ماه گذشته شاهد رشد ثابت و سریعی بوده اید، می توانید انتظار داشته باشید که درآمد پیش بینی شده شما متفاوت باشد، به این معنی که ارزش گذاری سایت شما باید منعکس کننده آن باشد.

در لیست وب‌سایت‌های اخیراً فروخته شده در Flippa، می‌توانید یک سایت را ببینید که بیش از 5.6 برابر سود سالانه‌اش فروخته شده است. وب سایت دیگری به سختی 2.0 بار خراشیده شد. عوامل کلیدی دیگری نیز وجود داشت، اما تفاوت اصلی این است که یک خریدار قیمت فوری «اکنون بخر» را تعیین کرد که کمتر از سه برابر سود سالانه بود.

اگر مشاهده کرده اید که کسب و کارهای مشابه در سال گذشته به تعداد بیشتری رسیده اند، هنگام تلاش برای فروش وب سایت خود عجله نکنید.

برگرفته از :

kinsta.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =