معرفی نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک

Motion-graphics

معرفی نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

امروز اومدیم تا نرم افزار های مهم در حوزه طراحی موشن گرافیک بهتون معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

هر هفته روز یکشنبه ها میزبان شما هستیم. تا به مرور آموزش طراحی موشن گرافیک رو به صورت رایگان در اختیار شما قرار بدیم.

 

اولین نرم افزار : Adobe Photoshop

تو این روزا اگه چیزی یا تصویری ببینید که تغییر کرده باشه بدون شک به نوعی با فتوشاپ تغییر کرده. و قطعا فتوشاپ در اون دخالتی داشته. فتوشاپه که میتونه به عنوان یه نرم افزار خلاق و یکپارچه چنین قابلیت های زیادی برای یه تغییر بزرگ داشته باشه، و یک موشن گرافیست باید بصورت کامل فتوشاپ رو فرابگیره که این نرم افزار یکی از ویژگی های کلیدی این حرفه ست.

نرم افزار Adobe llustrator

 

موشن گرافیک

ادوب ایلوستریتور هم مشابه فتوشاپه.  اما تو عملکرد با فتوشاپ متفاوته.در حالی که فتوشاپ بصورت بیت مپ Bitmap (مبتنی بر پیکسل) تصاویر رو ویرایش می کنه.  ایلوستریتور یه نرم افزار ویرایش بصورت بُرداریه.

اگه با ویرایش سیستم بُرداری آشنا نیستین،با این سیستم یه تصویر به سادگی یک فایل که بدون پیکسل سازی میتونه بی نهایت بزرگ بشه. البته این روش هنگام طراحی لوگو ها، اشیا و پس زمینه های بُرداری که در موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار مهمه.

نرم افزار مخصوص موشن گرافیک Adobe After Effects

افتر فکت،گرافیک

و حرف اول و آخر (تا حدودی)،مهمترین نرم افزار به عنوان یه موشن گرافیست افترافکت After Effects هست. قطعا شما میتونید برای متحرک سازی طرح هاتون از نرم افزار های دیگه ای هم استفاده کنید،درحالی که هیچ برنامه واحد و چند منظوره ای مثل افترافکت After Effects برای متحرک سازی طرح های موشن گرافیک وجود نداره.

نرم افزار Adobe Premiere Pro

طراحی تیزر تبلیغاتی

پریمیر پرو،مثل همه نرم افزار های دیگه شامل Creative Cloud می باشد.برای مدتی در صنعت Motion Design بحث های زیادی بود که چه نرم افزاری برای سرهم کردن یا تالیف تمام پروژه ها بهترین است.نرم افزار هایی مشابه Final Cut, Sony Vegas و Avid Media Composer که همه میتوانند برای تولید یک ویدیو زمانی که در After Effects پروژه به اتمام رسید از آن ها استفاده کنند.با این حال، در سال های اخیر شرکت Adobe گام های بزرگی در ادغام After Effects و Premire برای موشن گرافیست ها و تدوینگر ها برداشته است تا یک ویدیوی باکیفیت را تولید کنند و این حرکت را ضروری دانسته.

پریمیر پرو

Premiere Pro دارای ابزارهای پیشرفته اصلاح رنگ و زمینه برای کار حرفه ای ویرایش ویدیو است.

با ما همراه باشید … هر هفته یکشنبه ها همین جا!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =