انواع وب سایت ها با توجه به هدف کسب و کار شما

آموزش وبسایت

انواع وب سایت ها با توجه به هدف کسب و کار شما
مقدمه :

حضور در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مهم است، اما داشتن یک وب سایت نیز راه مهمی برای ارتباط با مشتریان بالقوه است. به همین دلیل است که درک انواع مختلف وب سایت های تجاری که می توانید از بین آنها انتخاب کنید بسیار مهم است.

دیوید روسنکو، رئیس تجارت الکترونیک Square، می‌گوید وقتی مردم به صورت آنلاین گسترش می‌یابند، دو نیاز اصلی را حل می‌کنند. او می‌گوید: «یکی از آن‌ها جذب مشتری و دیگری در زمینه انجام معاملات دیجیتالی است.

«قدرت جذب مشتری آشکار است، درست است؟ و اینجا جایی است که شما حضور سنتی خود در رسانه های اجتماعی، وب سایت، همه این چیزها را دارید تا مطمئن شوید که آنجا هستید و مردم می توانند شما را پیدا کنند و درباره شما بیاموزند. از نظر انجام معاملات دیجیتالی، قدرت واقعی آن زمانی است که شما شروع به راه اندازی کسب و کار خود می کنید و در نهایت آن را بر اساس یک سیستم قرار می دهید – از کارایی آن بهره مند می شوید.

چه در حال راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری جدید باشید، چه در حال تثبیت یک کسب‌وکار رسمی‌تر، یا توسعه یک کسب‌وکار موجود و رفتن آن به مسیری جدید، ایجاد یک وب‌سایت گام مهمی است. اما چه نوع وب سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟ پاسخ به این بستگی دارد که کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد، چگونه کسب درآمد می کنید و اهداف شما برای وب سایت چیست. در اینجا هشت نوع وب سایت برای انتخاب وجود دارد.

عنوان مقاله این هفته :
  • مقدمه
  • انواع وب سایت ها با توجه به هدف کسب و کار شما
  • انواع وب سایت از نظر ساختاری
  • سخن آخر

انواع وب سایت ها با توجه به هدف کسب و کار شما

types-of-websites

1. سایت تجارت الکترونیک / فروشگاه آنلاین

اگر محصولاتی را می فروشید (یا قصد دارید) و می خواهید مشتریان شما بتوانند 24/7 (24 ساعت روز و 7 روز هفته )برای آنها خرید کنند، یک فروشگاه آنلاین یک وب سایت مناسب برای تجارت شما است. یک فروشگاه آنلاین، مانند یک بوتیک آنلاین یا سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی، راهی را برای شما فراهم می‌کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید و موجودی را برای خرید فهرست کنید.

برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین، باید پرداخت‌ها و عملیات کسب‌وکار آنلاین، مانند انجام سفارش، حمل‌ونقل، مالیات بر فروش و موارد دیگر را تنظیم کنید.

مانند سایر وب سایت ها، فروشگاه آنلاین شما می تواند با سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و پینترست ادغام شود تا به شما کمک کند به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

در نهایت  اطمینان حاصل کنید که توضیحات خوب، عکس‌های خوب و تنظیم تنظیمات مختلف را تدارکات دارید. و همچنین ساعات کاری خود را دمشخص کنید .(همچنین ساعات ارسال محصول).

انواع المان ها برای طراحی سایت فروشگاهی :
  • سبد خرید که به کاربران امکان می دهد بتوانند محصولات مورد نظرشان را به آن اضافه و یا از آن حذف کنند.
  • امکان قیمت گذاری محصولات
  • امکان ایجاد تخفیف روی محصولات
  • درگاه پرداخت امن و مطمئن برای انجام تراکنش ها
  • دریافت گواهی SSL
  • Page navigation یا ناوبری آسان
  • ایجاد صفحات دسته بندی محصولات به صورت بهینه
  • امکان اعمال فیلترهای مختلف روی محصولات توسط کاربر
  • قابلیت جستجو در سایت

2. معرفی نمونه کار (Portfolio)

اگر خدمات می فروشید – به ویژه خدمات خلاقانه – می توانید از نمونه کارها برای نشان دادن کار خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد نحوه ارتباط افراد علاقه مند با شما استفاده کنید. در واقع، این باید یکی از اولین موارد اقدام شما در هنگام راه اندازی کسب و کار شما باشد.

نمونه کارها برای هنرمندان، نویسندگان، طراحان، عکاسان و دیگر متخصصانی که می خواهند نمونه هایی از پروژه های برتر خود را به مشتریان جدید بالقوه به نمایش بگذارند مناسب است.( تمرکز وب سایت های پورتفولیو فقط و فقط بر ارائه رزومه و نمونه کار است.)

3. وب سایت رزرو

یک وب‌سایت رزرو آنلاین به شما امکان می‌دهد به راحتی از طریق کانال‌های دیجیتال قرار ملاقات‌های مشتریان را بگیرید. ارائه یک وب‌سایت رزرو یا دکمه «اکنون رزرو کنید» در صفحه فروشگاه آنلاین شما می‌تواند مکمل یا جایگزین فرآیند شما برای گرفتن قرار حضوری یا تلفنی باشد.

می‌توانید از یک وب‌سایت رزرو برای پذیرش یا رد قرارها و مسدود کردن زمان شخصی استفاده کنید تا در دسترس بودن شما همیشه به‌روز باشد. سایت رزرو یک راه حل عالی برای مشاغلی مانند سالن ها، مطب های پزشکی و مشاوران مبتنی بر قرار ملاقات است.

4. وبلاگ

سایت وبلاگ یک پلت فرم آنلاین برای به اشتراک گذاشتن محتوای نوشته شده (و گاهی اوقات تصاویر و/یا ویدیوها) در اختیار شما قرار می دهد. اگر علاقه مند به ارائه ایده های خود هستید، یا می خواهید در بازاریابی محتوا شرکت کنید تا به چیزی که باید بفروشید علاقه مند شوید، وبلاگ می تواند مسیری ایده آل برای پیمودن باشد.

همانطور که با استفاده از رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و سایر ابزارها برای وبلاگ خود مخاطب ایجاد می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که از طریق بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید، یعنی زمانی که محصولات یا خدمات را برای خوانندگان خود تبلیغ می کنید و بخشی از سود را در هر فروش به دست می آورید. شما به راحتی می توانید با استفاده از تماس با متخصصین شرکت آراز پردازش یک وبلاگ راه اندازی کنید.

5. وب سایت رسانه (خبری)

اگر مجله، سایت خبری آنلاین یا نشریه دیگری راه‌اندازی می‌کنید – یا به‌دنبال اشتراک‌گذاری مجموعه‌هایی از مقالات یا ویدیوها هستید، یک وب‌سایت رسانه‌ای بهترین مکان برای انجام این کار است. به سایت هایی مانند فوربس یا نیویورک تایمز فکر کنید.

طراحی یک  وب سایت رسانه ای به شما امکان می دهد محتوا را برای مخاطبان آنلاین به نمایش بگذارید و مدیریت کنید. وب سایت رسانه شما ممکن است با تبلیغات، عضویت در اشتراک یا ترکیبی از این دو پشتیبانی شود. اگر از طریق عضویت درآمد کسب می کنید، می توانید محتوای خاصی را فقط برای اعضای ثبت شده در اختیار داشته باشید.

6. وب پورتال

وب پورتال اغلب برای اهداف داخلی یک کسب و کار، سازمان، مدرسه یا موسسه ایجاد می شوند. این پورتال ها معمولا شامل یک بخش لاگین برای ورود کاربران مختلف است. به عنوان مثال، وب سایت دانشگا ها داراری یک وب پورتال است که به دانشجویان اجازه می دهد به اطلاعات واحدهای درسی، نمراتشان و غیره دسترسی داشته باشند.
برای پیاده سازی وب پورتال ها معمولاً به طراحی و برنامه نویسی پیچیده تری نسبت به سایر وب سایت ها نیاز است

7. وب سایت ویکی

وب سایت های ویکی، وب سایت هایی هستند که کاربران در آن می توانند در زمینه تولید محتوا با یکدیگر همکاری کنند. معروف ترین وب سایت ویکی، ویکی پدیا است. وب سایت های ویکی را می‌توان بر اساس موضوعات و دسته بندی های مختلف ایجاد کرد.

8. انجمن آنلاین

به دنبال جمع کردن افراد برای تجزیه و تحلیل ایده ها هستید؟ تالار گفتمان آنلاین نوعی وب سایت است که در آن افراد می توانند سؤال بپرسند یا با ارسال پیام گفتگو کنند. Reddit شناخته شده ترین وب سایت انجمن آنلاین است.

همچنین می‌توانید یک انجمن آنلاین را به عنوان بخشی از وب‌سایت خود بگنجانید. تا به عنوان مکانی برای صحبت مشتریان در مورد تجارت و/یا محصولات شما باشد – یا ممکن است یک انجمن آنلاین مستقل بسازید که افراد را حول یک ایده خاص دور هم جمع کند.

انواع وب سایت از نظر ساختاری

وب سایت استاتیک

وب سایت ایستا وب سایتی است که تعامل کمی با کاربر دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. اغلب، وب‌سایت با استفاده از کدهای اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد می‌شود و دارای تعدادی صفحه وب است که می‌تواند به ایجاد هزینه کم برای ایجاد سایت کمک کند. به دلیل مدل ساده و توانایی محدود آن در تعامل با بازدیدکنندگان، وب‌سایت‌های ایستا به‌جای فروش کالا و خدمات، عموماً برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند.

وب سایت پویا

وب‌سایت‌های پویا، بر خلاف وب‌سایت‌های استاتیک، به کاربران اجازه می‌دهند تا با مطالب موجود در صفحه وب تعامل داشته باشند و طراحی وب‌سایت فعال‌تر و هیجان‌انگیزی ایجاد کنند. کد برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی تطبیق پذیری بیشتر نیاز دارد، مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP.

به دلیل مدل و طراحی پیچیده تر، وب سایت های پویا می توانند هزینه کمی بیشتر داشته باشند و گاهی اوقات زمان بارگذاری بیشتری در مقایسه با وب سایت های ثابت دارند. با این حال، آنها همچنین می توانند به طور موثر اطلاعات و مزایای یک محصول یا خدمات را از طریق یک نمایشگر جذاب انتقال دهند.

کلام آخر :

مالکین وب سایت ها می توانند از طریق  ادغام انجمن ها در فروشگاه های آنلاین خود و همچنین  انواع مختلفی از وب سایت ها را با هم ترکیب کنند برای مثال، با گنجاندن یک بخش وبلاگ در نمونه کار خود یا با افزودن فهرستی از حامیان مالی به وب سایت رویداد خود. نوع مناسب وب سایت برای کسب و کار شما با نیازهای شما سازگار است. و با بخش رسانه های اجتماعی حضور آنلاین شما ادغام می شود.

اما چیزی که مهم است نحوه پیاده سازی انواع وب سایت توسط طراحان سایت است. یک طراح سایت متخصص باید بتواند تشخیص دهد که پروژه ها و شرکت های مختلف، بهتر است چه نوع وب سایتی با چه ویژگی هایی را پیاده سازی کنند. همانطور که مشاهده کردید، بسیاری از وب سایت های موفق، ترکیبی از انواع مختلف وب سایت را دارند. در نتیجه برای طراحی وب سایت مطابق با اهداف سازمان و کسب و کارتان هیچ محدودیتی وجود ندارد

شما می توانیداز طریق تماس با همکاران ما در شرکت آراز پردازش و استفاده از مشاوره های متخصصین برای کسب و کار خودتان و همچنین متناسب  با شرایط خودتان وب سایت داشته باشین.

برگرفته از :

www.forbes.com

www.indeed.com

amanjacademy.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =