آموزش استوری بورد تیزر تبلیغاتی( گام 8 )

تیزر

Video-Storyboard-SM-1024x512-c-center

مقدمه:

در مقاله ی قبلی ( گام هفتم تیزر تبلیغاتی) در مورد نوشتن اسکریپت (نمایش نامه یا فیلم نامه )توضیح دادم. در این مقاله قصد دارم در مورد استوری بورد و تولید و پس تولید تیزر تبلیغاتی مطلب براتون بزارم.

سری مقالات آموزش تیزر تبلیغاتی:

آموزش ساخت تیزر(گام اول)

ساخت تیزر (گام دوم)

16 آموزش ساخت تیزر ( گام سوم)

آموزش ساخت تیزر (گام چهارم)

ساخت تیزر تبلیغاتی (گام پنجم)

گام 6:ترسیم ایده تیزر تبلیغاتی

نوشتن اسکریپت تیزر تبلیغاتی (گام 7)

 

تعریف استوری بورد:

استوری برد یا فیلم‌نامهٔ مصور (به انگلیسی: storyboard)، پلی میان یک فیلم‌نامه مکتوب و جهان تصویری رسانه‌های بصری است.

گام هشتم: استوری‌بورد

طراحی تیزر

اکنون اسکریپت خود را نوشته‌اید، اما هنوز کار را به پایان نبرده‌اید. نوبت آن است که با یک گرافیست یا تصویر‌ساز و طراحی همکاری کنید تا اسکریپت خود را به یک رسانه دیداری یعنی استوری‌بورد تبدیل کنید.

کار کردن با یک تصویر‌ساز موجب می‌شود که اسکریپت و ایده‌های شما جان بگیرند. مطمئن شوید که صحنه‌هایی که قرار است بگیرید کاملاً مناسب و درست و معنی‌دار هستند.

نوعی هنرمندی که برای خلق استوری‌بورد با او همکاری می‌کنید به نوع رسانه‌ای که قرار است تیزر تهیه شود وابسته است. برای نمونه اگر یک ویدئوی انیمیشن تولید می‌کنید، احتمالاً بهتر است با یک تصویرساز/انیماتور برای خلق استوری‌بورد همکاری کنید.

فیلم نامه مصور نه تنها برای شما و تیمتان مهم است، بلکه برای هنرمندان، بازیگران و کارگردان‌ها نیز اهمیت دارد. زیرا می‌توانند در مورد تصاویری که قرار است بازآفرینی کنند، تفهیم می‌شوند. البته قرار نیست که استوری‌بورد دقیقاً منطبق با آن چیزی باشد که روی صحنه اتفاق می‌افتد، بلکه باید به عنوان یک راهنما عمل کند. اگر با استوری‌بوردها آشنا نیستید، چند نمونه از آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

استوری بورد تیزر

چنان که می‌بینید، تصاویر با نوعی توصیف یا دیالوگ همراه هستند که مستقیماً از اسکریپت استخراج شده است. شما باید اسکریپت و استوری‌بورد را کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز مطابق هم هستند و هیچ چیزی فراموش و یا نادیده گرفته نشده است.

animation-story-board

اکنون که استوری‌بورد و اسکریپت را در اختیار دارید. پیش از فیلم‌برداری، ادیت و یا تهیه ویدئو، چند نکته دیگر نیز وجود دارند که باید در مورد آن‌ها تأمل کرده باشید.

پیش از فیلم‌برداری و تولید ویدئو باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

تولید تیزر تبلیغاتی:

استخدام تهیه‌کننده یا شرکت تهیه فیلم: اگر می‌خواهید با بازیگران، یک کارگردان و غیره کار کنید. بهتر است یک تهیه‌کننده استخدام کنید یا از خدمات یک شرکت تهیه فیلم استفاده کنید. شما می‌توانید این کار را شخصاً نیز انجام دهید، اما گاهی اوقات بهتر است که از کمک کارشناسان بهره بگیرید.

انتخاب بازیگران:

احیانا اگر در تیزر تبلیغاتی خود از بازیگران استفاده می‌کنید، باید از بازیگران مناسبی بهره بگیرید. این فرایند به خصوص در صورتی که به نوع خاصی از ظاهر و سبک بازیگری نیاز داشته باشید ممکن است بسیار پیچیده باشد.

مطمئن شوید که فهرستی از همه جزییات بازیگرانی که به دنبالشان هستید را تهیه کرده‌اید تا کار شما، تیم تهیه و خود بازیگران آسان‌تر شود.

لوکیشن‌ها:

در خارج از استودیو، در یک خانه یا مکان دیگری فیلم‌برداری می‌کنید، در اغلب موارد باید مجوزهای لازم برای فیلم‌برداری از آن لوکیشن را تهیه کنید. این نیز موردی است که تهیه‌کننده و یا شرکت تهیه فیلم می‌تواند کمک کند.

البته رو‌ش‌هایی برای دور زدن این وضعیت مانند ضبط در استودیو یا خانه شخصی نیز وجود دارد که آن نیز هزینه‌های جانبی مانند نورپردازی و تهیه پرده‌های مناسب و غیره دارد.

پس‌تولید تیزر تبلیغاتی:

ادیتور پس‌تولید:

داشتن یک ادیتور پس‌تولید ماهر بسیار حائز اهمیت است. این فرد اساساً مسئول نهایی جان‌بخشی ایده و تبدیل آن به یک تیزر تبلیغاتی است.شخص مسئول افزودن صدای زیر فیلم است که زمان‌بندی آن اهمیت زیادی دارد و ممکن است روی رنگ و ظاهر نهایی فیلم نیز کار کند. این کار بزرگی است و نقش مهمی در فرایند تولید تیزر تبلیغاتی دارد.

گوینده:

انتخاب گوینده نیز فرایندی شبیه به انتخاب بازیگران دارد. به خصوص در مواردی که به دنبال یک جنس صدای خاص باشید، ممکن است کار پیچیده‌ای باشد. ممکن است فکر کنید که یک فرد صدای مناسبی برای کار مورد نظر شما دارد، اما زمانی که صدا روی ویدئو می‌نشیند در اغلب موارد می‌بینید که این چیزی نبوده است که انتظار داشته‌اید. این مورد نیز جایی است که یک تهیه‌کننده حرفه‌ای کمک زیادی می‌تواند بکند.

موسیقی/صدا:

شاید با خود فکر کنید که یک قطعه موسیقی عالی برای تیزر تبلیغاتی خود در ذهن دارید. اما واقعیت این است که تهیه موسیقی هزینه دارد و تهیه موسیقی عالی به هزینه دو چندان نیاز خواهد داشت.

البته به این آن معنی نیست که نمی‌توانید موسیقی مناسبی برای ویدئوی خود تهیه کنید. اما باید واقع‌گرایانه عمل کنید و تصور نکنید که می‌توانید چهره‌های مشهور موسیقی را در تیزر تبلیغاتی خود به خدمت بگیرید.

لایه‌های متن روی فیلم:

این نیز بخشی است که ادیتور پس‌تولید وظیفه تولید و تنظیم آن را بر عهده دارد. شما ابتدا باید مطمئن شوید که آیا به نمایش متن‌هایی (مانند «هم اینک بخرید») روی تصویر نیاز دارید یا نه و در زمان فیلم‌برداری این موارد را لحاظ کنید.

برای مثال اگر لازم است متنی در یک صحنه خاص نمایش یابد، باید مطمئن شوید که آن صحنه فضای منفی کافی دارد تا با افزودن متن به صورت یک صحنه شلوغ یا غریب به نظر برسد. این مسئله ممکن است یک جزییات ظریف به نظر برسد،

اما اگر این صحنه‌ای است که کل هدف ویدئوی شما را تشکیل می‌دهد، بنابراین باید از قبل در مورد آن تأمل کنید.

 

سخن پایانی

بدین ترتیب به پایان این مقاله با موضوع آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی می‌رسیم. این مطلب به هیچ وجه یک راهنمای کامل محسوب نمی‌شود. موارد بسیار زیاد دیگری وجود دارند که در زمان ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید. این موارد از جزییات فنی تا غیر فنی را شامل می‌شوند.

برگفته از:

فرادرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نه =