آموزش ساخت تیزر(گام اول)

تیزر

آموزش ساخت تیزر(گام اول)

زمان مطالعه این مقاله : ۷ دقیقه

مقدمه:

آیا تاکنون علاقه‌مند بوده‌اید یک تیزر تبلیغاتی بسازید؟ به هر حال محتوای ویدئویی به روش‌های بسیار مختلفی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات تا ایمیل و سایت‌های بازاریابی قابل استفاده است.

اما شاید با مسیر حرکت از «علاقه‌مندی به تولید تیزر تبلیغاتی» تا «نوشتن و تهیه تیزر تبلیغاتی» آشنا نباشید. در این مطلب اقدام به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی از صفر تا صد خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ببینید فرایند کار تا چه حد آسان است.

 

فهرست مطالب:

  1. گام اول: شناسایی هدف ساخت تیزر تبلیغاتی
  2. دوم: انتخاب جهت‌گیری تیزر تبلیغاتی
  3. سوم: تعیین لحن تیزر تبلیغاتی
  4. چهارم: تصمیم‌گیری در مورد مدت زمان تیزر تبلیغاتی
  5. پنج: انتخاب سبک ویدیو
  6. ششم: ترسیم ایده تیزر تبلیغاتی
  7. هفتم: نوشتن اسکریپت تیزر تبلیغاتی
  8. هشتم: استوری‌بورد
  9. جزییات نهایی آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

9.1. تولید

9.2. پس‌تولید

 

گام اول: شناسایی هدف ساخت تیزر تبلیغاتی

طراحی تیزر تبلیغاتی

پیش از آن که پشت میز نشسته و متن تیزر خود را بنویسید، باید یک گام به عقب بازگردید و از خود بپرسید اساساً چرا می‌خواهید این تیزر را ساخته و به اشتراک بگذارید. تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی اصولاً کاری با هزینه بالا است. از این رو داشتن تصویری روشن در مورد اهداف تهیه تیزر تبلیغاتی قبل از نوشتن اسکریپت آن کاملاً حائز اهمیت است.

 

برای نمونه ممکن است شما یک شرکت تازه‌کار باشید و بخواهید ویدئویی تولید کنید که برند و مأموریت شما را به بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان بهتر منتقل کند. و یا شاید یک خط محصول جدید دارید که به توضیح و توجیه بهتر خریداران نیاز دارد.

یا این که ممکن است صرفاً یک جشنواره فروش به راه انداخته باشید و بخواهید با یک ویدئو افراد را به خرید تشویق کنید. به طور کلی دلایلی را که شرکت‌های مختلف ممکن است نیاز به تهیه تیزر تبلیغاتی داشته باشد، می‌توان به صورت زیر دسته‌‌بندی کرد:

 

آگاهی برند

افزایش فروش

جذب ترافیک

افزایش نرخ جذب مشتری

آموزش به مشتریان

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر چند هدف مختلف در ذهن خود دارید، باید چند ویدئوی مختلف تهیه کنید، چون هر چه اهداف (یا ایده‌های) بیشتری را بخواهید در یک ویدئو (به خصوص تیزرهای کوتاه) وارد کنید، موجب پیچیده‌تر شدن متن تیزر و سردرگم ساختن مخاطب می‌شوید.

زمانی که دلیل نیاز به تولید ویدئو را متوجه شدید، نوبت آن می‌رسد که به دنبال تصمیم‌های مقتضی برای تولید آن تیزر تبلیغاتی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =