آموزش HTML : چند رسانه ای در وب

آموزش HTML

آموزش HTML : چند رسانه ای در وب

سلام خدمت همراهان عزیز  یکشنبه ها با آموزش زبان برنامه نویسی (HTML) همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجعه فرمایید .

fvacw9901s01-png

چند رسانه ای در وب :

به فناوری ای گفته می شود که امکان آمیختن دو رسانه و یا بیشتر را فراهم می کند. مثل ترکیب رسانه های متنی تصویر و نقشه صدا حرکت کامل انیمیشن و مانند اینها. از دهه 1990 به سوی قرن بیست و یکم میلادی بنیان و پایه فراورده های مصرفی و خدماتی به مشتریان مانند کتاب ها و روزنامه های الکترونیکی کلاس درس الکترونیکی همایش های تمام عیار ویدیویی ابزار نقاشی و رسم و پست آوائی بر دانش فنی چند رسانه ای استوار خواهد بود.

کاربران کامپیوتر ها می توانند با فشردن یک دکمه متن کامل نوشته دلخواه و با فشردن دکمه ای دیگر تصویر های وابسته به آن را بر صفحه نمایش خود داشته باشند همزمان می توانند با فشردن دکمه سوم گفتار و یا موسیقی مناسب با موضوع را بشنوند.

سیستم چند رسانه ای بخش های گوناگونی کامپیوتر های امروزی (واحد پردازش ، چاپگر ، صفحه کلید و ماوس) را به دو عامل دیگر “صدا” و “سیما”  پیوند می زدند. اکنون با ابزار های خاصی می توان کامپیوتر های به چند رسانه ای تبدیل کرد ولی در آینده این تجهیزات به همراه کامپیوتر ها ارائه خواهند شد. چند رسانه ای ها انقلابی را در به کارگیری کامپیوتر ها ایجاد نموده اند.

دانلود رایگان :

دانلود افزونه المنتور Elementor Pro 3.9.1

مانیتور ها را می توان پنجره کامپیوترها دانست . در کامپیوتر می توان از دیوارها ، چاپگر ، کارت ها توسعه و خیلی چیزهای دیگر صرف نظر کرد ولی نمی توان از مانیتور صرف نظر نمود . وقتی مانیتور ها وجود نداشتند. خروجی کامپیوتر توسط چاپگر تهیه می شود ولی با ظهور مانیتور ، جذابیت کامپیوتر ها بیشتر شد. به تنهایی کار نمی کند کارت گرافیکی موجود در کامپیوتر وضوح تعداد رنگ ها اندازه و سرعت نمایش را تعیین می کند.

همچنین مانیتور نیز مانند هر دستگاهی کامپیوتری نیاز به سیگنال های ورودی دارد. سیگنال هایی که مانیتور را فعال می کند از کارت گرافیکی ایجاد می شود. اغلب کارت های گرافیکی از یکی از چند استاندارد صنعتی استفاده می کنند کارت های گرافیکی معروف عبارتند اند از : SVGA, VGA, EGA, CGA  بهترین کارت ویدیو کارت SVGA است زیرا:

  • برای رسانه ای (صوت، گرافیک و اطلاعات به طور همزمان) بسیار مفید است.
  • ویندوز مایکروسافت مناسب است و اطلاعات بیشتری را می توان در صفحه مانیتور دید.
  • برای چشم نیز مفید تر است.

مدت ها بود که کامپیوتر ها ساکت بودند(برای تولید صوت مورد استفاده قرار نمی گیرند) ولی امروزه همزمان با نمایش  تصاویر ، صدا نیز تولید  می کنند . در بازی ها و فیلم های کامپیوتری و سایت های وب (Web Sites) نیاز به تولید صدا است . مجموعه ابزاری که برای تولید صدا در کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند ، سیستم صوتی را تشکیل می دهند.

مطلب مفید :

آشنایی با 3 نکته اساسی هنگام راه اندازی شبکه کامپیوتری

در سال های اخیر تجربیات چند رسانه ای در اینترنت روی وب صورت گرفته است که اغلب با HTML برنامه ریزی می شوند برای طراحی و ساخت سیستم های چند رسانه ای موثر برای محیط اینترنت ، توسعه دهندگان نه تنها باید ایجاد ویرایش اجزای چند رسانه ای را بیاموزند بلکه باید نحوه انتقال این عناصر در مرورگر ها را نیز تعیین نمایند. هر روز کاربران وب افزوده می شود و در نتیجه ترافیک سنگینی از نیازها در اینترنت وجود دارد.

این فصل از آموزش می خواهیم چگونگی استفاده از تصاویر را در صفحات وب بیاموزیم قبل از بحث در مورد به کارگیری تصاویر در وب چگونگی نمایش تصاویر را در کامپیوتر بررسی می کنیم تصاویر در صفحه کامپیوتر از هزاران پیکسل تشکیل شده است .

پیکسل:

پیکسل کوچکترین واحد در صفحه نمایش است تعداد پیکسل هایی که می تواند در صفحه نمایش ظاهر شود، تفکیک پذیری نام دارد تعداد پیکسل های صفحه برابر است با حاصلضرب تعداد پیکسل های سطر و ستون هرچه تعداد پیکسل ها صفحه یا تصویر بیشتر باشد وضوح تصویر بهتر است در زیر چند نوع تفکیک پذیری آمده است:

640*480

800*800

1,202*768

1,280*1,024

1,600*1,200

تعداد پیکسل های فقط یک بخش از تصویر دیجیتال است تصاویر دارای رنگ نیز هستند. هر مانیتوری از تعداد معینی از رنگ ها پشتیبانی می کند. هرچه تعداد رنگها بیشتر باشد تصویر به واقعیت نزدیکتر است پشتیبانی از رنگ به وسیله  تعداد بیت هایی که برای نگهداری اطلاعات رنگ برای هر پیکسل مشخص می شود . تفکیک پذیری رنگ های متداول عبارتند از:

VGA استاندارد . 4 بیت در پیکسل = 16 رنگ

سوپر VGA. 8 بیت در پیکسل = 256 رنگ

دقت بالا. 16 بیت در پیکسل = 65536 رنگ .

رنگی کامل . 24 بیت در پیکسل = 7/16 میلیون رنگ

بیشتر بخوانید:

تعریف ویروس و انواع ویروس های کامپیوتری2021

تصاویر کامپیوتری دو دسته اند :

1 تصاویر برداری

2 تصاویر بیت نگاشت

تصویر برداری از طریق ریاضی به صورت مجموعه ای از کانالها می شود . وقتی کامپیوتر تصویر برداری را می خواند . اطلاعات ریاضی را ارزیابی می کند و اطلاعات حاصل را در صفحه رسم می کند . چون این تصاویر به صورت ریاضی تعریف می شوند بسیار فشرده اند به عنوان مثال تصویر برداری یک دایره قرمز ممکن است به صورت دایره ای با شعاع 50 توصیف شود که با رنگ قرمز پر شده است .

نکته:

با اینکه تصاویر برداری برای توصیف شکل ها و خطوط مفید است ولی برای عکس های و تصاویر مشابه با آن حالت بیت نگاشت مناسب تر است تصویر بیت نگاشت به صورت مجموعه ای از پیکسل ها با رنگ های مختلف مشخص می گردد چون ممکن است در یک تصویر علاوه بر اطلاعات رنگ ها تعداد زیادی از پیکسل ها وجود داشته باشند تصاویر بیت نگاشت بسیار بزرگ خواهند بود به عنوان مثال یک تصویر بیت نگاشت در صفحه 480*640 با 24 بیت از اطلاعات رنگ تقریبا IMB فضای را اشغال می کند .

تصویر بیت نگاشت متداولترین فرمت است . آنها شامل تصاویری اند که از مجموعه ای از نقاط یا پیکسل تشکیل شده اند مثل عکس ها و تصاویر تلویزیون.

مسئله اصلی در تصاویر بیت نگاشت این است که حجم فایل بسیار زیاد می شود. به همین دلیل انتقال آنها از طریق شبکه ای مثل اینترنت عملی نیست. یک راه حل این است که تصاویر را فشرده کرد.

به طور کلی دو نوع فشرده سازی وجود دارد: دقیق و غیر دقیق. در فشرده سازی دقیق، تصویر فشرده شده معادل تصویر غیر فشرده است. زیرا تمام داده های موجود در تصویر، نگهداری می شوند. فشرده سازی غیر دقیق ، تصویر واقعی را نگهداری نمی کند. ولی فشرده سازی زیادی را انجام می دهد. در فشرده سازی غیر دقیق ، در فضای حافظه صرفه جویی می شود. چون چشم انسان ممکن است، متوجه دقت پایین تصویر نشود ، فشرده سازی مفید واقع گردد.

فشرده سازی تصویر به فرمت فایل تصویر بستگی دارد. در دنیای کامپیوتر چندین فرمت برای تصاویر وجود دارد. مثل فرمت های JPEG,GIF .

برگرفته از :

کتاب راهنمای جامع (HTML, BHTML, XML)

مولف : دکتر عین الله جعفر نژاده قمی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:م  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =