به روز ترین اخبار دنیای فناوری + ویدیو

فنآوری

به روز ترین اخبار دنیای فناوری + ویدیو

مقدمه :

سلام به همراهان گرامی. امروز چند خبر جدید از دنیای علم و فناوری برای شما آماده کردیم. حتما مطلب سایتمون رو بخونید.

بیشتر بدانید:

جدیدترین و آخرین اخبار فناوری

دلایل ریزش فالوورها در اینستاگرام

طراحی ابزار برای امنیت نوجوانان در اینستاگرام

عناوین به روز ترین اخبار دنیای فناوری:

  • تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام از مرز ۲ میلیارد گذشت.
  • چطور با اپل‌واچ، از دوربین گوشی استفاده کنیم؟
  • طرح‌ مفهومی iOS 16 از ویجت‌های تعاملی و نمایشگر همیشه روشن خبر می‌دهد.
  • شرکت شیائومی اعلام کرده که تکنولوژی باتری جدیدی توسعه داده که بدون افزایش اندازه باتری، میتونه ظرفیت اون رو به میزان ۱۰ درصد افزایش بده.

تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام از مرز ۲ میلیارد گذشت.

gsmarena_001

🔹با وجودی که شرکت متا (فیسبوک سابق) در شرایط فعلی علاقه‌ای به انتشار آمار تعداد کاربران فعال خود ندارد. اما به گفته منابع آگاه،‌ تعداد کاربران اینستاگرام به ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است.

🔹آخرین باری که اینستاگرام به صورت عمومی آمار تعداد کاربران خود را منتشر کرد، سال ۲۰۱۸ بود. در آن مقطع زمانی این پلتفرم یک میلیارد کاربر فعال داشت و در عرض سه سال این تعداد دو برابر شده است.

چطور با اپل‌واچ، از دوربین گوشی استفاده کنیم؟

📍با استفاده از برنامه Camera Remote در اپل واچ می‌تونین به راحتی با دوربین گوشی‌تون عکس بگیرین.

📍برای این‌کار کلید کناری (Digital Crown) ساعت هوشمندتون رو بزنین و برنامه رو انتخاب کنین.

📍توی این مرحله اجازه بدین که برنامه به آیفون‌تون وصل بشه و برنامه دوربین به شکل خودکار باز بشه.

📍برای ثبت عکس، روی کلید شاتر که در قسمت پایینی صفحه ساعت قرار داره، بزنین.

📍اگر عکس‌تون نیا به تنظیمانی مثل فوکوس یا تنظیم روشنایی و شفافیت داشت. می‌تونین با ضربه زدن روی صفحه تنظیمات رو انجام بدین.

طرح‌ مفهومی iOS 16 از ویجت‌های تعاملی و نمایشگر همیشه روشن خبر می‌دهد.

🔹هنرمندی به نام کوین کال با انتشار ویدیویی به سراغ iOS 16 رفته و طرح‌های جالبی را برای آن در نظر گرفته است. اگرچه بسیاری از آن‌ها ممکن است به حقیقت بدل نشود، اما خلاقیت‌های جذابی دارد. اولین قابلیتی که کال در ویدیوی خود به آن می‌پردازد، نمایشگر همیشه روشن است.

🔹بررسی نوتیفیکیشن‌ها و زمان بدون استفاده از آیفون واقعا ویژگی جالبی خواهد بود. تصور اینکه بدون ضربه زدن روی نمایشگر متوجه تماس‌های از دست رفته یا ایمیل‌های رسیده شوید، خلاقانه است.

🔹البته ستاره این طرح مفهومی ویجت‌های تعاملی هستند. اضافه شدن ویجت از جمله اتفاقات برجسته در iOS 14 بود. متاسفانه ویجت‌ها در این سیستم عامل توانایی کمتری در مقایسه با اندرویدی و دسکتاپ دارند. اکثرا به عنوان میانبرهای زیبا روی صفحه اصلی عمل می کنند.

شرکت شیائومی اعلام کرده که تکنولوژی باتری جدیدی توسعه داده که بدون افزایش اندازه باتری، میتونه ظرفیت اون رو به میزان ۱۰ درصد افزایش بده.

WhatsApp Image 2021-12-15 at 20.03.16

🔹این تکنولوژی جدید به لطف افزایش ۳ برابری مقدار سیلیکون در الکترود باتری های لیتیومی محقق شده. شیائومی تونسته در حجم یکسان، ده درصد ظرفیت بیشتری رو جا بده. بدین صورت مثلا اگر یک گوشی با باتری معمولی ۵۰۰۰ mAh داشته باشین. با باتری های جدید شیائومی و بدون افزایش اندازه باتری و گوشی، میشه یک باتری ۵۵۰۰ mAh در اون جا داد.

🔹علاوه بر افزایش ظرفیت، شیائومی مدار حفاظت از باتری (PCM) رو هم از بالای باتری (بخش مشکی بالای باتری سمت چپ) جابجا کرده. و اون رو ۹۰ درجه چرخونده که باعث کاهش ارتفاع باتری و در نهایت صرفه جویی در فضا میشه.

🔹شیائومی گفته این باتری ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه میرسن و بعد از اون شاهد عرضه اونها در گوشی های این شرکت خواهیم بود.

ماشین پرواز با کمک عینک واقعیت مجازی و پنکه

Birdly VR، نامی که بر روی این ماشین شبیه‌ساز گذاشته شده. علاوه بر تصویر پرواز، حس‌های مختلف آن شامل صدا و وزش باد را هم برای کاربر خود شبیه‌سازی می‌کند. هدایت این ماشین برای کاهش ارتفاع، اوج‌گیری و یا چرخش به طرفین، با دست‌ها و کج کردن بدن .به همان حالت بال‌زدن و پرواز پرندگان امکان‌پذیر شده است.

برگرفته از :

کانال علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =