رتبه الکسا Alexa Rank چیست؟

آموزش وبسایت, فنآوری

Increase-Web-Traffic-Steps

رتبه الکسا Alexa Rank

alexa-rank

Alexa Rank یا رتبه الکسا یک اندازه گیری کلی از محبوبیت یک وب سایت است، الکسا آمار ترافیک سه ماه گذشته میلیون ها وب سایت را در اختیار دارد، متریک رتبه الکسا حاصل ، چگونگی مقایسه یک وب سایت با دیگر سایت ها می باشد، هرچه این عدد کمتر باشد ، سایت محبوب تر است. وب سایتی با رتبه الکسا 1 از بیشترین میزان ترافیک و درگیری با سایر سایت های موجود برخوردار است.

از آنجا که رتبه الکسا یک اقدام مقایسه ای است ، برای محک و معیار رقابتی مفید است.

چگونه رتبه الکسا ​​محاسبه می شود؟

دو ورودی اصلی بر رتبه الکسا یک وب سایت تأثیر می گذارد. بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید های صفحه؛ الگوریتم های الکسا با نگاه کردن به داده های ترافیک از نمونه جهانی الکسا از میلیون ها کاربر اینترنت در طی دوره سه ماهه قبلی ، رتبه الکسا را ​​محاسبه می کنند.

میزان ترافیک برخی سایت ها براساس نمونه ای از ترافیک وب جهانی تخمین زده می شود البته در مورد چگونگی عملکرد رتبه الکسا سوء تفاهم زیادی وجود دارد.

Alexa Rank فقط یک متریک است. اما این یک روش مفید برای بررسی عملکرد وب سایت در هنگام دسترسی به تجزیه و تحلیل وب سایت نیست. همچنین این یک معیار قابل اطمینان است که دیگران می توانند به دنبال اثبات ارزش باشند. زیرا هر کسی می تواند از طریق ابزار تحلیلی وب سایت رایگان الکسا به آن دسترسی پیدا کند.

اهمیت رتبه بندی سایت الکسا

سیستم رتبه بندی سایت الکسا یک سیستم رتبه بندی منحصربفرد بوده و اساسا با آدرس alexa.com تنظیم شده است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی می گردد. نتایج اعلامی توسط سایت الکسا به طور مستقیم. و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی از پارامترهای مهم در بهینه سازی وب سایت و تعیین  موقعیت و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو به شمار می رود.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش داد و اینگونه آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت واقعی نداشته و ملاک معتبری برای ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور نخواهد بود.

رنک الکسا

 رنک الکسا عددی متغیر است که سایت الکسا بر اساس ترافیک ورودی سایت ها به آنها اختصاص می دهد ، این عدد نمایانگر محبوبیت سایت در بین مردم شناخته شده است، در واقع این عدد هر چه ارقام کمتری داشته باشد نشانگر ترافیک بیشتر سایت و محبوبیت بیشتر نزد کاربران می باشد.

رتبه جهانی در سایت الکسا

Global Rank یا رتبه جهانی عددی علاوه بر عدد رتبه منطقه ای است که رنک سایت را در بین سایت های جهانی نشان می دهد.

رتبه منطقه ای

رتبه منطقه ای عددی جدا از عدد رتبه جهانی می باشد که نشانگر محبوبیت سایت در کشوری خاص می باشد

امکانات سایت الکسا

الکسا علاوه بر امکان تجزیه و تحلیل رقابتی و ترافیک وب سایت می تواند به شما اطلاعات بیشتری از فرصت های کلیدی سئو، از جمله کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت های رقیب می شوند را به شما نشان دهد.

از دیگر امکانات سایت الکسا می توان به مقایسه سایت شما با رقبای دیگر اشاره کرد.

آیا استفاده از ابزار الکسا رایگان است؟

بله، ابزار الکسا بصورت رایگان قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =