صفر تا صد موشن گرافیک به صورت رایگان

موشن گرافیک

تعریف موشن گرافیک

موشن گرافی جزئی از انیمیشن و یا تصویرسازی دیجیتالی می‏‌باشد.

به طوری که با استفاده از آن می‏‌توان نسبت به ساخت حرکت‏ها، چرخش‌‏ها و یا تخیلات اقدام نمود.در این مفهوم در کنار افکت‏‎های ویژه داده شده به تصاویر از صدا و سایر اجزای مالتی مدیا نیز استفاده می‏‌شود.در این بین، در حالی که می‏‌توان هر انیمیشن و یا تصویر سازی‏ای را به عنوان موشن گرافی در نظر گرفت.

بیش‌‏تر این مفهوم به عرصه‏‌ی تبلیغات انیمیشنی و افکت‎های داده شده به ویدئو، فیلم و برخی از برنامه‏‌های کاربردی تعاملی، تعلق می‏‌گیرد.

 مشخصه‌های کلیدی موشن گرافیک

همانطور که توضیح دادیم، موشن گرافیک در ارتباط با توضیح مفاهیم پیچیده و اطلاعات دشوار است. اما در این میان انواعی از ویدئوهای توضیحی وجود دارد، وجه تمایز این دو مورد در چیست؟ اجازه دهید تا نگاهی به مشخصه‌های اصلی موشن گرافیک و مزایای آن بیندازیم تا بتوانید برای درک بهتر متوجه‌اش شوید.

  • ظرافت: نسبت به انواع دیگر ویدئوهای توضیحی جزئیات بیشتری دارد.
  • رسمیت: کسب‌وکارهای شرکتی به دنبال ظاهر «جدی»‌اش هستند.
  • رنگ‌های روشن: از پلت‌های رنگی روشن ترکیبی برای اهداف آموزشی بهره می‌برد.
  • سادگی: قدرت خارق‌العاده‌ای در ایجاد ایده‌های پیچیده و داده‌های دشواری همچون اطلاعات آماری، نمودارها، اعداد و… دارد.
  • سرگرم‌کنندگی: می‌تواند محتوای کسل‌کننده را وارد یک ویدئوی سرگرم‌کننده و جذاب نماید.

موشن گرافیک‌ها به یکی از فعالیت‌های هنری برجسته و پر مخاطب در قرن ۲۱ تبدل شده‌اند. طراحان موشن گرافیک در حوزه گرافیک آموزش دیده‌اند یا در فیلم سازی یا انیمیشن تجربه دارند. طراحان برای تبدیل شدن به هنرمند حوزه‌ موشن گرافیک به دانش رنگ شناسی، تایپوگرافی، هنرهای تجسمی و صدابرداری نیاز دارند و باید کار با نرم افزارهای ضروری طراحی را یاد بگیرند.

با توسعه فناوری به ویژه اینترنت، صنعت موشن گرافیک هم تغییرات چشمگیری پیدا کرد. تولید محتوا، ترویج و نمایش آن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. طراحان در هر جا و هر زمانی با کمک روابط اینترنتی قادر به دورکاری اینترنتی و تهیه موشن گرافیک‌ها هستند. بعلاوه امروزه استودیوهای طراحی موشن گرافیک فوق العاده ای در سراسر دنیا به وجود آمده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =