فرآیند چند زبانه کردن سایت های وردپرسی

آموزش کامل وردپرس

Multilingual-Websites.

مقدمه :

در این راهنما، شما را در فرآیند چند زبانه کردن سایت های وردپرسی خود راهنمایی می کنیم. خواهید دید که کدام افزونه ها را نصب کنید، چگونه آنها را پیکربندی کنید و چگونه محتوای سایت خود را ترجمه کنید

قبل از شروع، اجازه دهید برخی از تردیدها را برطرف کنیم:

  •  بله، شما می توانید چندین زبان را در یک سایت وردپرس داشته باشید.
  • بله، شما می توانید همه چیز را خودتان ترجمه کنید و از ترجمه خودکار استفاده کنید.
  • نه، شما نیازی به ساخت وب سایت های جداگانه برای هر زبان ندارید.

1. پلاگین هایی را نصب کنید تا سایت وردپرس خود را چند زبانه کنید

برای ترجمه هر قسمت از سایت خود، باید WPML را نصب کنید. WPML یک افزونه ماژولار است که به شما امکان می دهد دقیقاً اجزای مورد نیاز خود را برای وب سایت های مختلف نصب کنید.

برای استفاده از تمام ویژگی هایی که WPML ارائه می دهد، به نسخه CMS چند زبانه نیاز دارید. با نصب افزونه اصلی WPML شروع کنید. برای اکثر وب سایت ها، باید WPML String Translation را نیز نصب کنید. سپس، بسته به تم و افزونه هایی که استفاده می کنید، ممکن است نیاز به نصب سایر اجزای WPML مانند WooCommerce Multilingual داشته باشید.

WPML شامل مکانیزم نصب و به روز رسانی خودکار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه اصلی را نصب کرده و آن را ثبت کنید. سپس، (در مدیریت وردپرس) به Plugins → Add new بروید و روی تب Commercial کلیک کنید. در آنجا، لیست کامل اجزای WPML را مشاهده خواهید کرد و می توانید مواردی را که سایت شما نیاز دارد انتخاب کنید

1

    لیست اجزای WPML

2. اضافه کردن زبان به وردپرس

بدون هیچ پلاگین “چند زبانه”، وردپرس به شما اجازه می دهد زبان سایت را انتخاب کنید، اما فقط یک زبان. با WPML می توانید هر تعداد زبانی که نیاز دارید به همان سایت اضافه کنید. در مرحله اول جادوگر راه اندازی، زبان پیش فرض سایت خود را انتخاب کرده و زبان هایی را که می خواهید سایت خود را به آن ترجمه کنید، انتخاب  می کنید

 

2

انتخاب زبان های سایت شما

همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید با رفتن به منوی WPML → زبان‌ها را اضافه، حذف یا ویرایش کنید.

3

WPMLاز پیش پیکربندی شده با 65 زبان برای انتخاب ارائه می شود، اما حتی می توانید زبان های سفارشی خود را اضافه کنید. این به ویژه برای افزودن زبان های خاص کشور مانند فرانسوی کانادایی یا آلمانی سوئیسی مفید است.

4

تنظیم گزینه های زبان سفارشی

 3. نحوه نمایش زبان ها در URL ها را انتخاب کنید

WPML اطلاعات زبان را به همه URL های سایت شما اضافه می کند. این اجازه می دهد تا ترجمه ها در URL های منحصر به فرد ظاهر شوند.

5

تنظیم فرمت URL

برای URL های دوستانه و سئوی خوب، توصیه می کنیم از زبان ها در فهرست ها یا زبان های مختلف در هر دامنه استفاده کنید. می توانید جزئیات کامل را در راهنمای ما در مورد گزینه های URL زبان بیاموزید.

4. تغییر زبان را به سایت خود اضافه کنید

تعویض‌کننده‌های زبان به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که انتخاب کنند به کدام زبان می‌خواهند سایت شما را بخوانند. WPML به شما امکان می دهد انواع مختلفی از تغییر دهنده های زبان را اضافه کنید که در طراحی هر سایت وردپرسی قرار می گیرند.

6

اضافه کردن یک تغییر زبان به سایت شما

 می‌توانید تعویض‌کننده‌های زبان را به منوها، به عنوان ابزارک، به صفحات و پست‌ها و به پاورقی سایت اضافه کنید. همچنین می توانید تغییر دهنده های زبان سفارشی خود را ایجاد کرده و آنها را به هر قالب PHP اضافه کنید.

5. محتوای سایت را ترجمه کنید

اکنون که سایت شما چندین زبان و یک تغییر زبان خوب دارد، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه سایت خود را ترجمه کنید. شما می توانید انتخاب کنید که چه کسی سایت شما را ترجمه کند:خودت    مترجمان فردی    خدمات ترجمه حرفه ای    یا یک مدیر ترجمه را برای رسیدگی به همه امور مربوط به ترجمه تعیین کنید همچنین می توانید نحوه ترجمه سایت خود را انتخاب کنید:کل سایت خود را با استفاده از ترجمه خودکار و بررسی انسانی ترجمه کنید    پست ها و صفحاتی را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید

تنوع گزینه های WPML باعث می شود ترجمه های سایت شما با کیفیت مورد نیاز و بودجه ای که در دسترس دارید مطابقت داشته باشد. ویرایشگر ترجمه پیشرفته WPML شامل همه چیزهایی است که برای ترجمه سریع و دقیق نیاز دارید. منبع و ترجمه را در کنار هم خواهید دید. وقتی جمله ای را ترجمه می کنید، فقط متون بدون کد HTML را می بینید. برای اعمال سبک HTML، از نشانگرهای ایمن استفاده خواهید کرد. به این ترتیب، ترجمه شما هرگز نمی تواند نشانه گذاری سایت را بشکند.

خدمات ترجمه کیفیت برتر را با ترجمه و بررسی انسانی ارائه می دهد. هنگامی که سایت های تجاری را راه اندازی می کنید و می خواهید حرفه ای ترین تصویر را ارائه دهید، قطعاً باید برای ترجمه حرفه ای با کیفیت بالا هزینه پرداخت کنید.

در سال های اخیر، ترجمه خودکار پیشرفت زیادی داشته است. امروزه ترجمه خودکار نتایج خوبی را بین بسیاری از جفت های زبان ایجاد می کند. لطفاً به خاطر داشته باشید که هنوز خودکار است و همچنان نیاز به نظارت دارد. توصیه می کنیم هر چیزی را که از ترجمه خودکار برمی گردد به صورت دستی مرور کنید. در صورت نیاز، همیشه می توانید ترجمه را ویرایش و بهبود دهید.

6. ترجمه طبقه بندی

وردپرس از طبقه بندی برای سازماندهی محتوا استفاده می کند. WPML ترجمه طبقه بندی را آسان می کند. هنگام ترجمه پست ها، صفحات و انواع پست های سفارشی، لازم نیست نگران ترجمه طبقه بندی باشید. WPML شامل شرایط طبقه بندی با محتوایی است که شما ترجمه می کنید.

اگر بخواهید، می توانید طبقه بندی را به طور جداگانه با استفاده از ترجمه طبقه بندی WPML ترجمه کنید. این صفحه یک تصویر کلی از طبقه بندی و شرایط سایت شما را به شما نشان می دهد. شما قادر خواهید بود هر اصطلاحی را از یک مکان به هر زبانی ترجمه کنید. این کار برای اطمینان از اینکه اصطلاحات مختلف همیشه به روشی سازگار ترجمه می شوند راحت است.

7

ترجمه طبقه بندی

7. ترجمه منوها

WPML یک ابزار اختصاصی دارد که به شما امکان می دهد منوهای سایت خود را ترجمه کنید. شما می توانید منوها را به صورت دستی ترجمه کنید و منوها را به صورت خودکار همگام کنید. این بدان معناست که هر زمان که منو را به زبان پیش‌فرض سایت ویرایش می‌کنید، WPML می‌تواند بلافاصله منوها را به تمام زبان‌های دیگر به‌روزرسانی کند.

 

برگرفته از :

wpml.org

 

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید.

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kia

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =