معرفی 3 نرم افزار کاربردی ساخت تیزر

تیزر

معرفی 3 نرم افزار کاربردی ساخت تیزر

مقدمه:

حتما تیزرهای تبلیغاتی یا انیمیشن های کوتاه را در فضاهای مجازی یا شبکه های تلویزیونی مشاهده کرده اید.در ساخت تیزر تبلیغاتی از نرم افزارهای بسیار زیادی استفاده می شود .

که اکثر این نرم افزارها در زیر مجموعه نرم افزارهای ادیت ، تدوین و جلوه های ویژه می باشد.ساخت تیزر تبلیغاتی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

که در نهایت خروجی آن با توجه به نرم افزارهای مخصوص و خاصی که  در حال حاضر در اختیار اکثر مردم می باشد بستگی دارد.برای اطلاعات بیشتر به مقاله های قبلی رجوع شود

چرا از نرم افزار استفاده کنیم :

امروزه در صنعت سینما ساخت فیلم ها نسبت به گذشته راحت تر و همچنین گسترده تر شده است .

سینمای امروز دنیا دیگر مثل گذشته نیست که به طور مثال برای ساختن فیلمی جنگی و به تصویر کشیدن صحنه های نبرد نیاز به داشتن هزاران نفر هنرور باشد ، یا نیاز به ساخت لوکیشن های بزرگ و اقعی پرخرج باشد .

یا حتی نیاز نیست برای فیلمبرداری در صحنه های برفی منتظر زمستان باشیم یا اینکه به مناطق سردسیر رفته و در آن جا فیلمبرداری کنیم ، یا حتی نیاز به گریم های بسیار پیچیده و ساخت ماسک ها و … استفاده کرده .

جلوه های ویژه سینمایی کار را بسیار راحت کرده است .

کافی است برای همه ی مواردی که در بالا ذکر شد بازیگران خود را به استدویوی پرده ی سبز ببرید و با ساخت قسمت هایی از لوکیشن ها ، آن قلعه و یا مکان را داشته باشید .

کافی است به جای هزاران هنرور صدها هنرور را استخدام کنید و باقی اش را به متخصصین جلوه های ویژه کامپیوتری بسپارید .

زیرا آن ها می توانند به وسیله ی جلوه های ویژه سینمایی ان صد ها نفر را به میلیون ها نفر تبدیل کنند جوری که بیینده متوجه نشود و فکر کند همه ی آن آدم ها سر صحنه فیلم بوده اند .

این مورد فقط به انسان ختم نمی شود و به وسیله جلوه های ویژه کامپیوتری می توان انواع حیوانات ، اژدهاهایی که تا قبل از آن اگر در سینما بود به صورت عروسکی و غیر قابل باور می بود ، آدم های فضایی باور پذیر و ….

در این پست با کمک چند منبع معتبر و تجربیات اساتید مختلف، چند نرم افزار برتر حال حاضر در زمینه میکس، مونتاژ، تدوین فیلم و ساخت کلیپ را به شما معرفی می کنیم.

ProDAD Heroglyph ساخت تیزرهای ویدئویی

prodadheroglyph

Heroglyph محصول شرکت proDAD از نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه ساخت تیزر، تریلر، عنوان بندی، طراحی متون متحرک و انیمیشن سازی است.

این نرم افزار در محیط تدوین غیر خطی امکانات بسیاری را به طراحان و سازندگان فیلم‌های سینمایی و انیمیشن می‌دهد .تا بتوانند ایده‌ها خود را به مرحله خلاقیت برسانند.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید در فیلم، متن‌های متنوع و افکت های جذاب ایجاد کنید. تیزرهای ویدئویی جدید بسازید و تیتراژ فیلم‌ها را طراحی و تدوین کنید.

این نرم افزار هم به صورت مستقل و هم به صورت بسته افزایشی (Plugin) برای نرم افزارهای رایج ویرایش فیلم ارائه می‌گردد.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار proDAD Heroglyph:

ساخت تیزر و تریلر فیلم

طراحی متون زیر فیلم، متن‌های متحرک و تیتراژ پایانی

طراحی و ساخت انیمیشن و تیتراژهای دیجیتالی

دارای افکت های متنوع و جذاب

سازگار با پروژه‌های با کیفیت HD

ارائه به صورت مستقل و پلاگین برای نرم افزارهای ویرایش فیلم

بزار کمکی برای ساخت تریلر

نرم افزار سونی وگاس Sony Vegas Pro

 

شرکت سونی نه تنها در زمینه صنعت فیلم سازی دستی دارد.  بلکه نرم افزاری را در زمینه میکس، مونتاژ و ویرایش فیلم تهیه کرده است که بسیار قدرتمند می باشد.

هر چند این نرم افزار به سیستم بسیار قوی نیاز دارد و کمی پیچیده است.

استفاده از نهایت کیفیت در صداها و تصاویر خروجی که نهایت لذت را برای ببینده به همراه دارد. یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که در Sony Vegas Pro به چشم می خورد.

انواعی از افکت ها در این ابزار گنجانده شده اند. تا کاربران حرفه ای به راحتی با کنار هم قرار دادن تصاویر و همین افکت ها به جذاب تر شدن کار خود کمک کنند.

بعضی از توانایی های این نرم افزار

  • محیط کاربری بسیار جذاب و ساده
  • پشتیانی از اکثر فرمت های صوتی و تصویری موجود
  • ترکیب بندی و جداسازی رنگ ها با بهترین حالات ممکن
  • ویرایش در طول مدت پخش مدیاها
  • کیفیت های مختلف همانند ۴:۳, ۱۶:۹ و …
  • پشتیبانی از فرمت های مختلف در یک کار ویرایش
  • خروجی نرم افزار با بهترین کیفیت

با فرض روزانه ۳ ساعت کار و تمرین کردن. برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار (در صورتیکه هیچ پیش زمینه ای ندارید) حدود ۲ ماه زمان لازم است.

این نرم افزار در سطح جهانی مطرح است. اما در ایران اصطلاحا رند بازار نیست و بدلیل پیچیدگی های خاص خود، به آن صورت توصیه نمی شود.

نرم افزار ساخت تیزر – Xara Xtreme

Xara-Xtreme

نرم افزار Xara Xtreme Pro دارای امکانات زیاد و افکت های آماده میباشد که میتوانید با استفاده از آن طراحی های زیبا و متنوعی را ایجاد نمایید. همچنین این نرم افزار سرعت بالایی در انجام عملیات طراحی دارد. میتوانید تمامی کارها را به صورت کاملا گرافیکی انجام دهید.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار Xara Xtreme Pro:

ویرایش فایل های فلش

قابلیت استفاده از فایل های PSD

محیط کاربری ساده، ساخت تیزر های تبلیغاتی

این نرم افزار یک نرم افزار  مدل سازی سه بعدی ، انیمیشن سازی و رندرینگ در فضای سه بعدی میباشد.

نرم افزار سینما فور دی با قابلیت داشتن شبیه سازی یکپارچه و دینامیکی و همچنین استفاده از پارامترهای مختلف. در تهیه آبجکت های سه بعدی و پیچیده و با داشتن قابلیت اسکریپت نویسی به زبان پایتون. تمامی این امکانات را فراهم می سازد یک تصویر سه بعدی به صورت کاملاً رئال  در اختیار ما قرار دهد.

این امکان فوق العاده برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی و همچنین فیلم های سینمایی که نیاز به جلوه های ویژه و آبجکت های سه بعدی خاص دارند را فراهم می سازد.

از امکانات ویژه و پر کاربرد این نرم افزار رابط کاربری بسیار مناسب با نرم افزار ادوبی افتر افکت است.

با ترکیب این دو نرم افزار می توان جلوه های ویژه بسیار زیبا و دیدنی شبیه سازی های یکپارچه ، کاراکترهای منحصر به فرد در پروژه های ترکیبی استفاده کرد.

قابلیت های نرم افزار سینما فوردی:

تنظیمات کاربری آسان

انتقال تصویر بر روی الگو های پس زمینه به صورت مستقیم

دستورات ساختاری فوق العاده بین نرم افزار ها

بهره‌گیری از دستور تعیین جهت چرخش لبه ها

ذخیره سازی صفحات

تراکینگ فوق العاده

برگرفته از:

 سایت :pysoft.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 10 =