مقدمه ای کوتاه بر زبان PHP

آموزش PHP

مقدمه

سلام به همه همراهان آراز پردازش کیا. از مورخ امروز 21 ام خرداد ماه تغییراتی در مقاله ها خواهیم داشت. آموزش های تحت وب به صورت مداوم همه روزه از وب سایت ما منتشر خواهد شد.

شنبه ها آموزش گام به گام PHP رو خواهیم داشت. که امروز مقدمه ای بر این زبان برنامه نویسی ارائه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر زبان PHP

امروزه تقریبا در همه خانه ها حداقل یک کامپیوتر وجود دارد و به اینترنت متصل است و با همه افراد دنیا در تماس است. وب یک مدل ارتباطی قدرتمند است که می تواند ارتباطات تصویری، صوتی، و متنی، یا به طور خلاصه ارتباطات چند رسانه ای را برای افراد فراهم می کند.

همگان سعی می کنند با طراحی و برنامه نویسی وب سایت ، خودشان، عملکردشان و خواسته هایشان را به جهانیان عرضه کنند. به همین دلیل، امروزه ابزارهای متنوعی برای طراحی و برنامه نویسی وب سایت آماده شده اند.

معرفی زبان PHP

top-PHP

زبان PHP یکی از ابزارهای ساده و قدرتمند برای برنامه نویسی وب سایت ها است. این زبان، یک زبان اسکریپتی سمت سرور است.

از زیبایی های این زبان، سهولت یادگیری، آسانی به کارگیری و open source بودن آن است. این نرم اقزار به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از ویژگی های این زبان ، سهولت ترکیب با HTML و زبان اسکریپتی JavaScript  است. PHP را با این دو زبان ترکیب کنید و از برنامه نویسی وب سایت لذت ببرید.

معرفی پایگاه داده

mysql

PHP به خوبی و به طور امن با سیستم پایگاه داده MySQL ترکیب می شوند که یک پایگاه داده ای رابطه ای است. در سر فصل های بعدی این سری مقالات دستورات SQL ، پایگاه داده MySQL و چگونگی ارتباط PHP با این پایگاه داده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

پایگاه داده MySQL یک نرم افزار رایگان است و از سایت mysql.com  قابل برداشتن است .

نرم اقزار های متعددی برای برنامه نویسی با PHP ارائه شده اند که ما از EasyPHP استفاده خواهیم کرد. این نرم افزار را می توانید از وب سایت easyphp.org   دریافت کنید.

برای آشنایی با HTML  با ما همراه باشید . در روزهای آینده به زبان های HTML نیز اشاره خواهیم کرد.

مثال های متنوعی مطرح خواهیم کرد تا مفاهیم PHP  به آسانی برای شما خوانندگان عزیز قابل فهم و روشن شوند.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kia

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 7 =