نحوه ی استفاه از دستور FORM در HTML

آموزش HTML

نحوه ی استفاه از دستور FORM در HTML
سری آموزش های فصل هشتم :

ایجاد پرسشنامه در صفحه وب با HTML

سلام  خدمت همراهان عزیز روز های فرد  با آموزش زبان برنامه نویسی (HTML) همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجعه فرمایید . (این آموزش ها به صورت رایگان برای علاقه مندان به زبان برنامه نویسی است با دیدن این آموزش ها به مباحث زبان برنامه نویسی HTML و نکات طراحی و ب آشنا می شوید.)

forminhtml

دستور <FORM>

فرمها توسط دستورات <FORM> و <FORM/> ساخته می شوند . فرمها شامل متن عادی جدولها عناصر دیگری مثل کادرهای کنترلی منوهای باز شونده وفیلد های متنی است . مشخصات W3C این عناصر را کنترل نامید .

البته این کار ممکن است اشتباهاتی را موجب شود زیرا مایکروسافت نیز اشیای اکتیوایکس را کنترل نامید . برای اینکه تداخلی پیش نیاید عناصر فرم را فیلد های فرم یا کنترلهای فرم می نامیم. کنترلهای فرم توسط کاربر تنظیم می شوند تا محتویات فرم را نشان دهند وقتی کاربر فرم را پر کرد . باید آن را برای پردازش تسلیم کارگزار وب نماید.

فرمهای کامل شده معمولا به کامپیوتر دیگری ارسال می شوند تا داده ها را پردازش کنند محتویات فرم ممکن است دوباره به کاربر ارسال شوند تا بازرسی گردد . برای اینکه فرم کارایی داشته باشد باید دو کار را انجام دهید و دو ویژگی به آن اضافه کنید.

اولا : با استفاده از صفت ACTION مربوط به <FORM> آدرس برنامه ای را مشخص کنید که محتویات فرم را پردازش می کند.

ثانیا :  با استفاده از صفت METHOD روش ارسال فرم را مشخص کنید صفت NAME نیز برای نامگذاری فرم بسیار مهم است به طوری که بعدا می توان فرم را با استفاده از زبانها ی اسکریپتی مثل جاوا اسکریپت دستکاری کرد. سرانجام در بعضی از موارد باید کد گذاری فرمها را با صفت ENCTYPE مشخص کنید.

معرفی سایت خارجی :

https://www.w3school.com/html

https://www.codecademy.com

صفت ACTION

چگونگی پردازش فرم با صفت ACTION مشخص می گردد. صفت ACTION برابر با URL برنامه ای قرار می گیرد که داده های فرم را پردازش می کند . این URL معمولا به یک اسکریپت CGI اشاره می کند تا نتایج فرم را رمزگشایی کند. دستور زیر را ببینید:

<“form action=”https://www.bigcompany.com/cgi-bin/post-query>

این دستورات اسکریپتی به نام Post-query را که در دایرکتوری Cgi-bin در کارگزار وب www.bigcompany.com قرار دارد . برای پردازش داده ها ی فرم انتخاب می کنند .

صفت METHOD

این صفت مشخص می کند که فرمها چگونه به آدرسی که توسط صفت ACTION تعیین شده است ارسال می شوند . این صفت دو مقدار را می تواند بپذیرد. GET و POST . اینها متدهای HTTP هستند که مرورگر برای صحبت کردن با کارگزار از آنها استفاده می کند . توجه کنید اگر صفت METHOD مشخص نگردد پیش فرض آن GET است .

در واقع اسناد HTML با درخواست یک URL از کارگزار وب از طریق متد GET بازیابی می شوند . GET بخشی از پروتکل HTTP است . وقتی یک URL مثل https://www.bigcompany.com/staff/ali.htm مرورگر وب تایپ می کنید به درخواست GET معتبری از HTTP تبدیل می شود مانند درخواست زیر :

GET/staff/ali.htm HTTP/1.0

سپس این در خواست به کار گزار www.bigcompany.com ارسال می شود این در خواست می گوید. که فایل ali.htm را از دایرکتوری Staff به من تحول بده

متد POST در مواردی به کار گرفته می شود که حجم اطلاعات زیادی باید از طریق فرم ارسال شود وقتی کارگزار وب در خواستی را با استفاده از POST از فرم در یافت کرد. منتظر بقیه اطلاعات می ماند .

صفت NAME برای نامگذاری فرم استفاده می شود . خوب است که قبل از ارسال داده ها به کارگزار وب آن را کنترل کنید . این کار را ارزیابی فرم گویند و با جاواسکریپت انجام می گیرد. یعنی فرم را باید تحویل یک زبان اسکریپتی مثل جاوا اسکریپتدهید به همین دلیل فرم باید دارای نام باشد . نام فرم می تواند ترکیبی از حروفa تا z و ارقام باشد کاربرد آن را در مثالها خواهید دید.

نحوه کاربرد FORM

با توجه به توضیحاتی که تاکنون در مورد فرم و صفات آن گفته شد می توانیم شکل ساده ای از کاربرد FORM را به صورت زیر بیان کنیم

<html>

<head>

<title> sample form </title>

<head/>

<body>

<“form action=”/cgi-bin/post-query method=”post>

<form/>

<body/>

<html/>

 

برگرفته از :

کتاب راهنمای جامع (HTML, BHTML, XML)

دکتر عین الله جعفر نژاد قمی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =