نقاشی با قلم مو در فتوشاپ

فتوشاپ

نقاشی با قلم مو در فتوشاپ

آموزش امروز:

نقاشی با قلم مو در فتوشاپ

Photoshop ابزارهای بسیاری برای نقاشی دارد اما سر آمد تمام این ابزارها Brush است. با استفاده از قلم مو می توانید با دست آزاد در سند نقاشی کنید این ابزار در حالت پیش فرض از رنگ پیش زمینه برای نقاشی استفاده می کند و درعین حال می توانید نوع (Type) اندازه (Size) میزان نرمی (Softness) وضعیت (Mode) و همچنین درجه تیریگی (Opacity) قلم مو را نیز کنترل نمایید.

ابزار روتوش تصاویر

1) نکته:

قلم مو ابزاری است که در ظاهر فقط کار نقاشی را انجام می دهد. اما موارد استفاده دیگری از جمله در ابزارهای Eraser,History Brush,Color Replacement, Pencil و… دارد .

1) با استفاده از دستور File>New یا کلید های میانبر Ctrl+N یک سند جدید ایجاد کنید. پس از ظهور کادر New Document وارد سربرگ Print شوید و روی دکمه ی A4210x297mm@300ppi کلیک دو گانه کنید .

How-to-create-new-document-in-photoshop-blog-image-14-Learn-that-yourself-by-lalit-adhikari - Copy

2) نکته:

اگر از کاربران باسابقه ی Photoshop هستید و به کادر قدیمی New Document عادت دارید. دستور Edit>Preferences>General را اجرا کنید تا کادر Preferences در حالی باز شود که تا تنظیمات عمومی برنامه در دسترس شما قرار گرفته است.

Screenshot (4485)

Screenshot (4485)

سپس در تابلوی سمت راست گزینه ی Options>Use Legacy “New Document” Interface را فعال نمایید و روی دکمه ی OK کلیک کنید تا ضمن حفظ تنظیمات از آن خارج شوید.

Capture

 

2) دستور Window>Workspace>Painting را اجرا کنید تا فضای کاری نقاشی در جریان بگیرد.

Screenshot (4486)

3) دستور History<Window را اجرا کنید تا تابلوی History بسته شود.

4) روی دکمه ی Tools Panel>Brush Tool کلیک کنید.

Screenshot (4608)

5) در تابلوی Swatches (که در این فضای کاری سمت راست و بالای محیط واقع شده است) روی نماد مثلث شکل کنار واژه ی RGB کلیک کنید تا زیر مجموعه های آن نمایش داده شوند. سپس در بین رنگ های نمایان شده بر روی رنگ قرمز کلیک کنید با انجام این کار در واقع رنگ قلم مو را تعیین کرده اید.

Screenshot (4610)

6) در تابلوی Brushes (که زیر تابلوی Swatches قرار گرفته است) به فیلد Size مراجعه کنید و مقدار آن را به 120pX تغییر بدهید. با انجام این کار در واقع اندازه ی قلم مو را تعیین کرده اید.

Screenshot (4611)

7) درون سند کلیک کنید و بدون رها کردن کلید ماوس آن را مقداری بکشید تا دست کم یک منحنی رسم شود. پس از انجام این کار کلید ماوس را رها کنید و دوباره با رنگ و اندازه های دیگر برای قلم مو کار نقاشی را ادامه بدهید. بدین ترتیب چند منحنی رسم کنید.

Screenshot (4612)
دانلود رایگان :

دانلود رایگان افزونه Elements Kit نسخه 3.1.0

8) کلید های میانبر Ctrl+W  یا Ctrl+F4 را فشار بدهید و یا دستور File>Close را اجرا کنید. و سپس فایل جاری را بدون ذخیره سازی ببندید.

9) با استفاده از دستور File>New یا کلیدهای میانبر Ctrl+N یک سند جدید دیگر از همان نوع پیشین ایجاد کنید.

10) در حالی که هنوز ابزار Brush در جریان است به تابلوی Brushes مراجعه و روی نماد مثلث شکل کنار گزینه ی Special Effects Brushes کلیک کنید تا زیر مجموعه های آن نمایش داده شوند . سپس در بین قلم مو های نمایان شده بر روی نوع 35 Kyle’s Screentones کلیک کنید . با انجام این کار در واقع نوع قلم مو را تغییر داده اید.

11) با قلم موی منتخب یک منحنی در سند رسم کنید.

12) همین طور با قلم موهای مختلف در سند نقاشی کنید هربار نیز اندازه ی قلم مو و رنگ آن را به دلخواه تغییر بدهید.

3) نکته:

دقت داشته باشید که برخی از قلم موها ویژه ی ابزارهای دیگری همچون Dodge , Smudge هستند و طبیعتا پس از انتخاب این قلم موها به صورت خودکار و ناخواسته از دستور Brush خارج می شوید و ابزار دیگری اجرا می گردد. چناچه در این شرایط قرار گرفتید نوع دیگری از این قلم مو را انتخاب کنید.

13) کلید های میانبر F5 را فشار بدهید یا دستور Window>Brush Settings را اجرا کنید تا تابلویی با همین عنوان نمایان شود. در اینجا قدرت مشق بیشتری دارید.مثلا می توانید میزان زاویه ی (Angle) چرخش نوک قلم مو و همچنین مقدار گردی (Roundness) آن را کنترل کنید .

Screenshot (4613)

اگر اندازه های دقیقی برای انجام این کارها در نظر ندارید می توانید روی گیره های پیش نمایش نوک قلم مو کلیک کنید و آن را به صورت تقریبی تنظیم نمایید . همچنین در برخی از قلم موهای معمولی می توانید لبه ها را سخت (Hardness) کنید.

4) نکته:

اگر در حین اجرای ابزار Brush کلید Shift را پایین نگه دارید و سپس کلیدهای فلش سمت راست یا چپ را (در صفحه کلید) فشار بدهید ، چرخش نسبتا سریع نوک قلم مو را تجربه می کنید و همچنین اگر به جای کلید Shift کلید… را پایین نگه دارید سرعت جرخش نوک قلم مو به مراتب کمتر از قبل می گردد.

5) نکته:

البته برای دستیابی به کنترلگرهای قلم موی نقاشی روش های دیگری نیز وجود دارند: مثلا استفاده از نوار تنظیمات اختیاری برنامه و امکاناتی که کلیک راست در اختیارتان قرار می دهد.

14) دستور Window>Workspace>Reset Painting را اجرا کنید تا فضای کاری Painting باز نشانی شود. و تابلوهای تغییر یافته در سر جای خودشان قرار بگیرند. سپس تابلوی History را ببندید.

15) یکی از امکانات جالب Photoshop بارگذاری قلم مو های سفارشی و به کارگیری آنها در ابزار هایی نظیر Brush می باشد . قالب قلم های سفارشی abr.* است. برای مثال همین طور که ابزار Brush در حال اجرا است درون صحنه کلیک راست کنید و از منوی باز شده روی دکمه ی Options (که در بالاو سمت راست قرار دارد و نمادی آن به شکل چرخ دنده است) کلیک نمایید تا منوی مربوط به آن باز شود.

16) در منوی بازشده دستور Import Brushes را اجرا کنید تا کادر استاندارد Load نمایان شود. سپس سند 20 Dispersion Brushs. Abr را باز کنید . این سند حاوی 20 نوع قلم موست که درون گروهی با عنوان 20 Dispersion Brushs. Abr  قرار گرفته اند.

17) در بین قلم موهای فراخوانی شده نوع 19 Dispersion را انتخاب کنید.

6) نکته:

تابلوهایی مانند Swatches, Styles ,Brushes فیلدهای موسوم به جعبه ی جست وجو دارند که برای یافتن آیتم مورد نظر کار شما را ساده تر می کنند . مثلا برای یافتن قلم موهای نوع Dispersion می توانید این واژه را درون جعبه جست وجوی تابلو ی Brushes وارد کنید تا تمام قلم مو های همنام به سرعت پیدا شوند.

18) اندازه ی نوک قلم موی منتخب را به 1500 کاهش بدهید و رنگ آن را قرمز برگزینید.

19) دستور File>New را اجرا و یک سند جدید دیگری از همان نوع پیشین ایجاد کنید.

20) درون سند یک نقاشی ساده صورت بدهید.

21) کلید های میانبر Ctrl+Alt+W را فشار بدهید یا دستور File>Close All را اجرا کنید و سپس تمام اسناد باز را بدون ذخیره سازی تغییرات ببندید.

برگرفته از :

خود آموز تصویری Adobe Photoshop2022

مولف علی محمودی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =