وفاداری مشتری چیست؟و راهکارهای افزایش آن

کسب و کار

وفاداری مشتری چیست؟و راهکارهای افزایش آن
مقدمه:

بیاموزید که چرا وفاداری مشتری برای موفقیت بلندمدت کسب و کار شما حیاتی است و چگونه می توانید مشتریان راضی خود را به حامیان برند خوشحال تبدیل کنید.

آیا می دانستید که جذب مشتریان جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی هزینه دارد؟ و آیا می‌دانستید که مشتریان فعلی 50 درصد بیشتر احتمال دارد که محصول جدید شما را امتحان کنند و همچنین 31 درصد بیشتر از مشتریان جدید خرج کنند؟

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد وفاداری مشتری بدانید، کشف خواهید کرد. بیایید کارها را با تعریف وفاداری مشتری شروع کنیم.

عناوین اصلی :
  •  وفاداری مشتری چیست؟ 
  •  چرا وفاداری مشتری مهم است؟  
  •  چگونه مشتریان را وفادار نگه داریم؟
  • برنامه وفاداری مشتری چیست؟

What is customer loyalty?

 وفاداری مشتری تمایل مشتری برای بازگشت مکرر به شرکت برای انجام تجارت است. این معمولاً به دلیل تجربیات لذت بخش و قابل توجهی است که آنها با آن برند دارند یکی از دلایل اصلی برای ترویج وفاداری مشتری این است که این مشتریان می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را سریعتر از تیم های فروش و بازاریابی خود رشد دهید.

 

Why is customer loyalty important?

چندین دلیل دیگر وجود دارد که چرا وفاداری مشتری برای موفقیت شما حیاتی است.

وفاداری مشتری چیزی است که همه شرکت‌ها باید صرفاً به دلیل وجودشان آرزوی آن را داشته باشند: هدف از راه‌اندازی یک شرکت جذب و حفظ مشتریان راضی است که محصولات شما را برای افزایش درآمد می‌خرند.

دانلود رایگان:

دانلود افزونه یواست yoast seo premium نسخه 19.6

 افزایش سهم کیف پول

سهم کیف پول به مقدار پولی که مشتری برای یک برند خاص خرج می‌کند در مقایسه با مقداری که برای رقبای برند  دیگر خرج می‌کند، اشاره دارد. و همچنین زمان و پول بیشتری را صرف برندهایی می کنند که به آنها وفادار هستند. این به معنای سهم بیشتری از کیف پول برای شما خواهد بود.

تبلیغات دهان به دهان

این مشتریان همچنین به دوستان و همکاران خود در مورد آن برندها می گویند، که باعث ترافیک ارجاع و بازاریابی دهان به دهان می شود.

افزایش اعتماد

وفاداری مشتری همچنین باعث ایجاد حس اعتماد قوی بین برند شما و مشتریان می شود. زمانی که مشتریان تصمیم می گیرند مکرراً به شرکت شما بازگردند، ارزشی که از رابطه به دست می آورند بیشتر از مزایای بالقوه ای است که از یکی از رقبای شما به دست می آورند.

از آنجایی که ما می دانیم که به دست آوردن یک مشتری جدید بیشتر از حفظ یک مشتری موجود هزینه دارد، چشم انداز بسیج و فعال کردن مشتریان وفادار خود برای جذب مشتریان جدید صرفاً با تبلیغ یک نام تجاری و  همچنین باید بازاریابان، فروشندگان و مدیران مشتری را به طور یکسان هیجان زده کند.

مقاله های پیشنهادی:

10دلیل برای داشتن وب سایت برای کسب وکارها(بخش دوم)

 

How to Keep Customers Loyal

چگونه مشتریان را خوشحال و راضی و وفادار به برند مان تبدیل می کنید؟ چگونه از بررسی های مثبت Yelp، توییت های درخشان و اشاره های اینستاگرام برای رشد برند خود استفاده می کنید؟ 

  1. به اندازه مشتریان خود سخاوتمند باشید.
  2. قدردانی خود را نشان دهید.
  3. با هر خرید، مزایایی را برای مشتریان خود فراهم کنید.
  4. یک جامعه مفید برای مشتریان خود بسازید.
  5. به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  6. برنامه وفاداری مشتری خود را بهبود بخشید.
  7. به طور مداوم کسب و کار خود را در طول زمان توسعه دهید.

 1. به اندازه مشتریان خود سخاوتمند باشید.

از بیرون به نظر می رسد که برنامه های وفاداری مشتری چیزی بیش از طرحی برای ترغیب مشتریان به خرج کردن پول بیشتر نباشد. به همین دلیل است که برنامه‌های وفاداری واقعاً سخاوتمندانه در میان بقیه برجسته هستند. اگر برنامه وفاداری شما از مشتریان می‌خواهد که پول زیادی صرف کنند تا با تخفیف‌ها و نمونه‌های ناچیز پاداش بگیرند، این کار را اشتباه انجام می‌دهید. درعوض،  به مشتریان نشان دهید که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید، با ارائه امتیازاتی که بسیار خوب هستند،

2. قدردانی خود را نشان دهید.

ممکن است فکر کنید که با ارائه یک برنامه وفاداری، قدردانی خود را از تجارت و وفاداری آنها ابراز می کنید. دوباره فکر کنید مشتریان شما به طور معمول توسط مشاغل  از جمله رقبای شما بمباران می شوند. رقبای شما احتمالاً یک برنامه وفاداری نیز ارائه می دهند. چه چیزی شما را به گونه ای متمایز می کند که مشتریان را وفادار نگه می دارد؟ قدردانی خود را از طریق یادداشت های دست نویس یا پیام های مستقیم و یک به یک ابراز کنید. یادداشت های تشکر را در تحویل محصول یا ایمیل های تأیید خرید خود بگنجانید، یا کارت های ویژه ای را در تعطیلات ارسال کنید.

 3. با هر خرید، مزایایی را برای مشتریان خود فراهم کنید.

با ارائه مزایای عالی مرتبط با کسب و کار و محصول یا خدمات خود با هر خرید، وفاداری ایجاد کنید. بهترین بخش این رویکرد این است که ممکن است نیازی به ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری نداشته باشد.  اگرچه این مطمئناً هنوز یک گزینه است. اگر شرکت شما پیشگام محصول یا خدمات جدیدی است، ممکن است برنامه وفاداری لازم نباشد. این رویکرد مینیمالیستی برای شرکت هایی که محصولات یا خدمات منحصر به فرد را می فروشند بهترین کار را دارد.

این لزوماً به این معنا نیست که شما کمترین قیمت یا بهترین کیفیت یا بیشترین راحتی را ارائه می دهید. به این معنی است که شما تنها محصول را در یک دسته بندی خاص ارائه می دهید. مشتریان وفادار خواهند بود، زیرا گزینه‌های کمی به چشم‌انداز شما وجود دارد و شما این ارزش را از اولین تعامل خود بیان کرده‌اید.

 4. یک جامعه مفید برای مشتریان خود بسازید.

مشتریان همیشه بیشتر از اینکه به کسب و کار شما اعتماد کنند به همتایان خود اعتماد خواهند کرد. بین رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های بررسی مشتری، انجمن‌ها و موارد دیگر، کوچک‌ترین لغزشی را می‌توان ثبت کرد و برای دیدن جهانیان بارگذاری کرد. اما، می‌توانید با مدیریت جامعه‌ای که تعاملات مشتری با مشتری را تشویق می‌کند، این موضوع را به نفع خود مثبت کنید یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس پشتیبانی است. اگر پایگاه دانشی دارید، می توانید یک انجمن را اضافه کنید.

یک انجمن  مشتریان را تشویق می کند تا با یکدیگر در مورد موضوعات مختلف مانند عیب یابی محصول یا بازگویی تجارب خدمات ارتباط برقرار کنند. حتی اگر آنها بازخورد منفی بگذارند، حداقل در دامنه شما باقی می‌ماند که می‌توانید به آن پاسخ دهید و مطابق با آن با آنها برخورد کنید. یک تالار گفتمان می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

اگر ایده خوب باشد، تیم محصول آن را برای خدمات آتی در نظر خواهد گرفت.

 5. با مشتریان خود ارتباط موثر برقرار کنید.

ایجاد و حفظ اعتماد مشتریان مستلزم ارتباط مستمر است. وقتی مشتری می داند که تجارت شما شفاف و صادق است، اعتمادی دارد که تجربه مثبتی در تعاملات آنها خواهد داشت. این هنوز هم باید وجود داشته باشد، به خصوص در مورد خدمات مشتری و مشکلی که باید حل شود.

ارتباط خوب به این معنی است که مشتریان شما باید بدانند که در تجارت شما چه می گذرد. اگر یک محصول جدید، یک تغییر عمده، به‌روزرسانی شرکت، کمبود، تغییر در ساعت‌ها یا هر چیزی وجود دارد که مشتری باید از آن آگاه باشد تا غافلگیر نشوند، باید به وضوح به آن اطلاع داده شود. این بخشی از خدمات خوب به مشتریان است که برای ایجاد تمایل مشتریان به ادامه تجارت با شما ضروری است.

 6. برنامه ارائه جوایز خود را بهبود بخشید.

سنگ بنای اصلی هر تلاش برای حفظ وفاداری مشتری است. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد وفاداری مشتری این است که که برند شما مزیت های را اضافه کند که خارج شدن از دایره ی مشتریان شما را غیر ممکن کند . شرکت‌ها برنامه‌های وفاداری مشتری را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند. مانند ارائه کالاهای رایگان، جوایز، کوپن‌ها و غیره با این کارمشتریان را به وفاداری و تجارت بلندمدت را تشویق کنند. با ارائه امتیازات و جوایز بیشتر با گذشت زمان، به بهبود وضعیت خود ادامه دهید.

8. به طور مداوم کسب و کار خود را در طول زمان تکامل دهید.

بازار و خواسته های مخاطبان و مشتریان شما به طور مداوم در طول زمان تغییر می کند. انجام تحقیق و به روز ماندن در صنعت خود به مشتریان اطمینان می دهد که همیشه نوآور خواهید بود و بهترین گزینه ها را برای رفع نیازهای آنها ارائه می دهید.

اگرچه این فقط در مورد فناوری های جدید صدق نمی کند. تکامل باید شامل برندسازی، فرهنگ، بازاریابی و خود محصول شما باشد. مشتریان با دانستن اینکه شرکت‌ها راکد نخواهند بود، اعتماد می‌کنند. آگاهی از چگونگی بهبود مستمر کسب و کارتان تضمین می کند که همیشه بهتر می شوید. وفاداری به کسب و کار و محصولات شما با مشتریانی همراه است که بدانند همیشه بهترین ها را دریافت می کنند.

What is a customer loyalty program?

 شرکت‌ها برنامه‌های وفاداری مشتری را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که برنامه وفاداری مشتری شما برای کسب و کار و مشتریان شما سودمند است؟انواع برنامه های وفاداری را بررسی می کنید.

 انواع برنامه های وفاداری مشتری

  • اول : برنامه وفاداری مبتنی بر نقطه
  • دوم : برنامه وفاداری چند لایه
  • سوم  : برنامه وفاداری پولی
  • چهارم  : برنامه وفاداری مبتنی بر ارزش
  • پنجم  : برنامه وفاداری ائتلاف
  • ششم : برنامه وفاداری مبتنی بر بازی

برای مطالعه:

چقدر تا حالا به برند سازی فکر کردین !؟

1. برنامه وفاداری مبتنی بر نقطه :

مسلماً این رایج ترین روش برنامه وفاداری موجود است. مشتریان مکرر امتیازهایی کسب می کنند که به پاداش هایی مانند کد تخفیف، رایگان یا نوع دیگری از پیشنهاد ویژه تبدیل می شود. با این حال، جایی که بسیاری از شرکت‌ها در این روش لنگ می‌زنند، رابطه بین امتیازات و پاداش‌های ملموس را پیچیده و گیج‌کننده می‌کند.

 اگر برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز را انتخاب می کنید، امتیازات را ساده و شهودی نگه دارید. اگرچه سیستم امتیازی شاید رایج ترین شکل برنامه وفاداری باشد، اما لزوماً برای هر نوع کسب و کاری قابل اجرا نیست. این برای مشاغلی که خریدهای مکرر و کوتاه مدت را تشویق می کنند بهترین کارایی را دارد.

2. برنامه وفاداری چند لایه :

یافتن تعادل بین پاداش های قابل دستیابی و مطلوب برای اکثر شرکت هایی که برنامه های وفاداری را طراحی می کنند یک چالش است. یکی از راه‌های مبارزه با این موضوع، پیاده‌سازی یک سیستم لایه‌بندی است که به وفاداری اولیه پاداش می‌دهد و خریدهای بیشتر را تشویق می‌کند.

جوایز کوچک را به عنوان یک پیشنهاد پایه برای حضور در برنامه ارائه دهید، و سپس مشتریان تکراری را با افزایش ارزش پاداش ها در حالی که از نردبان وفاداری بالا می روند، تشویق کنید. این مشکل احتمالی را حل می کند که اعضا امتیازات خود را فراموش می کنند (و هرگز آنها را بازخرید نمی کنند) زیرا زمان بین خرید و رضایت بسیار طولانی است.

 3. برنامه وفاداری پولی (VIP).

برنامه های وفاداری به منظور از بین بردن موانع بین مشتریان و کسب و کار شما هستند… بنابراین آیا ما به طور جدی به شما می گوییم که از آنها هزینه دریافت کنید؟ در برخی شرایط، کارمزد یکباره (یا سالانه) که به مشتریان امکان می دهد موانع رایج خرید را دور بزنند، هم برای تجارت و هم برای مشتری کاملاً سودمند است. اگر عواملی را شناسایی کنید که ممکن است باعث خروج مشتریان شما شود، می توانید یک برنامه وفاداری مبتنی بر هزینه را برای رفع آن موانع خاص سفارشی کنید.

به عنوان مثال، آیا تا به حال سبد خرید آنلاین خود را پس از محاسبه مالیات و حمل و نقل رها کرده اید؟ این یک مشکل رایج برای مشاغل آنلاین است. برای مبارزه با آن، ممکن است یک برنامه وفاداری مانند آمازون پرایم ارائه دهید  با ثبت‌نام و پرداخت هزینه اولیه، مشتریان به‌طور خودکار از ارسال رایگان دو روزه سفارش‌ها برخوردار می‌شوند (به‌علاوه سایر مزایای عالی مانند کتاب و فیلم رایگان).

4.  برنامه وفاداری مبتنی بر ارزش:

درک واقعی مشتری شما مستلزم این است که ارزش‌ها و خواسته‌های مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید – با انجام این کار، می‌توانید با هدف قرار دادن این ویژگی‌ها وفاداری مشتری را تشویق کنید. در حالی که هر شرکتی می‌تواند کوپن‌های تبلیغاتی و کدهای تخفیف ارائه دهد، برخی از کسب‌وکارها ممکن است با ارائه ارزش به روش‌های غیرمرتبط با پول، موفقیت بیشتری در ارتباط با مخاطبان هدف خود پیدا کنند – این می‌تواند ارتباط منحصربه‌فردی با مشتریان ایجاد کند، اعتماد و وفاداری را تقویت کند.

5. برنامه وفاداری ائتلاف (مشارکت):

مشارکت های استراتژیک برای وفاداری مشتری (که به عنوان برنامه های ائتلاف نیز شناخته می شود) می تواند راهی موثر برای حفظ مشتریان و رشد شرکت شما باشد. کدام شرکت برای یک شراکت مناسب است؟ پاسخ به زندگی روزمره، نیازها و فرآیند خرید مشتریان شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت غذای سگ هستید، ممکن است با یک دفتر دامپزشکی یا مرکز نگهداری حیوانات خانگی شریک شوید تا معاملاتی با نام تجاری مشترک ارائه دهید که برای شرکت و مشتری شما سودمند باشد.

هنگامی که ارزش مرتبطی را به مشتریان خود ارائه می دهید که فراتر از آن چیزی است که شرکت شما به تنهایی می تواند به آنها ارائه دهد، به آنها نشان می دهید که چالش ها و اهداف آنها را درک می کنید و به آنها اهمیت می دهید (حتی آنهایی که به تنهایی نمی توانید آنها را حل کنید). به علاوه، به شما کمک می کند تا شبکه خود را توسعه دهید تا به مشتریان شرکای خود نیز دسترسی پیدا کنید.

6. برنامه وفاداری مبتنی بر بازی

چه کسی یک بازی خوب را دوست ندارد؟ برنامه وفاداری خود را به یک بازی تبدیل کنید تا مشتریان تکراری را تشویق کنید و  بسته به نوع بازی که انتخاب می کنید.  تصویر برند خود را تقویت کنید. با این حال، با هر مسابقه یا قرعه‌کشی، این خطر را دارید که مشتریان احساس کنند شرکت شما آنها را برای برنده شدن در تجارت به اطراف می‌کشاند. برای کاهش این خطر، اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما احساس نمی‌کنند که آنها را فریب می‌دهید.

شانس نباید کمتر از 25٪ باشد و الزامات خرید برای بازی باید قابل دستیابی باشد. همچنین، قبل از اینکه مسابقه خود را عمومی کنید، مطمئن شوید که دپارتمان حقوقی شرکت شما کاملاً در جریان است. هنگامی که این نوع برنامه به درستی اجرا شود، تقریباً برای هر نوع شرکتی کار می کند و فرآیند خرید را جذاب و هیجان انگیز می کند.

ادامه دارد…..

برگرفته از :

blog.hubspot.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =