چطور طراح وب سایت خودمان شویم؟!

آموزش وبسایت

مقدمه

سلام به همراهان آراز پردازش کیا. امیدواریم روز خوبی را سپری کرده باشید. امروز درباره ی اینکه چطور طراح وب شویم مطلب قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

طی سال هایی که در زمینه آموزش طراحی سایت هستیم. همیشه این سوال وجود داشت که چرا به طور مثال از یک کلاس 50 نفری بعد از گذشت ۱ سال نهایتا یک الی دو نفر بیشتر به آن چیزی که میخواهند در زمینه کاری نمیرسند. چرا؟ . همیشه این تصور وجود دارد که ایراد از نوع کار هست.! مثلا این جملات را زیاد می شنویم:

کار طراحی سایت اشباع شده و دیگر کار نیست. همه افراد کار طراحی سایت انجام می دهند. جوملا و وردپرس باعث شده که نتوانیم کار خوب بگیریم.

ما خیلی دیر وارد این کار می شویم. مگر ایران چه تعداد طراحی سایت لازم دارد.!

نکته :

با گذشت زمان اکثر آموزشگاه ها سیاست خودشان را از پرورش صحیح نیروی کار به سمت درآمدزایی بیشتر تغییر دادند. و در حال حاضر متاسفانه صرفا به سود بیشتر فکر می کنند. اما برای موفقیت در طراحی وب سایت لازم هست موارد زیر را رعایت کنید.

قانون طلایی شماره ۱:

سعی کن به یک دریای عمیق تبدیل بشی به جای اینکه یک اقیانوس5سانتی باشی. یکی از اولین قوانین موفقیت توی کار طراحی سایت اینه کهشما زمینه فعالیتت رو مشخص کنی.

یه باور غلطی که متاسفانه بین اکثر دانشجوها وجود داره و خودم شخصا توی این چد ساله که درگیر حوزه آموزش آی تی هستم خیلی زیاد بهش بر می خورم اینه که متاسفانه خیلی دوستان از این شاخه به اون شاخه می پرن.

مثلا کسی که آمده دوره و برو انتخاب کرده به راحتی تغییر مسیر میده و وارد شبکه یا هر فیلد دیگه ای در آی تی میشه و صرفا جهت اینکه ای تی یک رشته است سعی میکنه همه مسیرها رو بره و اصطلاحا به یک اقیانوس5سانتی متری تبدیل میشه . این اصلا فایده نداره . شما نمیتونی هم توی طراحی و برنامه نویسی تحت وب هم شبکه و هم برنامه
نویسی اندروید و … یک متخصص تمام عیار بشی.

من شخصا03ساله که در حوزه وب فعالیت دارم و هیچ وقت سعی نکردم ذره ای مسیرم رو تغییر بدم چرا که به تمرکز در زنگی اعتقاد دارم و دوست عزیزم دوست دارم این تجربیات رو با شما در میون بذارم.  تا به هیچ عنوان توی این چرخه نیوفتی چون در نهایت به هیچ وجه باعث نمی شه آینده شغلی و در آمدی شما تضمین بشه.

بلکه باعث میشه زمان بسیار زیادی رو بیهوده از دست بدی و در نهایت هم مسا اتفاق خیلی خاصی برای شما نخواهد افتاد.

پس قانون طلایی اول میگه که اول در رابطه با تمام رشته ها به طور کامل تحقیق کن و تصمیم درست بگیر به زودی توی آکادمی آی تی مصاحبه هایی رو برای تو دوست خوبم آماده میکنم با بهترین اساتید رشته های مختلف تا شما بتونید خیلی راحت تر تصمیم خودتون رو بگیرید که چه رشته ای رو انتخاب کنید.

قانون طلایی دوم:

نسبت به نیاز های بازار کار کاملا آگاه باشاین خیلی حس بدیه که یک نفر نهایتا توانش رو واسه یادگیری به موضوع قرار بده بعد بیاد توی بازار کار ببینه اون اصلا به دردش نمی خوره که البته این مسئله توی آموزش های عمومی بسیار بسیار زیاد دیده میشه چون دیگه توی آموزشگاه های آی تی هم شاهد این هستیم که داره سیلابس های منسوخ تدریس میشه پس قبل از هر کاری نسبت به نیازهای بازار کارت اطلاعات کامل پیدا کن.

ببین دقیقا باید چه مهارت هایی رو کسب کنی و توی چه مواردی باید حرفه ای بشی و مسیر رو درست انتخاب کن و توی این مرحله زیاد باید مشورت بکنی حتی بعضی وقتها لازمه در ابتدای کار به شرکت هایی بری که برای استخدام آگهی میدن و اصلا نشون ندی که مبتدی هستی و ببینی چه چیزهایی رو می خوان بلد باشی. البته با یکی دو تا نمیتونی به نتیجه برسی.

قانون طلایی سوم:

برنامه بلند مدت داشته باش.از اول و زمانی که قراره شروع بکنی بدون که می خوای نهایتا شخصی باشی که برای خودت کار کنی یا قراره توی شرکتی استخدام بشی و یک کارمند نمونه بشی یا حتی اینکه قراره تو یک شرکت تاسیس بکنی و افراد زیادی رو استخدام بکنی بنا به اینکه قراره توی چه سطحی کار بکنی لازمه مسیر های نسبتا مختلفی رو انتخاب کنی .

اگه قراره برای خودت کار کنی باید همه فن حریف بشی و همه چیزو عالی یاد بگیری اگر قراره کارمند نمونه باشی باید مشخص کنی توی چه بخشی قراره کار کنی مثلا بخشDevelopهستی یا
UI واسه هدف بلند مدتت برنامه ریزی درستبکن و تا میتونی از کسانی که مسیر مورد نظر تو رو رتن مشورت
بگیر.

قانون طلایی چهارم:

همیشه به روز باشسعی کن هر روز یا حد اقل هفته ای3بار زمان هایی رو در نظر بگیری برای اینکه خودت رو به روز نگه داری و اینو بدون هرچی در زمینه کاری خودت بیشتر بدونی.

بهتره اگرتوی زمینه وب کار میکنی اصلا لازم نیست شبکه و برنامه نویسی اندروید هم بدونی و اصلا احساس نیاز و خلا در اون زمینه ها رو جدی نگیر اما لازمه به تمامبخش های مربوط به زمینه مناسب خودت اشراف کامل داشته باشی. از تکنولوژی های جدید استقبال کن و سعی کن همیشه هم اونها رو یاد بگیری. مثلا من هنوز کسی رو میشناسم که مثلا با Dreamweaver CC 2015همون کارهایی رو انجام میده که باDreamweaver CS3انجام میداده و اعتقاد داره
خیلی با هم فرقی ندارن!

یعنی شرکتAdobeواقعا بیکاره ورژن جدید بده ؟ حتما موارد بسیار زیادی اضافه یابهینه شده. همیشه سعی کن به روز باشی و نسبت به بخش های مختلف حوزه کارین کاملا مسلط باشی.

قانون طلایی پنجم:

تمرکز روی هر بخش.اگر فرض کنیم که واسه رسیدن به نقطه مطلوب باید از چند تا پله بگذری لازم نیست همش
به پله های بالاتر نگاه کنی و خودتو داغون کنی. برنامهریزی داشته باش لازم نیست وقتی داریHTMLمیخونی

مش به این فکر کنی که اگهPHPبلد بودم عالی میشد ، خوب یاد میگیری اما به موقع . توی هر بخشی که هستی تمام فکر و زمانت رو به همون بخش معطوف کن.

لازمه وقتی داری قدم اول رو برداری خیلی تمرکز داشته باشی و هدفاصلیت یادگیری حرفه ای و تمام و کمال
html , cssو تسلط به اونه. مثلا توی0روز یک قالب رو کامل کنی و….

اما اگر تمرکز نداشته باشی و همش به این فکر کنی که وای حالا حالا ها باید یاد بگیرم فقط زمان رو از دست می
دی و کسانی از تو جلو میزنن که باورت نمیشه پس باتمرکز کار کن و روی هر پله که هستی سعی کن تمام زمانت
رو به مرورمطالب پله های قبلی و یادگیری مربوط به همون پله صرف کنی.

قانون طلایی ششم:

سعی کن استاندارد های ایران با کیفیت جهانی رو رعایت کنیاز اونجاییکه ما توی ایران برای هر کاری یک سری استانداردهای خاصخودمون رو داریم لازمه استانداردها رو بدونی.

و مثلا بعد از کلی کار دیدن و شنیدن نظرات کارفرماها (که اکثرا هم شبیه به هم هستن) دلسردت نکنه البته این به این معنا نیست که دیگه نمی تونی خلاق
باشی چرااتفاقا خلاقیت چیزیه که دنیای آی تی امروز ایران بهش احتیاج داره! سعی کن کاملا به روز باشی ولی استانداردهای ایرانی رو رعایت کنی

قانون طلایی هفتم:

مواظب هزینه کردن هات باش لازم نیست در ابتدای کار خیلی هزینه کنیشاید شما بخواهی خیلی سرعتر رشد کنی و به این فکر بیفتی که خوب الان دیگه وقتشه دفتر بگیرم و در ماه کلی هزینه بدم و مطمئنا این هزینه ها رو در میارم!

نه واقعا اینطور نیست . شما بیشتر از پول به تجربه احتیاج داری ، یعنی میتونی خیلی در ابتدا پول زیادی برای
شروع راه اندازی کسب و کارت نداشته باشی و لی باید تجربه زیادی رو داشته باشی .

البته نترس لازم نیست واسه کسب اینتجربه5سال کار کنی ، میتونی توی کمتر از0سال و همرا با آموزش هایی که میبینی این تجربه رو کسب کنی البته ممکن هم هست توی5سال نتونی این تجربه رو به دست بیاریامیدوارم این نکات کاربرد بتونه به تو دوست خوبم کمک کنه که خیلی عالی بتونی رشد کنی و درزمینه طراحی سایت به زودی به یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین افراد تبدیل بشی.

برگرفته از :

آکادمی آی تی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =