چگونه کسب و کارهای آموزشی درآمد زایی داشته باشند؟

کسب و کار

نحوه طراحی یک وب سایت آموزشی

Web-Design-Companies

یک وب سایت آموزشی با طراحی خوب یک راه ایده آل برای مؤسسات و پلتفرم هایی مانند Coursera، Udemy، edX برای نشان دادن مزیت ها و جذب دانشجویان آینده نگر است.
در واقع وب سایت های آموزشی عالی چند منظوره هستند: آنها میزبان دوره های خودآموز هستند، اطلاعاتی در مورد برنامه های درسی ارائه می دهند، حاوی منابع یادگیری و موارد دیگر هستند. اما چگونه می توان یک وب سایت آموزشی طراحی کرد که موفق شود؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ در این مقاله، ما تمام این سوالات را پوشش می دهیم – فقط به خواندن ادامه دهید.

اهمیت وب سایت های آموزشی

پلت فرم تعاملی عظیم برای ارائه اطلاعات مختلف برای انواع مختلف افراد است: دانش آموزان آینده، دانش آموزان فعلی، معلمان، والدین، کسانی که می خواهند حرفه جدیدی به دست آورند و غیره. همه بخش ها باید به خوبی متعادل و سازماندهی شوند. بنابراین کاربران می توانند به راحتی هر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

این یک چیز رایج است که دانش آموزان و والدین آنها به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد هر سازمان آموزشی هستند. آنها برای تصمیم گیری آگاهانه به اطلاعاتی در مورد مدیریت و زیرساخت و همچنین در مورد دوره ها و خدمات ارائه شده نیاز دارند. این به آنها امکان می دهد مطمئن شوند که آیا برای آنها و فرزندانشان مناسب است یا نه.

انواع وب سایت های آموزشی

2 نوع اصلی وب سایت آموزشی وجود دارد که می توانید آنها را توسعه دهید:

۱. وب سایت های مؤسسات آموزشی (مدارس، دبیرستان ها، کالج ها، دانشگاه ها)؛
۲. بازارهای دوره آنلاین (Coursera، Preply، Udemy، edX، Udacity، Skillshare).

اهمیت وب سایت ها برای مؤسسات آموزشی به طور مداوم در حال افزایش است، زیرا آنها به پشتوانه تصمیم گیری برای دانشجویان آینده در انتخاب محل تحصیل خود تبدیل می شوند. چنین وب سایت هایی باید همه کاره و امن باشند. از آنجایی که وب سایت انعکاسی از تصویر حرفه ای مؤسسه است، طراحی تمیز آن باید بازدید کننده را تشویق کند که در اطراف خود بماند و بیشتر کاوش کند.

وب‌سایت‌های بازارهای دوره‌های آنلاین شبیه به فضای کاری دانش‌آموزان و معلمان با حساب‌های شخصی هستند، جایی که آنها اطلاعات عملی در مورد دوره‌ها، کلاس‌ها و ارائه محتوای خود دریافت می‌کنند. ویژگی متمایز این نوع این است که باید به نمایه و صفحات مرور دوره توجه شود. دانش آموزان به مواد درسی توجه می کنند، می خواهند مطالب آنها را بفهمند و می توانند مدت زمان آن را ببینند.

فرآیند انتخاب وب سایت آموزشی برای کاربران یک کار هیجان انگیز اما زمان بر است. از این رو، وظیفه ما به عنوان طراح، کمک به کاربران در جستجو با گنجاندن برخی از ویژگی های طراحی خاص در وب سایت آموزشی است.

ویژگی های ضروری برای طراحی وب سایت آموزشی

یک تصویر خوب نیمی از کار است. طراحی وب سایت آموزشی نه تنها در مورد نگاه کردن، بلکه در مورد احساس و تجربه کلی کاربر است. ما می خواهیم چند ویژگی اصلی را معرفی کنیم که ممکن است به شما در درک گرایش های کلی وب سایت های آموزشی کمک کند. به این ترتیب، می دانید که باید به چه مواردی توجه کنید

ظاهر

این شامل طرح‌بندی، رنگ‌ها، تصاویر و فونت‌های مورد استفاده برای ایجاد وب‌سایت‌های آموزشی است. همه این عوامل باید در هنگام ساختن وب سایت در نظر گرفته شوند زیرا به ایجاد یک تصور کلی برای کاربران کمک می کنند.

صفحه و نمایه احراز هویت

ارائه یک فرآیند احراز هویت (ایمیل/شماره تلفن + ترکیب رمز عبور) برای کاربران مهم است. پروفایل دانش آموزان و معلمان باید متفاوت باشد و دارای ویژگی های متفاوتی باشد. در حالی که دانش‌آموزان باید فهرستی از دوره‌های فعال/تکم‌شده، اطلاعات جامع در مورد گواهی‌ها/امتیازات/اعتبارها داشته باشند، معلمان به یک صفحه اطلاعات در مورد مدرک و فهرست دوره‌های اضافه شده نیاز دارند.

داشبورد

فضای کاری هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان است، جایی که پیشرفت دوره را دنبال می‌کنند و بازخورد دریافت می‌کنند. با استفاده از داشبورد، دانش‌آموزان تعداد دوره‌های ثبت‌نام‌شده، تعداد ساعات در دسترس و غیره را بررسی می‌کنند. معلمان می‌توانند دوره‌های اضافه‌شده، رتبه‌بندی‌ها، ترافیک و درآمدشان را بررسی کنند.

جهت یابی

مهمترین و اساسی ترین شکل ناوبری در سایت شما منوی اصلی است که در هدر یافت می شود. باید ساده با تعداد محدودی از گزینه ها باشد. علاوه بر این، فراخوان‌های عملی واضح را برای پیمایش وب‌سایت، به‌ویژه به صفحاتی مانند درخواست و مشاهده برنامه‌ها/دوره‌ها اضافه کنید.

ناوبری وب سایت خوب شبیه به راهنمایی است. کاربران همیشه نمی‌دانند که می‌خواهند در آینده چه کاری انجام دهند، بنابراین مهم است که گزینه‌هایی را در اختیار آنها قرار دهیم. اگر پیمایش وب‌سایت را دشوار می‌دانند، ممکن است آن را ترک کنند و به دنبال وب‌سایت دیگری بگردند که آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها بدهد.

پیام درست

هر وب سایت آموزشی برای انتقال پیام مناسب به بازدیدکنندگان خود ایجاد شده است. مردم می خواهند مطمئن شوند که وب سایت آموزشی قابل اعتماد است و انتظارات آنها را به طور کامل برآورده می کند. وب سایت برای ایجاد بهترین تصویر و برند بسیار مهم است.

نسخه موبایل

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود. وب سایت باید یک طراحی واکنش گرا داشته باشد، بنابراین معلمان، والدین و دانش آموزان می توانند در هر زمان مناسب از ابزارهای خود بازدید کنند.

در صورتی که تحصیلات حوزه تخصصی شما باشد، ویژگی های ذکر شده در طراحی وب سایت الزامی است. به طور کلی، آنها بخش مهمی از هر وب سایت را تشکیل می دهند، صرف نظر از نوع دانش ارائه شده یا مخاطب مورد نظری که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

۱. چگونه وب سایت آموزشی خود را برجسته کنیم؟

فرآیند طراحی وب سایت آموزشی یک هنر است. برای اینکه یک وب سایت آموزشی را به یک شاهکار تبدیل کنید، باید چند اصل مهم در طراحی برجسته را در نظر بگیرید.

سایت آموزش و پرورش باید متوسط باشد

بدیهی است که وب سایت های آموزشی باید حاوی اطلاعات جذاب باشند، بنابراین کاربران در واقع نیازی به پیمایش یک صفحه نیمه خالی برای همیشه ندارند. اما استفاده از فونت های سنگین و اضافه کردن دکمه های متعدد به صفحه اصلی ضروری نیست.

فونت های آسان برای خواندن را روی دکمه های پررنگ انتخاب کنید. اطلاعات جذاب را به روشی بدون مزاحم ارائه دهید تا کاربران بتوانند به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند. با این حال، وب سایت شما می تواند آموزنده و مفید باشد، اما طراحی متوسط به شما کمک می کند تا تجربه کاربری بهتر و رابط کاربری تمیزی ارائه دهید.

به سلسله مراتب اطلاعات وب سایت توجه کنید

بهترین طراحی وب سایت دانشگاهی، طراحی است که به سلسله مراتب اطلاعات وب سایت توجه کند. اگر مؤسسه آموزشی اطلاعات ساختاری برای وب سایت و سیستم فیلترینگ خود داشته باشد، احتمالاً روند آموزشی یکسان خواهد بود: ساختارمند و خوب برنامه ریزی شده. هنگام ایجاد یک وب سایت آموزشی، مطمئن شوید که تمام بخش های مهم از صفحه اصلی قابل دسترسی هستند.

از مطالب مرتبط و جذاب استفاده کنید

همچنین وب سایت های آموزشی عالی، بسترهای مناسبی برای میزبانی محتوای دیداری و صوتی هستند. بسیاری از مردم مواد بصری را به متون سنتی ترجیح می دهند. راهنماها، آموزش ها و سخنرانی های مفید را برای تعامل با دانش آموزان بارگذاری کنید. علاوه بر این، می توانید از سایت خود به عنوان یک کتابخانه استفاده کنید، جایی که مطالب درسی، فهرست های خواندنی را در اختیار دانش آموزان قرار دهید و حتی از طریق انجمن های داخلی با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین، ویدیوهای جذابی بسازید که به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی ضربه می زنند تا پیام را دریافت کنند.

باید انعطاف پذیر باشد

به عبارت دیگر، وب سایت خود را چابک کنید. روندها به سرعت تغییر می کنند، بنابراین آزمایش و بهینه سازی مداوم لازم است تا بفهمیم کدام چیدمان اطلاعات برای درگیر نگه داشتن مخاطب بهتر عمل می کند. همچنین، ممکن است ایده خوبی باشد که مطالبی را در صفحاتی که مخصوصاً برای این مواد طراحی شده اند نشان دهید.

وب سایت آموزشی باید انعطاف پذیر باشد

به عبارت دیگر، وب سایت خود را چابک کنید. روندها به سرعت تغییر می کنند، بنابراین آزمایش و بهینه سازی مداوم لازم است تا بفهمیم کدام چیدمان اطلاعات برای درگیر نگه داشتن مخاطب بهتر عمل می کند. همچنین، ممکن است ایده خوبی باشد که مطالبی را در صفحاتی که مخصوصاً برای این مواد طراحی شده اند نشان دهید.

همچنین، باید دو راه برای ارائه اطلاعات وب سایت وجود داشته باشد – برای دانشجویان محلی و برای بین المللی. می تواند به وب سایت مزیت رقابتی در عرصه بین المللی بدهد.

ویژگی های ذکر شده برای تمرین طراحی ضروری است و نمونه هایی از بهترین طراحی وب سایت آموزشی (2 نمونه برای هر نوع وب سایت آموزشی) گواه خوبی بر آن است.

۲. چگونه ایده خود را بدون پیشینه فنی پیاده سازی کنیم؟

شرکت ما به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه برسید — با ما تماس بگیرید.

نمونه هایی از بهترین طراحی سایت های آموزشی

بهترین طراحی پلتفرم آموزشی آنلاین:

Udemy. وب سایت دارای طراحی تعاملی است. بازدیدکنندگان می توانند از عملکرد جستجویی استفاده کنند که با کمک فناوری Elasticsearch محقق می شود و به سرعت با درخواست های کاربران مطابقت دارد. همچنین، نوار ناوبری فهرست‌های کشویی و همچنین ورود و ورود به سیستم را دسته‌بندی می‌کند. طراحی تعاملی تجربه مرور Udemy را بهبود می بخشد.

کورسرا رابط های وب و موبایل دارای خوانایی عالی و مجموعه کاراکترهای بزرگ و چند زبانه هستند. این وب‌سایت دارای یک رابط کاربری ساده و تمیز و سلسله مراتب محتوا است.

بهترین طراحی سایت مدرسه:

مدرسه دانشگاهی لوزان. نوار پیمایش دارای لیست های کشویی سازماندهی شده است. فراخوانی به اقداماتی مانند Inquire، Give، تماس با ما نیز در بخش هدر برجسته شده است. محتوای ویدئویی تمام صفحه توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند. این وبسایت دارای نسخه موبایل می باشد.

استراتالان. صفحه اصلی شامل نمای کلی فعالیت هایی است که به روشی ساده و واضح انجام شده است. محتوای بصری کاملاً مطابق با اصول کاربر پسند قرار می گیرد. این وب‌سایت دارای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل است که برای همه ابزارها قابل دسترسی است و توسط Android و iOS پشتیبانی می‌شود.

طراحی سایت دانشگاهی:

کالج میدلبری: صفحه اصلی شامل نوارهای رنگارنگ است که به عنوان یک سیستم ناوبری عمل می کنند. هر نوار قابل کلیک بازدیدکنندگان را به عکس‌های فوری ویدیویی از جامعه، نکات مهم بازگشت به خانه، یک خبر در مورد بودجه جدید و غیره هدایت می‌کند.

بیتس: این وب‌سایت دارای یک ناوبری کاربرپسند است – به عنوان مثال، عناصر محتوای سازنده با شناسه‌هایی مانند «دانش‌آموزان آینده»، «والدین» و «فارغ التحصیلان» برچسب‌گذاری شده‌اند. این عناصر در پایین اما بالای تاشو قرار دارند و بازدیدکنندگان را به اطلاعات مربوطه راهنمایی می کنند

طراحی سایت دانشگاه:

دانشگاه استنفورد. وب سایت دانشگاه برتر جهان با توجه به سلسله مراتب و طراحی اطلاعات رویکردی متعادل دارد. بازدیدکنندگان اطلاعات جامع و پاسخ به هر نوع سوال را دریافت می کنند. ناوبری واضح و آسان است. تصاویر نمایش عالی هستند.

جان هاپکینز وب سایت دانشگاه دارای سرفصل ها و عناوین برجسته ای است که نسبت تعامل بالا را تضمین می کند. طراحی وب و گرافیک خلاقانه از همان نگاه اول بازدیدکنندگان را جذب می کند.

نمونه های ذکر شده شامل تمام ویژگی های ضروری ذکر شده است که آنها را راحت می کند و همچنین به کسانی که مایل به آموزش بوده اند کمک می کند تا آن را دریافت کنند. سایت‌های آموزشی باید راه‌هایی برای جذب کاربران خود بیابند و بهبود طرح‌ها ممکن است همین باشد. تیم طراحی ما ویژگی‌های ایجاد وب‌سایت‌های آموزشی موفق را می‌داند و همیشه ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیرد که باعث می‌شود محصول شما در زمینه کاری شما پیشرو شود.

آیا مشتاق به دست آوردن یک طراحی استثنایی هستید؟ ما می توانیم کمک کنیم

آموزش حوزه ای از تخصص عمیق است و وب سایت شما باید آن را ثابت کند. پیاده سازی ویژگی های ذکر شده در بالا یک فرآیند آموزشی پیچیده توسعه و طراحی وب سایت است.

با کمک ما شما می توانید وب سایتی با امکانات و پیشنهادات گسترده دریافت کنید. علاوه بر این، انتخاب های طراحی ما می تواند برند شما را تقویت کند و جذابیت شما را هم برای دانشجویان و هم برای کارمندان آینده افزایش دهد. به ما خط بزن ما همیشه در تماس هستیم.

سوالات متداول:

چگونه یک وب سایت آموزشی بسازم؟

این کار را فقط در چند مرحله انجام دهید: یک نام دامنه برای وب سایت آموزشی خود پیدا کنید و آن را ثبت کنید. لیستی از ویژگی های لازم برای سایت خود ایجاد کنید و شروع به توسعه کنید. برای ایجاد یک وب سایت موفق بهتر است به توسعه دهندگان وب سایت آموزشی با تجربه مراجعه کنید.

هزینه توسعه وب سایت آموزشی چقدر است؟

اگر بخواهبم بگوییم هزینه متوسط طراحی وب سایت آموزشی بین 1 تا 10 میلیون تومان متغیر است. هزینه نهایی بستگی به عملکرد برنامه ریزی شده برای پیاده سازی در وب سایت آموزشی دارد.

برای ایجاد یک وب سایت آموزشی باید از چه فناوری هایی استفاده کرد؟

مجموعه فناوری هایی که برای توسعه یک سایت آموزشی استفاده می شود ممکن است متفاوت باشد. این بستگی به نیاز شما، اندازه برنامه ریزی شده وب سایت و عملکردی دارد که اجرا خواهد شد.

برگرفته از :

cadabara.studio

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =