آموزش HTML: کنترل های فرم در HTML

آموزش HTML

آموزش HTMLکنترل های فرم در HTML

سلام  خدمت همراهان عزیز روز ها فرد با آموزش زبان برنامه نویسی (HTML) همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجعه فرمایید .

forminhtml

عنوان آموزش امروز :

کنترل های فرم :

فرم علاوه بر علائم ضروری برای سازمان دهی ، شامل فیلدها و کنترلهایی نیز هست کنترلها ی فرم ، عناصری هستند که توسط کاربر پر یا دستکاری می شوند تا وضعیت فرم را مشخص کنند .

کنترلهای فرم شامل فیلدهای متنی فیلدهای کلمات رمز فیلدهای متنی چند سطری ، منوهای باز شونده ، لیستهای لغزنده دکمه های رادیویی ، کادرهای کنترلی و دکمه ها است از کنترلهای مخفی فرم نیز می توان استفاده کرد.

متداولترین دستور ، دستور <INPUT> است اما دستور <SELECT> همراه با دستور <OPTION> و <TEXTAREA> نیز عناصر مهمی اند به جای اینکه به نحو این دستورات بپردازیم . به کنترلهای فرم می پردازیم .

معرفی سایت های خارجی زبان برنامه نویسی:

https://www.codecademy.com

https:html.com

https://php-fig.org

کنترلهای متنی

کنترلهای متنی فیلدهای فرم هستند که طول آنها یک خط است و متنها یی مثل اسامی افراد را در یافت می کنند این فیلد ها با دستور <INPUT>  مشخص می شوند اما با استفاده از دستور <TEXTAREA> می توان متنهای چند سطری را تعیین کرد.

ساده ترین نوع کنترل فرم ورودی متن است برای مشاهده کنترل ورودی متن از دستور INPUT با صفت TYPE که مقدارش  TEXT است استفاده می شود :

<“input type=”text” name=”customername>

تمام عناصر فرم باید نامگذاری شوند . در این دستور “CustomerNAME” = TEX”NAME” = INPUT TYPE>  برای ایجاد فیلد متنی جهت در یافت نام به کار می رود. این فیلد متنی یک خطی با نام Customer Name را در خواست می کند:

نام فیلد ها باید منحصر بفرد باشند  اسامی فیلدها هنگام تحویل فرم به کار گزار وب و همچنین برای پردازش آن توسط زبان های اسکریپت ضروری اند .

دانلود رایگان :

دانلود افزونه yoast seo premium نسخه 20.0

درحالت عادی طول این فیلد 20 کاراکتر است و با استفاده از SIZE می توان اندازه آن را تغییر داد.  یعنی با صفت SIZE می توان تعیین کرد که طول این فیلد چند کاراکتر باشد به عنوان مثال دستور زیر طول فیلد CustomerNAME را 40 کاراکتر تعیین می کند:

<“input type=”text” name=”customername” size=”40>

البته کاربر می تواند بیش از این تعداد کاراکتر را وارد کند برای اینکه طول این فیلد به اندازه مشخصی محدود شود باید صفت  MAXLENGTH را تغییر دهید . در این صورت ، مرورگر بیش از آن تعداد کاراکتر را قبول نمی کند. دستور زیر ، طول فیلد را 30 حداکثر طول آن را 60 تعیین می کند.

<“input type=”text” name=”customername” size=”30″ maxlength=”60>

VALUE صفت دیگر دستور INPUT است . با استفاده ز این صفت می توان متن پیش فرضی را وارد این فیلد کرد. این متن هنگام ظاهر شدن فرم ، در آن فیلد قرار می گیرد . در دستورات زیر مقدار Enter you name here به عنوان پیامی به کاربر ظاهر می شود و در فیلد قرار می گیرد :

<“input type=”text” name=”customername” size=”30″ maxlength=”60″ value=”enter your name>
برگرفته از :

کتاب راهنمای جامع (HTML, BHTML, XML)

دکتر عین الله جعفر نژاد قمی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =