طراحی خلاقانه ی وب سایت

آموزش وبسایت

طراحی خلاقانه ی وب سایت
عنوان مقاله:

طراحی خلاقانه ی وب سایت

مقدمه :

سفر الهام بخش وب سایت شما از اینجا شروع می شود.

تصمیم گیری برای ایجاد یک حضور در وب یک تصمیم بزرگ است، اما بهترین وب سایت ها اوج بسیاری از تصمیمات کوچک هستند. اما یکی از تصمیمات مهم که زمان، کوشش و الهام بخش زیادی را می طلبد، طراحی وب سایت شما است. در این مقاله، چند  مورد از بهترین طراحی های وب سایتی که دیده ایم را به اشتراک می گذاریم.

مهمترین کارکرد برای طراحی چیدمان وب سایت، ساختاردهی اطلاعات است، بنابراین تعریف سلسله مراتب محتوا، در حالی که اطمینان از دسترسی شهودی به آن، از اهداف اساسی است که یک طرح بندی خوب باید انجام دهد.

اگرچه یک طراحی چیدمان خوب باید یافتن مسیرهای پیمایش بین صفحات وب را آسان کند، اما این تنها به قابلیت دسترسی و کشف بودن مربوط نمی شود. طرح بندی یک صفحه فرود نیز برای ایجاد اولین صفحه بسیار مهم است.

مفاهیم روانشناسی ادراک، مانند وزن بصری، فضای منفی و نقاط کانونی برای جلب توجه، چیزهایی هستند که یک طراح خوب باید با آنها آشنا باشد و تقریباً به طور غریزی از آنها استفاده کند. با این حال، وقتی صحبت از طراحی وب  می شود، استفاده از یک الگوی طراحی محبوب کمک بزرگی است.

در این مقاله قصد دارم چند مورد از بهترین طراحی های وب سایتی که دیده ایم را به اشتراک بگذارم با ما همراه باشید.

الگوهای طراحی وب سایت

الگوهای محبوب زیادی برای طراحی وب برای طرح بندی وجود دارد که بسته به نوع محتوایی که با آن کار می کنیم، مشکلات را حل می کند. به عنوان مثال، طرح بندی Zig-Zag نحوه اسکن کردن یک صفحه وب توسط چشمان کاربران را بازتولید می کند و عناصر مهم و «تماس برای اقدام» را بر این اساس قرار می دهد. F-Layout همچنین اسکن چشم را شبیه سازی می کند، اما برای سایت های پر محتوا مناسب تر است.

Magazine Layout بیشتر بر روی معماری محتوا تمرکز دارد و مجلات دیجیتال از طرح‌بندی‌های چند ستونی برای اولویت‌بندی اطلاعات استفاده می‌کنند. و سیستم شبکه‌ای را که توسط طراحان چاپ برای این منظور استفاده می‌شد تقلید می‌کنند. شبکه چند ستونی برای کار با متن و تصاویر بسیار مفید است و یک سلسله مراتب بصری ایجاد می کند که به کاربران امکان می دهد مهم ترین اطلاعات را سریع اسکن کرده و پیدا کنند.

بسیاری از الگوهای چیدمان دیگر وجود دارند که اهداف مختلفی را انجام می دهند مانند: عکس تمام صفحه، طرح بندی شبکه ای، طرح بندی کارت، طرح بندی بلوک، چیدمان مجله، تقسیم صفحه، طرح بندی تک صفحه

موارد دیگری نیز به طور خاص برای طراحی واکنش‌گرا یا الگوهای اول موبایل مانند Tiny Tweaks، Mostly Fluid، Column Drop، Layout Shifter و Off Canvas وجود دارد.

 چیدمان های خلاقانه

در اینجا در Awwwards، ما از جستجو و برجسته کردن وب‌سایت‌هایی که روشی نوآورانه برای انجام کارها پیدا کرده‌اند، لذت می‌بریم، یافتن اطلاعات در مورد الگوهای طرح‌بندی رایج طراحی وب بسیار آسان است، بنابراین می‌خواهیم مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها را به شما نشان دهیم . که در حال شکستن شبکه‌ها هستند. قوانین رسمی با استفاده از رویکردهای مختلف چیدمان برای نمایش معماری وب به روشی خلاقانه.

 به عنوان مثال، Infinite Canvas یک راه حل رایج برای سایت های WebGL است، اما به هیچ وجه یک الگوی چیدمان استاندارد و ایمن نیست. نمونه‌های دیگر مجموعه ما تحت تأثیر سبک‌های طراحی گرافیک تاریخی هستند. و اخیراً به طور گسترده شاهد بازبینی سبک‌های تاریخی بوده‌ایم.

با ترکیب بندی هایی با الهام از سبک سوئیسی، و چیدمان هایی با الهام از طرح های پوستر پست مدرن. با این تمایل به دور شدن از طرح‌بندی‌های مبتنی بر شبکه کلاسیک، ترکیب‌هایی اتخاذ می‌شوند. که بیشتر شبیه به طراحی ویرایشی هستند، که در آن تایپوگرافی نقش اصلی را در طراحی صفحه‌آرایی ایفا می‌کند.

 معرفی وب سایت های زیبا برنده جایزه

از شرکت‌های آشنا گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک، تا سازمان‌های بین‌المللی، سایت‌های زیر وضعیت موجود را در وب پیش می‌برند. چه زیبایی شناسی طراحی، قابلیت استفاده، تعامل، طراحی صدا یا ارزشی که سایت ارائه می دهد، هر کدام یک شاهکار در صنعت مربوطه خود و چیزی برای آرزو هستند.

همانطور که فهرست را مرور می کنید، بدانید که هر سایتی به روش خاص خود برتر است و به دنبال هدفی منحصر به فرد است. در حالی که یک سایت ممکن است نمونه ای عالی از طراحی بصری باشد، دیگری ممکن است نمونه ای عالی از تعامل باشد.

این بدان معنی است که همه این سایت‌ها ممکن است «ماشین‌های تبدیل» یا ایده‌های طرح اولیه نباشند که بتوانید به راحتی آن‌ها را در سایت خود کپی کنید. در عوض، آنها راه های بسیار خوبی برای به دست آوردن الهام از طراحی وب سایت و دیدن بازاریابی پیشرفته ای هستند که در گوشه های مختلف وب اتفاق می افتد.

به خاطر داشته باشید که طراحی های وب روان هستند و اغلب تغییر می کنند.

بهترین طراحی سایت از سال 2022

هایر

جایزه: وب سایت ماه (2022)، جوایز طراحی CSS

zaanmhml

آیا می خواهید تأثیری قوی در بازدیدکنندگان وب سایت خود بگذارید؟ یک صفحه از کتاب هایر را بردارید.

این تصویر چشمگیر از هواپیما، همانطور که به آرامی روی صفحه حرکت می کند، مطمئنا توجه بازدیدکنندگان وب سایت را به خود جلب می کند.

در این صفحه همه چیزهایی را که در یک صفحه اصلی مؤثر نیاز دارید، دارد: تصویری که داستانی را بیان می‌کند اما زیاد حواس‌تان را پرت نمی‌کند، استفاده از فضای خالی، نوار پیمایش آسان، شعار یا شعار و یک CTA واضح.

این یک طراحی تمیز است که عاری از هرگونه مزاحمت است و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا درباره برند بیشتر بدانند.

سایت Mubasic

جایزه: وب سایت روز، 10 اوت 2022، Awwwards

cexs5g75

سایت Mubasic نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه پویا است. Mubasic یک کاتالوگ از موسیقی با کیفیت بالا برای کودکان است و تصمیمات طراحی وب سایت به آن کمک می کند تا احساسی ساده و راحت داشته باشد.

طرح رنگ و سلسله مراتب بصری موثر به موفقیت طراحی این سایت کمک می کند، با این حال، دلیل واقعی درخشش آن به دلیل این است که طراحی نسبت به ماموریت برند معتبر است

صفحه اصلی به راحتی به شما امکان می دهد تا پیشنهادات شرکت را بررسی کنید و حتی بخش پرسش و پاسخ را در قالبی منحصر به فرد تنظیم می کند. با اسکرول کردن صفحه به پایین، تصاویر ظاهر می شوند و به سمت پایین، فرصتی برای تماس با اطلاعات تماس و یک الگوی فرم مشتری جدید وجود دارد.

هنگامی که به انتهای صفحه اصلی می رسید، منویی وجود دارد که دارای لنگرهایی است که به شما امکان می دهد به هر کجای صفحه اطلاعاتی را که به دنبال زندگی هستید بپرید.

وضعیت هارمونیک IBM

برنده : سایت ماه (ژوئیه 2021)، Awwwards

nnmkxaif 

وقتی در این صفحه وب IBM فرود می‌آیید، واضح است که چرا این طرح برنده جایزه شده است.

بهترین راه برای توصیف وب سایت به عنوان یک تجربه همه جانبه است. در واقع، IBM از عناصر دیداری و شنیداری برای جذب بازدیدکنندگان و درگیر نگه داشتن آنها استفاده می کند

هنگامی که برای اولین بار وارد صفحه وب می شوید، از شما خواسته می شود که هدفون را برای تجربه کامل استفاده کنید. حتی اگر از این مرحله بگذرید، پس زمینه تعاملی که هنگام حرکت ماوس در صفحه واکنش نشان می دهد، جذب شما می شود.

علاوه بر این، صفحه به خوبی با عنوان بزرگی که توجه شما را از توضیحات کوچک با CTA آبی پررنگ جلب می‌کند، متعادل می‌کند.

این یک راه سرگرم کننده و موثر برای درگیر کردن کاربران در موضوعی است که می تواند پیچیده و خشک باشد.

طراحی اسپاتیفای( Spotify)

برنده: افتخاری (2020)، Awwwards

qsa6xun8

Spotify به خاطر سهم نسبتاً شگفت انگیز خود شناخته شده است و آخرین تکرار Spotify.Design آن نیز تفاوتی ندارد. غول پخش موسیقی و پادکست که به عنوان مرکزی برای همه چیزهای بصری و خلاقانه برای Spotify خدمت می کند، به شنوندگان نگاهی به این موضوع می دهد که چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه این برنامه را بسیار پر شور می کند.

رنگ های روشن، سایه های رها شده و انیمیشن های صاف به این وب سایت شخصیت و عمق می بخشد. طرح‌های هندسی مسطح با لهجه‌های انتزاعی باعث می‌شود آلبوم‌ها و هنرمندان عملاً از صفحه پرش کنند.

سوال اساسی

آیا می خواهید شخص دیگری طراحی وب شما را انجام دهد؟

مسیر DIY برای همه مناسب نیست – تنظیم یک استراتژی وب می تواند یک چالش باشد! اینجاست که شرکت مورد اعتماد ما (آراز پردازش کیا . ARAZ PARDAZESH KIAوارد می‌شود. ابزار مقایسه رایگان آن‌ها بهترین خدمات طراحی وب را برای شما پیدا می‌کند .

 

برگرفته از :

www.awwwards.com

blog.hubspot.com

 

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پانزده =