چطور کسب و کار اینترنتی مون رو راه اندازی کنیم؟

کسب و کار

چطور کسب و کار اینترنتی مون رو راه اندازی کنیم؟

مقدمه:

سرمایه – یا به بیان درست‌تر نبود سرمایه- یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است.

اما واقعا سرمایه چقدر، نقش در رشد کسب و کار شما دارد؟ اگر بگوییم هیچ که دروغ گفته‌ایم. بسیاری از کسب و کارها با سرمایه گذاری عظیم توانسته‌اند به سرعت رشد کنند و موفق شوند.

اما در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را مطرح کنیم که بتوانید با کمترین سرمایه کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.برای اطلاعات بیشتر سری مقاله های قبلی (کسب و کار )مطالعه شود.

سری مقالات کسب و کار:

چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟

6 شغل پردرآمد اینترنتی 2021

مشاغل اینترنتی پر در آمد با سرمایه اندک2021

معرفی 7 کسب وکار مهم و تاثیر گذار

معرفی کسب و کارهای اینترنتی 2021

جایگاه ایران در کسب و کار اینترنتی

 

3 گام اولیه ی راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

  • سیستم رایانه‌ای به همراه خط اینترنت پر سرعت
  • هزینه برای سرمایه گذاری روی خودتان
  •  سرمایه اصلی؛ زمان

۱- سیستم رایانه‌ای به همراه خط اینترنت پر سرعت

سیستم رایانه‌ای به همراه خط اینترنت پر سرعت

همانطور که می‌دانید کسب و کار اینترنتی بر بستر اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر آن انجام می‌شود. پس در اولین قدم یک باید آنها را تهیه کنید.

با توجه به گستردگی ضریب نفوذ به اینترنت ثابت و همراه، اولین قدم را نمی‌توان به صورت مستقیم یک بخش از سرمایه کسب و کار اینترنتی تلقی کرد.

شما برای شروع طبیعتا نیاز به یک کامپیوتر شخصی و یا لپ‌تاپ و همچنین خط اینترنت پرسرعت دارید.

این موارد را جز هزینه‌ها حساب نمی‌کنند .زیرا احتمال اینکه افراد متقاضی راه‌اندازی کسب و کار به این موارد دسترسی داشته باشند، بسیار زیاد است. پس ما هم این مورد را جز هزینه‌ها حساب نمی‌کنیم.

کار با ابزارهای کسب و کار اینترنتی همگی تقریبا بر بستر وب انجام می‌شوند. یعنی شما نیاز به نرم‌افزارهای جانبی ندارید. از این رو ساده‌ترین سیستم‌های کامپیوتری و لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا هم می‌توانند از عهده آن بربیایند.

یک سیستم رایانه‌ای به همراه خط اینترنت پر سرعت؛ اولین قدم سرمایه کسب و کار اینترنتی.

۲- هزینه برای سرمایه گذاری روی خودتان

هزینه برای سرمایه گذاری روی خودتان

دو نکته بسیار مهم برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد که خیلی‌ها از آن گذشته و فورا به فکر این سوال‌ها می‌افتند که چقدر باید پول سرور بدهیم؟ هزینه طراحی قالب چقدر است؟ و… .

اولین سرمایه کسب و کار اینترنتی، سرمایه‌ای است که می‌خواهید روی خود آن را خرج کنید. یادگیری یک فن، حرفه، مهارت و یا هر اسمی که روی آن می‌گذارید، یک سرمایه‌گذاری روی خود است.

شما با یادگیری یک مهارت روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. زیرا در آینده می‌توانید از همین مهارت خود کسب درآمد داشته باشید. در کسب و کار های اینترنتی هم درست همین اتفاق می‌افتد.

شما برای شروع با فرض اینکه اطلاعات بالایی ندارید، باید مهارت‌های ابتدایی را یاد بگیرید. شما باید مهارت‌های کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید تا همین ابتدا محتاج دیگران نباشید. همیشه به‌دنبال یادگیری باشید. هیچ‌وقت برای فراگیری یک تخصص دیر نیست.

آدم‌ها وقتی پیر می‌شوند که یادگیری‌شان متوقف شود. چه ۲۰ سال‌شان باشد چه ۸۰ سال. وقتی به موضوعی علاقه‌مند هستید و قصد دارید وارد آن حوزه شود. حتما به دنبال یادگیری اصولی آن مهارت و تخصص بروید. آموزش رو ببینید و یاد بگیرید.

 ۳- سرمایه اصلی؛ زمان

سرمایه اصلی؛ زمان

شما برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به یک سرمایه بسیار مهم دارید. آن زمان آیا حاضر هستید زمان‌های زندگی خود را صرف راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی کنید؟

اگر جواب بله است، پس شما سرمایه بسیار مهمی را برای شروع در اختیار دارید. در ادامه در بخش مدل‌های پیشنهادی به این مسئله بیشتر می‌پردازیم. اما برای به نتیجه رساندن یک کسب و کار اینترنتی شما حداقل ۶ ماه زمان باید بگذارید و واقعا نصف یک سال را وقت گذاشتن، زمان زیادی است.

البته می‌توان از نمای دیگری هم به قضیه نگاه کرد. اگر شما هدف بزرگ‌تر و یا شغلی ندارید و تازه جوانی هستید که می‌خواهید این کار را شروع کنید.

اتفاقا بهترین سرمایه گذاری را کرده‌اید. شش ماه تا یکسال زمان گذاشتن برای یک کسب و کار اینترنتی در سال دوم نتیجه‌ای می‌دهد که قطعا به خودتان می‌گویید، ارزش‌اش را داشت.

برگرفته از :

فوربو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =