۱۱ روش برای بهبود UX/UI وب سایت (بخش دوم)

آموزش وبسایت

۱۱ روش برای بهبود UX/UI وب سایت (بخش دوم)

عنوان :

۱۱ روش برای بهبود UX/UI وب سایت(بخش دوم)

11 ways to improve website UX/UI

نحوه بهبود UI وب سایت

UI چیزی است که کاربران در وب سایت شما لمس می کنند. این همان چیزی است که روی آن کلیک یا ضربه می زنند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. اگر رابط کاربری گیج کننده است یا به آنها کمک نمی کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، در این صورت به UX بد کمک می کند که باعث می شود کاربران به جای دیگری بروند.

بنابراین قبل از ادامه، بیایید آنها را تعریف کنیم

  • .UX تجربه کلی استفاده از یک وب سایت یا سرویس است
  • UI چیزی است که کاربر برای انجام کاری روی آن کلیک یا ضربه می زند

در مقاله ی قبل UX (تجربه کاربر) رو بررسی کردیم. برای اطلاعات بیشتر به مطلب قبل مراجع کنید. در این مطلب قصد داریم UI (رابط کاربری) رو مورد بررسی کنیم . با ما همراه باشید.

1. موقعیت جغرافیایی IP: UI

موقعیت جغرافیایی در مقابله با تقلب مهم است، اما هنوز باید به طور موثر اجرا شود. اگر کشورها را در کادر انتخاب کشور فهرست کنید، آیا تفاوت های زبانی را در نظر می گیرید؟ برای مثال، اگر از یک وب‌سایت فرانسوی خرید می‌کنید، ممکن است در یافتن «ایالات متحده آمریکا» با مشکل مواجه شوید. دلیلش این است که در زبان فرانسوی «États-Unis» است. اگر در بریتانیا هستید، ممکن است لازم باشد «Royaume-Uni» را جستجو کنید.

اگر پیاده سازی شما به کاربران نیاز دارد که کشورشان را تایپ کنند، پیاده سازی را در نظر بگیرید که بتواند با اشتباهات املایی کار کند. اشتباهات تایپی در هر صفحه کلیدی امکان پذیر است. آنها به ویژه در یک صفحه کلید مجازی، مانند صفحه کلید تلفن، امکان پذیر هستند.

مطالب مرتبط :

تعریف رابط کاربری و تجربه کاربری

2. سازگاری

سازگاری در طراحی UI به همان اندازه که در طراحی UX مهم است. تصور کنید اگر روی پیوندی در صفحه اصلی آمازون کلیک کردید و متوجه شدید که کادر جستجو ناگهان در پایین صفحه قرار دارد. این نوع ناسازگاری باعث می شود. همچنین، مطمئن شوید که از همان نوع عناصر رابط استفاده می کنید. آیا منوهای شما از کشویی استفاده می کنند؟ چک باکس ها؟ ضامن؟ اگر دائماً این موارد را تغییر دهید، کاربران هرگز نمی‌توانند در سایت شما مستقر شوند.

دانلود رایگان:

دانلود افزونه افزایش سرعت سایت WP Rocket نسخه 3.12.4

بنابراین در نظر بگیرید که چه عناصر رابطی را برای کمک به کاربران وب سایت برای پیمایش و خرید در سایت شما نیاز دارید. چیزی که شما باید به آن برسید، وب سایتی است که کاربران بتوانند بدون فکر کردن به آن پیمایش کنند. هرچه بیشتر باید فکر کنند، رابط کاربری بدتر است. بنابراین به این فکر کنید که چگونه باید رابط کاربری خود را چیدمان کنید. مجدداً، می توانید از ابزارهای تصویرسازی برای چیدمان این موارد استفاده کنید.

همچنین می توانید ماکت های سریع و کثیف از صفحات وب ایجاد کنید، عناصر رابط مختلف را آزمایش کنید و از یک ژنراتور ipsum lorum برای متن صفحه استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که نحوه اعمال آن را به‌طور پیوسته در همه صفحه‌ها بیان کرده‌اید.

3. فراخوان برای اقدام

به زبان ساده، «تماس برای اقدام» (CTA) یک انگیزه برای کاربر برای انجام یک اقدام خاص است. مناسب است که به این موضوع آخر بپردازیم زیرا همه چیز به این نقطه منتهی می شود. اگر عناصر بالا برای ایجاد یک تجربه بد وجود نداشته باشند، دکمه فراخوان به خودی خود همه چیز را تغییر نخواهد داد.

با این حال، اگر موارد فوق را رعایت کرده اید، زمان آن رسیده است که دکمه تماس به اقدام خود را نیز ببندید. ابتدا به متن نمایش داده شده در دکمه فکر کنید. باید فعال باشد، نه منفعل، و فواید کلیک کردن روی دکمه را حتی سریعتر از نقاط گلوله خلاصه کند. شما فضایی برای هدر دادن ندارید، پس بهتر عمل کنید.

درک مکان قرار دادن دکمه تماس به اقدام و ظاهر دکمه واقعی نیز بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داد که اگر برای یافتن دکمه‌های CTA نیازی به پیمایش نباشد، ۸۴ درصد بیشتر کلیک می‌شود.

خلاصه بهبودهای رابط کاربری

رابط کاربری صرفاً به این منظور نیست که استفاده از سایت شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کند. لورا اشلی دریافت که تنها تغییر رنگ دکمه های کلید باعث افزایش فروش 11 درصدی شده است. بنابراین رابط کاربری در سرویس UX فقط تلاشی انتزاعی برای ارائه تجربه بهتر نیست. UI و UX برای افزایش نرخ تبدیل بهبود یافته اند. با در دست داشتن معیارها و تکرار مداوم، می‌توانید تغییرات هدفمندی ایجاد کنید که پتانسیل واقعی برای افزایش فروش دارند.

نتیجه

یکی از اصول توسعه چابک درک این موضوع است که همه چیز می‌تواند و باید برای تکرار مداوم در جستجوی بهبود باز باشد، نه اینکه انتظار داشته باشیم که همه چیز فوراً به بهترین شکل انجام شود.

فرآیند طراحی وب سایت شما نیز به همین صورت است. حتی زمانی که همه موارد بالا را پیاده سازی کردید و به یک طراحی خوب با تجربه کاربری مثبت رسیدید، لازم نیست این پایان باشد. در واقع، نباید اینطور باشد.

از قابلیت‌های تست A/B استفاده کنید تا بتوانید برای مثال، اگر رنگ دکمه‌های کلیدی را در قسمت تسویه‌حساب تغییر دهید، آزمایش کنید که آیا کاربران سفارش بیشتری می‌دهند یا خیر. می توانید قالب های مختلف صفحه را تست کنید. گزینه های مختلف رابط کاربری اما در مورد آن سنجیده شود. رویکرد تفنگ پراکنده را در پیش نگیرید. درعوض، معیارهای خود را در نظر بگیرید و میزان عملکردتان را در کجا ضعیف‌تر است تعیین کنید.

سپس، می‌توانید توسعه وب‌سایت خود را به مؤثرترین روش ممکن اولویت‌بندی کنید. یک وب‌سایت خوب باید در یک چرخه مداوم اندازه‌گیری عملکرد باشد -> ارزیابی اینکه آیا/چگونه می‌توانید عملکرد را بهبود بخشید -> ایجاد یک جایگزین -> تست A/B تا ببینید کدام بهتر است. این مزیت شامل UX و UI، تجربه و رابط است، بنابراین از آن استفاده کنید.

یک تجربه کاربری عالی با عناصر طراحی جذاب که یک نیروگاه تجارت الکترونیک است، فقط اتفاق نمی افتد. امثال آمازون اکنون نیروگاه‌هایی هستند، زیرا آنها این اصول را در طراحی وب‌سایت خود رعایت کرده‌اند و همچنان از آنها استفاده می‌کنند.

برگرفته از :

https://designmodo.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =