آموزش فتوشاپ:سایر امکانات تابلوی Layers

فتوشاپ

Photoshop-Alternatives

آموزش فصل پنجم

سایر امکانات تابلوی Layers

علاوه بر امکاناتی که تاکنون در مورد تابلوی Layers عنوان شد این تابلو ابزار های دیگری را نیز شامل می شود که در این بخش به صورت اجمال مورد بررسی قرار می گیرند. بدیهی است که از این پس و در مواقع مقتضی با سایر این امکانات کار خواهید کرد.

 1  همانطور که در آموزش های قبل یادگرفتید. این قسمت Layer filtering نام دارد و ابزارها و دکمه هایی که در این بخش وجود دارندبرای فیلتر کردن عناوین لایه ها به کار می روند.

2  همانطور که در آموزش قبل مربوط به (تغییر شکل و ترکیب تصاویر) آموختید مجموعه  ابزار های این کرکره Layer blending نام دارند و و ضعیت ترکیب تصاویر را کنترل می کنند. فیلد Opacity نیز تعیین کننده ی میزان تیریگی / شفافیت لایه های قرار گرفته بر روی یک دیگر است.

دانلود رایگان:

افزونه Premium Addons PRO 2.8.16 امکانات جانبی المنتور

3   در بخش Lock  می توانید قفل های مختلفی را برای لایه  یا لایه ها منتخب تعیین کنید تا برخی عملکرد ها برروی آنها غیر ممکن شود. اگر جلوه یا جلوه هایی را به لایه اعمال کرده باشید . ابا استفاده از فیلد Fill می توانید میزان تیرگی / شفافیت لایه منهای جلوه را تعیین کنید.

4 در این بخش نماد های چشم که مشخص کننده ی مخفی / مریی بودن لایه هستند قرار دارند.

5 لایه ها در این بخش فهرست شده اند.

6  در این بخش ابزار های مربوط به مدیریت لینک لایه ها (Link layers) اعمال جلوه به لایه ها (Add a layer style) اضافه کردن ماسک به لایه (Add layer mask) اعمال تنظیمات تصاویر به لایه ها (Create new fill or adjustment layer) مدیریت گروه بندی لایه ها (Create a new group) و همچنین ایجاد (Create a new layer) و حذف (Delete layer) لایه ها وجود دارند.

سایت های خارجی حوزه ی فتوشاپ:

https://photoshop.com

https://adobe.com

https://photoshopforums.com

نکته :

ابزار های گروه بندی لایه ها شمارا در سازمان دهی پروژه ها و جلوگیری از گسستگی لایه ها در تابلوی Layers می کند . برای مثال آنها را به صورت هزمان می توانید در تابلوی Layers  جابه جا کنید یا به سرعت و سادگی می توانید یک جلوه را با یک بار اجرا ربه تمام لایه های قرار گرفته در یک گروه اعمال کنید.

وقتیی دو یا چند لایه را با یک دیگر گروه بندی می کنید حتی حرکت آنها ردر صحنه و تنظیم فیلدOpacity در تابلو ی Layers  نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

با استفاده از ابزار لینک لایه ها می توانید بین لایه ها وابستگی ایجاد کنید طوری که با حرکت یکی از آنها در صحنه سایر لایه ها نیز تحت تاثیر قرار بگیرند. اما جابه جایی هریک از لایه ها در تابلوی Layers ارتباطی با سایر لایه های لینک شده ندارد. همچنین وقتی که فیلد (Opacity) را برای یکی از لایه ها تغییر می دهید . روی سایر لایه های لینک شده تاثیری ندارد.

برگرفته از :

خود آموز تصویری Adoobe Photoshop

مولف : علی محمودی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =