آموزش فتوشاپ : آشنایی با چگونگی تبادل تصاویر

فتوشاپ

آموزش فتوشاپ آشنایی با چگونگی تبادل تصاویر
  • آنچه در این فصل از مقاله خواهید خواند:

آشنایی با چگونگی تبادل تصاویر

مقیاس گذاری و پیچ وتاب دادن تصاویر

چرخش و کج کردن تصاویر

از شکل خارج کردن و پرسپکتیو

معکوس سازی تصاویر

تغییر نقطه ی مرجع تغییر شکل

ترکیب تصاویر

مقدمه ای برای شروع

در این فصل از مقاله به صورت عمیق با (Photoshop) آشنا نمی شوید . بلکه هدف از آموزش که در این فصل از مقاله ها خواهد آمد تنها آشنایی اولیه با نحوه ی به کار گیری ابزار های برنامه در برخورد با تصاویر فراخوانی شده است .

در این سری از مقاله ها می آموزید که چطور تصاویر را تغییر شکل بدهید.در تمام برنامه های گرافیکی ، منظور از تغییر شکل موضوعات ، حرکت ، چرخش ، مقیاس گذاری ، کج کردن ،از شکل خارج کردن و سایر عملیاتی ازاین دست می باشد.

مطلب دیگری که در این مقاله ها می آموزید چگونگی ترکیب دو یا چند تصویر با یک دیگر است. روش های مختلف ترکیب تصاویر تعیین کننده ی آن است که پس از قرار گیری چند تصویر بر روی هم ، برنامه نتیجه کار را چگونه نمایش بدهد.

ابرازهای ترکیب تصاویر نیز تقریبا در تمام برنامه های گرافیکی نظیر Adobe Indesign, Adobe Illustator,Core IDRAW  و …. و جود دارند و ایفای نقش می کنند.

تبادل تصاویر :

با این آموزش یاد می گیرید که چگونه چند تصویر را به صورت همزمان باز کنید و آنها را در یک دیگر وارد و جا به جا نمایید. همچنین روش ذخیره سازی و بستن سند را نیز در همین تمرین خواهید آموخت.

1 – دستور  File>Open را اجرا کنید ، اسناد 1.jpg و jpg. 2 را باز کنید برای باز کردن همزمان چند فایل ،می توانید درون کادر Open  یک پنجره باز کنید.

 

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۴۶

2- پس از انتخاب اسناد ، روی دکمه ی Open  کلیک کنید.

3- دستورات Window>Arrange>Tile All Vertically را اجرا کنید تا دو تا تصویر باز شده ، به صورت عمودی در کنار یک دیگر قرار بگیرد.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۴۷_1

4- روی سربرگ سند jpg. 1 کلیک کنید تا فعال شود.( شماره ی 1 در تصویر بالا)

5- روی دکمه ی Tools Panel> Zoom Tool کلیک دوگانه کنید مثل تصویر زیر تا اگر بزرگ نمایی سند 100% نیست به این مقدار تغییر بیابد . موقعیت دکمه ی Zoom  در تصویر قبل به نمایش در آمده است.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۴۷_2

نکته :

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، وقتی مکان نما را برای کسری از ثانیه روی یکی از دکمه های  Tools Panel نگه می دارید ، پیش نمایشی پویا عملکرد آن را به نمایش می گذارد.

6- روی سربرگ سند jpg . 2 کلیک کنید تا فعال شود.

7- در فیلد سمت چپ نوار وضعیت سند که محل نمایش و تنظیم مقدار بزرگ نمایی سند است ، مقدار 25% را به میزان 10تا15 واحد کاهش بدهد . برای انجام این کار ، پس از انتخاب عبارت 25% ، مثلا عدد 13 را وارد کنید مطابق تصویر شماره 1 و در نهایت کلید Enter  را فشار بدهید . نتیجه ، مطابق با تصویر شماره 2

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۴۷_3

تصویر شماره ی 1

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۰

تصویر شماره ی 2

برای مطالعه:

5 نکته کاربردی رایگان در فتوشاپ 2021

8- بر روی سربرگ سند  jpg. 1 کلیک کنید تا فعال شود.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۰_2

9- روی دکمه  Tools Panel > Move Toolکلیک کنید شماره 2 در تصویر بالا یا کلید میانبر V  را فشار بدهید تا دستور Move اجرا شود. (شماره ی 2 در تصویر بالا )

10- جایی روی تصویر کلیک کنید و بدون رها کردن کلید ماوس ، آن را به درون سند دیگری بکشید در نهایت کلید ماوس را رها کنید.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۰_3

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳

11- در همین وضعیت که تصویر کوچک انتخاب شده است . به راحتی می توانید آن را حرکت داده و در محلی دلخواه قرار بدهید. بنابراین آن را به گوشه ی تصویر پس زمینه منتقل کنید. طوری که لبه های سمت راست و بالای هر دو تصویر روی یک دیگر واقع شوند.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳_2

12- در سربرگ پنجره ی سند jpg. 1 روی دکمه ی Close  کلیک کنید تا بسته شود . از آنجایی که هنوز در این سند تغییری ایجاد نکرده اید. برنامه پیشنهادی برای ذخیره سازی ارائه نمی دهد.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳_3

13- کلید های میانبر Ctrl+0  را فشار بدهید تا سند jpg. 2 طوری بزرگ نمایی شود که تمام تصویر د صفحه ی نمایش قابل مشاهده باشد. این نوع بزرگ نمایی در اصطلاح Fit on Screen  نامیده می شود.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳_4نکته :

روش دیگر برای اجرای دستور  Fit on Screen   این است که روی دکمه ی Tools Panel> Hand Tool کلیک دوگانه کنید.( مثل تصویر زیر)

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳_5

14- کلیدهای میانبر  Ctrl+shift+Sرا فشار بدهید یا دستور  File>Save As را اجرا کنید تا کادری با عنوان Save on your computer or to cloud documents باز شود این کادر امکان ذخیره سازی تغییرات را هم در فضای ابری و هم در فضای دیسک سخت کامپیوتر خودتان فراهم می کند.

 

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۳_6

 

برای مطالعه:

مراحل باز کردن و بستن سند در فتوشاپ | آموزش فتوشاپ

 

15- در کادر Save on your computer or to cloud documents  گزینه ی  Don’t show again ا فعال کنید تا برای دفعات بعد آن را نبینید . سپس روی دکمه ی Save on your computer  کلیک کنید تا سرانجام کادر استاندارد  Save As نمایان شود.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۹

16- سند را با نام Exchange  و با پسوند psd  در محلی دلخواه ذخیره کنید. برای انجام این کار پس از تعیین محل ذخیره سازی سند ، واژه ی Exchange  را در فیلد File name  وارد و سپس روی دکمه ی  save کلیک کنید با کلیک روی دکمه ی save  کادر  Photoshop Format Options ظاهر خواهد شد. در این کادر روی دکمه ی  ok کلیک کنید.

CamScanner ۰۸-۱۵-۲۰۲۲ ۱۹.۵۹_2

نکته :

کادر Photoshop Format Options  در گوشه ی بالا و سمت چپ خود گزینه ای با عنوان Maximize Compatibility دارد که در حالت پیش فرض فعال است. اگر این گزینه را غیر فعال کنید، سند بیشترین سازگاری خود را با دیگر برنامه های کاربردی (که پذیرای اسناد spd هستند) و همچنین نگارش های پیشین Photoshop از دست می دهد . اگر دیگر تمایلی به دیدن کادر Photoshop Format Options  ندارید. در گوشه ی سمت چپ و پایین این کادر ، گزینه ی Don’t show again  را فعال کنید و سپس روی دکمه ی OK کلیک نمایید.

17- کلید های میانبر  Ctrl+F4 یا  Ctrl+W   را فشار بدهید و یا دستور File>Close  را اجرا کنید تا سند (Exchange.psd) بسته شود .

 

برگرفته از :

کتاب خودآموز تصویری فتوشاپ 2022

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شش =