آموزش گزارش گیری از وضعیت جاری سندو شماره گذاری تصویر

فتوشاپ

آموزش گزارش گیری از وضعیت جاری سندو شماره گذاری تصویر
 

فصل سوم

سرفصل های آموزش امروز:

گزارش گیری از وضعیت جاری سند

شماره گذاری تصویر

1- گزارش گیری از وضعیت جاری سند

یکی از ابزارهای که برای گزارش گیری از وضعیت محیط و موضوعات منتخب کاربرد دارد. تابلوی Info است برای نمایش این تابلو دستور Window>Info را اجرا کنید یا کلید میانبر F8 را فشار بدهید.

Screenshot (4043)

تابلوی Info به صورت چند منظوره ایفای نقش می کند. مثلا اگر هیچ موضوعی انتخاب نشده باشد و فقط دستور Move را اجرا کرده باشید ، مختصات محل قرار گیری مکان نما نسبت به نقطه ی مرجع سند در راستای محور های افقی و عمودی به ترتیب با عناوین X و Y نمایش داده می شود.

Screenshot (4044)

اگر در حال تغییر شکل یک موضوع باشید ، مشخصات آن اعم از در صد مقیاس طولی (W) ، در صد مقیاس عرضی (H) ، میزان زاویه ی چرخش (A) و مقدار زاویه ی کج شدگی (H) در بخش بالایی و سمت راست تابلوی Info نمایش داده می شود ، در بخش پایینی و سمت چپ تابلو نیز موقعیت موضوع نسبت به نقطه ی مرجع در قالب مختصات X و Y نشان داده می شود.

2- شماره گذاری تصویر

گاهی اوقات نیاز است که تصویر را با استفاده از یکسری نقاط کمکی شماره گذاری کنید تا بعدا از این نقاط استفاده نمایید. یکی از موارد مورد استفاده از نقاط شماره گذاری شده می تواند انتخابی باشد که با استفاده از ابزار polygonal Lasso صورت می گیرد . شماره گذاری به صورت خودکار نیز با استفاده از ابزار Tools Panel>CountTool انجام می شود.

 

به محض اجرای دستور Count Tool می توانید اقدام به کلیک در تصویر نمایید ، در این صورت بابت هر کلیک ، یک نقطه به همراه شماره درج می گردد . ابزارهایی که در نوار تنظیمات اختیاری مشاهده می شوند ، برای کنترل این شماره گذاری ها کاربرد دارند.

با استفاده از این ابزارها می توانید هر سری از نقاطی را که به صورت جداگانه رسم شده اند ،گروه بندی (Group) کنید ، گروه ها را تغییر نام (Rename) بدهید ، گروه ها را مخفی و مریی نمایید (Visibility) ، گروه جدید (New) ایجاد یا آنها را حذف (Delete) کنید همه نقاط را به صورت یک جا پاک (Clear) کنید ، تغییر رنگ (Color) بدهید و یا اندازه ی نقطه (Marker Size) و برچسب (Label Size) آنها را تغییر دهید.

برگرفته از :

خود آموز تصویری (Adobe photoshop)2020

مولف : علی محمودی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =