آموزش HTML : صوت دیجیتال و فایل های صوتی

آموزش HTML

آموزش HTML : صوت دیجیتال و فایل های صوتی| طراحی تخصصی وب

سلام  خدمت همراهان عزیز  یکشنبه ها و دوشنبه ها با آموزش زبان برنامه نویسی (HTML) و (PHP)همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجعه فرمایید .

fvacw9901s01-png

عنوان آموزش امروز:

صوت دیجیتال

در این بخش به طور مختصر به صوت دیجیتال می پردازیم . صوت دیجیتال با فرکانس نمونه سازی اندازه گیری می شود . فرکانس نمونه سازی با مگاهرتز سنجیده می شود که میزان نمونه سازی صوت را در هر ثانیه مشخص می کند. صوت های روی CD تقریبا 44.1KHz یا 100 ، 44 نمونه در هر ثانیه است.

برای استریو دو کانال 8 بیتی نیاز است که 16 بیت در نمونه است و 600 , 705 بیت از داده ها را برای هر ثانیه از صوت CD فراهم می کند از نظر تئوری بیت های داده در CD را می توان با ایجاد موسیقی با کیفیت بالا (با در خواست کاربر)در اینترنت انتشار داد.

در واقع انتقال این میزان از داده ها نیمی از پهنای باند شبکه TI را اشغال می کند بدیهی است این پهنای باند برای اغلب کاربران وب وجود ندارد لذا باید به روش دیگری عمل کرد.

یک روش این است که هنگام ایجاد صوت دیجیتال برای وب از نمونه سازی کمتری استفاده شود برای کاربردهای عادی میزان نمونه سازی 8KHz مناسب است.

فرمت فایلهای صوتی

همانند فایلهای گرافیکی فایلهای صوتی می توانند فشرده شوند تا حجم کمتری را اشغال کنند . فایلهای فشرده یابد از حالت فشرده خارج شوند و سپس به اجرا در آیند . نرم افزار هایی که عمل فشرده سازی را انجام می دهند.

یا فایلی را از حالت فشرده خارج می کنند کدک نامیده می شوند . روش های فشرده سازی فایلها ی صوتی ممکن است همانند فشرده سازی تصاویر ، با تلفات و بدون تلفات باشند . فشرده سازی با تلفات دقیقا فایل اصلی را ارائه نمی کند ولی حجم فایل را کاهش می دهد.

چون تکنیک های فشرده سازی بدون تلفات دقیقا همان فایل اصلی را ارائه می کنند اغلب آنها نمی توانند فایلها را به هر درجه دلخواهی فشرده کنند فشرده سازی باد توازنی بین کیفیت و حجم فال برقرار کند. یعنی حجم فایل  به حدی کاهش یابد که کیفیت صوت کاهش نیابد .

هرچه حجم فایل بیشتر باشد سرعت برداشت آن کمتر خواهد بود وقتی با صوت سروکار دارید شکل های مختلف فشرده سازی را انتخاب نمی کنید بلکه فقط فرمت های فایل را انتخاب خواهید کرد. فرمت های مختلفی از فایل های صوتی وجود دارند .

معرفی سایت:

https://html.com

https://www.codecademy.com

برداشت و اجرای فایل صوتی :

کاربران باید فایل های صوتی را کاملا برداشت و سپس آن را اجرا کنند بدین ترتیب فضای زیادی از دیسک اشغال می شود در HTML ساده ترین راه برای برداشت و اجرای فایل صوتی ، ایجاد پیوند به ان است . به طوری که برنامه دیگری مثل برنامه اتصالی و یاریگر آن را اجرا نماید. اگر هیچ برنامه اتصالی و یاریگر موجود نباشد پیامی به کاربر ارسال می گردد و از او می خواهد که تصمیم مقتضی را اتخاذ نماید. به عنوان مثال دستور زیر فایلی به نام sound.wav را به صفحه وب منتقل می کند:

<A href=”c://sound.wav”> start a sound file </A>

فایل های صوتی WAV و AU برای موسیقی یا سخنرانی با کیفیت پایین مناسب اند و فایلهای MPEG بخصوص MP3 کیفیت بالایی دارد. برداشت و اجرای فایلهای صوتی فقط در مواقع ضروری مثلا جهت صدور اخطار ها پیشنهاد می گردد. فایل های AU و WAV از طریق برنامه های یاری گر و اتصالی پشتیبانی می شوند . البته مرورگر های امروزی از آنها پشتیبانی می کنند .

مثلا نت اسکیپ با برنامه اتصالی Live Audio و IE مایکروسافت با دستور <BGSOUND> صوت را اجرا می کنند.

برگرفته از :

کتاب راهنمای جامع (HTML, BHTML, XML)

دکتر عین الله جعفر نژاد قمی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهار =