اصول بازاریابی در کسب و کار های کوچک

کسب و کار

Marketing

4 اصل بازاریابی کسب و کارهای کوچک

Marketing in businesses
مقدمه:

بازاریابی شما تعیین می کند که آیا به عنوان یک کارآفرین غرق می شوید یا شنا می کنید. چه یک شرکت باشید. که خارج از یک دفتر کار در خانه فعالیت می‌کنید. یا یک فروشگاه  که سعی در جذب ترافیک دارد، انتخاب‌های بازاریابی شما می‌تواند مشتریان را جذب کند یا شما را به استراحت وادار کند.

4 اصل بازاریابی که هر صاحب کسب و کار کوچکی باید اتخاذ کندصاحبان مشاغل کوچک باید در مورد خیلی از موارد ،چیزهای زیادی بدانند. آنها باید بدانند که چگونه حساب های خود را متعادل کنند، چگونه حقوق و دستمزد را اجرا کنند و مهم تر از همه، چگونه درهای خود را باز نگه دارند. یکی از جنبه های مدیریت کسب و کار که مشخص کردن آن اغلب کمی دشوارتر است. این است که چگونه برند خود را به بهترین شکل بازاریابی کنید.

چرا بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بسیار ضروری است؟ این یکی از مهمترین جنبه های رشد واقعی پایگاه مشتری و به نوبه خود افزایش فروش است. هر صاحب کسب و کاری برای موفقیت باید حداقل اصول اولیه بازاریابی را بداند.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، با اتخاذ این چهار اصل بازاریابی شروع کنید . تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1. اصل ارزش مشتری

Value to the customer

چه بخواهید چه نخواهید، مشتریان شما همیشه در حال ارزیابی محصولات یا خدمات شما هستند .و ارزش پولی برای آنها قائل هستند. آنها ممکن است محصولات شما را با رقبا یا خریدهای گذشته مقایسه کنند. و در مورد ارزش درک شده شما قضاوت کنند.

هر برنامه بازاریابی خوب با مشتری شروع می شود و به پایان می رسد. آنها راه نجاتی هستند که کسب و کار شما را ادامه می دهند. این که به طور مداوم از خود بپرسید مشتری هدف شما کیست و چگونه می توانید به بهترین شکل به آنها دست یابید، یکی از بهترین اصول بازاریابی است که باید از آن استفاده کنید.

قاعده کلی :

به عنوان یک قاعده کلی، فرمول ارزش مشتری این است:     ارزش درک شده = کل سود مشتری – کل هزینه مشتری

این فرمول ممکن است در ارزش اسمی اساسی به نظر برسد، اما چندین عنصر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

هزینه‌های مشتری به اشکال مختلفی وجود دارد: هزینه‌های پولی خرید محصول شما وجود دارد، اما همچنین زمان و انرژی که مشتریان سرمایه‌گذاری می‌کنند. چه محسوس و چه نامشهود، وجود دارد. در کنار مزایای دریافت محصول یا خدمات شما، سایر مزایای مشتری شامل صرفه جویی در زمان یا کاهش استرس ناشی از تعامل با برند شما است.

به عنوان مثال، یک بلیط ارزان هواپیما ممکن است ارزش پولی داشته باشد، اما پرداخت بیشتر برای یک پرواز بهتر می تواند شما را از توقف 6 ساعته نجات دهد. هزینه بالاتر است، اما ارزش ممکن است قیمت را ارزش آن را داشته باشد.

هنگام ارزیابی ارزش، فقط به رقبای خود فکر نمی کنید. شما همچنین هزینه ها یا مزایای عدم خرید یک محصول را در نظر می گیرید. زمان و هزینه یک تعطیلات آخر هفته را در مقابل پس انداز پول و ماندن در خانه در نظر بگیرید.

در تلاش های بازاریابی خود، باید ارزش خود را به مشتریان خود ثابت کنید.

2. اصل تمایز

تفاوت فرآیند تمایز محصولات شما از رقبا است. چه چیزی کسب و کار و خدمات شما را متفاوت می کند؟ مواد بازاریابی شما بر روی تمایز در هنگام ایجاد پرونده برای مشتریان بالقوه تمرکز خواهد کرد.

کارشناسان بازاریابی در MailChimp انواع مختلفی از تمایز را توضیح می دهند:

تمایز عمودی:

این رویکرد زمانی است که شما بتوانید کاملاً بر اساس کیفیت یا قیمت متمایز شوید. به عنوان مثال، مرسدس بنز در مقابل میتسوبیشی موتورز را در نظر بگیرید—مشتری فوراً می تواند بر اساس انتظارات درک شده از کیفیت و قیمت، بین دو مورد را مشخص کند. تمایز عمودی زمانی است که کسب‌وکارها می‌توانند خود را با اندازه‌گیری‌های عینی مانند مواد تشکیل دهنده، مواد یا قیمت جدا کنند.

افقی افقی:

این گزینه زمانی است که هیچ تفاوت آشکاری بین محصولات یا خدمات وجود ندارد. در یک کارخانه آب میوه ، یک نوع آب میوه از نظر عینی بهتر از دیگری نیست: برخی از مشتریان سنیچ را ترجیح می دهند. در حالی که برخی دیگر  یا سان ستار می خواهند. برای متمایز کردن خود به صورت افقی، روی برجسته کردن محصولات خود تمرکز کنید. اگر محصولات یا تجربیات شما به یاد ماندنی باشد، مشتریان شما می خواهند دوباره برند شما را انتخاب کنند.

تمایز مختلط:

این رایج ترین روشی است که مشتریان بین محصولات تصمیم می گیرند. یک مشتری از تمایز عمودی برای تعیین نوع رستورانی که می خواهد در آن غذا بخورد استفاده می کند. و سپس از تمایز افقی برای انتخاب مورد علاقه خود استفاده می کند. به همین دلیل است که مک دونالد روی رقابت با برگر کینگ متمرکز شده است، نه با هر رستورانی که اتفاقاً یک برگر در منوی خود دارد.

راه کار برای متمایز شدن

تمایز باید همیشه محور تلاش های بازاریابی شما باشد. فهرستی تهیه کنید که چرا برند شما از نظر عینی و ذهنی بهتر از دیگران است تا بتوانید در فرآیند توسعه خود بر روی این ویژگی ها تمرکز کنید.

3. اصل تقسیم بندی

اصل تقسیم بندی در واقع اصل تقسیم بندی، هدف گذاری و موقعیت یابی است. این ایده این است که مشتریان شما به صورت یکپارچه عمل نمی کنند – بخش های مختلف مخاطب محصولات شما را به روش های مختلف مشاهده می کنند.

برای مثال:

نحوه بازاریابی  شرکت های طراحی سایت  را برای مشتریان  مختلف در نظر بگیرید. شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ بزرگ انواع خدمات برای طراحی سایت دارن .(سایت های با امکانات کم  که مقرون به صرفه‌تر هستند و مزایای کمتری هم دارند. آنها همچنین دارای سایت های طراحی شده با امکانات بیشترو ارتقاء کلاس تجاری هستند.و گران تر) بازارهای هدف برای این 2 کلاس کاملاً متفاوت است، حتی اگر همه دارای سایت باشند.

4 شما باید اجتماعی شوید

Social Networks

اگر در شبکه های اجتماعی نیستید، باید باشید. رسانه های اجتماعی پایه اصلی بازاریابی جدید هستند .و اجتماعی شدن چیزی است که هر مالک باید در نظر بگیرد. ایجاد یک پروفایل فیس بوک همراه با پروفایل اینستاگرام و فید توییتر یک مکان عالی برای شروع است.

پیشنهاد ویژه

(برای اینکه بتوانید محصولات خود را در سطح جهانی معرفی کنید با ما در ارتباط باشید )

سخن پایانی :

کسب و کار شما احتمالا حداقل 3 مخاطب خواهد داشت که همگی ارزش شرکت شما را به روش های مختلف درک می کنند. آنها محصولات و خدمات شما را در سطوح مختلف متمایز می کنند. اگر فقط روی یک مخاطب تمرکز کنید، احتمالاً سایر مشتریان را در تلاش های بازاریابی خود منزوی خواهید کرد.

از این اصول به عنوان نقاط تماس بازاریابی استفاده کنید بازاریابی یک فرآیند فوق العاده خلاقانه است. شما می توانید چندین فروشگاه را برای تبلیغ نام تجاری خود کاوش کنید و مواد برند را توسعه دهید که جلب توجه کند. با این حال، همانطور که ایده های جدید را کشف می کنید، به این اصول بازگردید تا مطمئن شوید که آنها را دنبال می کنید. آیا شما متمایز می شوید؟ چگونه ارزش ارائه می کنید؟ این پیام شما را روی برند و موثر نگه می دارد

نکته طلایی

هر کسب و کاری منحصر به فرد است و هیچ استراتژی بازاریابی یکسانی وجود ندارد. که بتوان آن را برای همه اعمال کرد.

برگرفته از:

www.lendio.com

grandmarketingsolutions.com

 

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید.

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نه =