تاثیر خلاقیت بر کسب و کار ها

کسب و کار

تاثیر خلاقیت بر کسب وکارها

تاثیر خلاقیت بر کسب و کار ها

فهرست مطالب

1 چرا خلاقیت در تجارت مهم است؟       

حل سریع مشکل       

جدا کردن کسب و کار شما از رقبا       

افزایش بهره وری  

برای رشد ضروری است
امکان سازگاری با شرایط فراهم می کند
نوآوری را همراهی می کند
 2 چگونه می توانم یک ذهنیت خلاق ایجاد کنم؟       

قدم زدن       

دانش خود را گسترش دهید       

همه چیز را تحلیل کنید   

 

بزرگترین خلاقیت ها زمانی فقط ایده بودند. مال شما می تواند بعدی باشد!

Increasing creativity in businesses
مقدمه:

با ضروری شدن نرم‌افزار برای کسب‌وکارها، برخی از شرکت‌ها آمادگی بیشتری برای تغییرات ناشی از تحول دیجیتال نسبت به سایرین دارند. علاوه بر این، علاوه بر تهدید عمومی برای سلامت عمومی، همه گیری ویروس کرونا به شدت بر اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است. به دلیل شیوع گسترده این ویروس، تقریباً و بسیاری از مردم شغل خود را از دست دادند. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، صرف نظر از سیاست حمایتی که قبلاً اعمال شده است، میانگین نرخ بیکاری در مقایسه با میانگین قبل از همه گیری افزایش یافته است.

با دیدن اینکه چگونه جهان برای انطباق با تغییراتی که بر آنها تحمیل می شود تلاش می کند، توجه به خلاقیت تجاری به عنوان مهارتی است که ممکن است روز را برای بسیاری از شرکت ها نجات دهد. خلاقیت در تجارت چقدر اهمیت دارد؟ یک ذهنیت خلاق می تواند چیزی باشد که به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا بر چالش ها غلبه کنند و در این عصر موفق شوند. با تفکر خارج از چارچوب، می توانید راه حل های نوآورانه ای را برای موانعی که با آن روبرو هستید کشف کنید و بدون توجه به موقعیت، در دنیای کسب و کار موفق شوید.

چرا خلاقیت در تجارت مهم است؟

امروزه تفکر خلاق یکی از مهارت های مورد نیاز است. شرکت ها برای کارگرانی که رویکردهای نوآورانه و منحصر به فردی برای حل مشکلات و غلبه بر چالش ها دارند ارزش قائل هستند. اهمیت خلاقیت در تجارت نیز همان چیزی است که به کارفرمایان و کارمندان کمک می کند نسبت به رقبا برتری داشته باشند و بهره وری را افزایش دهند.

حتی با وجود یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، کسب‌وکارها به متفکران خلاقی نیاز دارند که ایده‌های جدید را به روی میز بیاورند. به هر حال، فناوری فقط می تواند به خوبی افرادی باشد که آن را اداره می کنند

1- حل سریع مشکل

تفکر خلاق برای حل مشکلات کسب و کار ضروری است. این مهارت کارگران را قادر می‌سازد تا فرصت‌هایی را بیابند که به بهبود موقعیت‌هایی که یافتن راه‌حل در آنها دشوار است کمک کند. همچنین به آنها کمک می کند تا مشکلاتی را که با آن روبرو هستند از منظر دیگری ببینند. به این ترتیب، آنها می توانند از تخیل خود برای ارائه رویکردهای نوآورانه استفاده کنند.

فرآیند تفکر خلاق برای حل مسئله آسان نیست. با این حال، هنگامی که خلاقیت را با علاقه، تلاش و همکاری ادغام کردید، می توانید ایده های منحصر به فرد و ارزشمندی برای هر معضلی که ممکن است با آن روبرو شوید ایجاد کنید.

2- جدا کردن کسب و کار شما از رقبا

شرکت ها از رویکردهای خلاقانه برای افزودن ارزش به کسب و کار خود و کسب مزیت نسبت به رقبای خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند با استفاده از ایده های خلاقانه در طوفان فکری برای توسعه محصول جدید (NPD) به این مزیت دست یابند. اگر شرکت خدمات یا محصول بهتری نسبت به رقبای خود ارائه دهد، می تواند حاشیه سود خود را افزایش دهد. این محصولات یا خدمات منحصربه‌فرد به شرکت کمک می‌کنند تا به مشتریان جدید دست یابد و در عین حال مشتریان فعلی را نیز حفظ کند. 

3- افزایش بهره وری

یکی دیگر از مزایای خلاقیت و نوآوری در کسب و کار این است که به افزایش بهره وری کمک می کند. با ارائه ایده های خلاقانه، می توانید روی پروژه های جدید هیجان انگیز کار کنید، که می تواند انگیزه ای برای کار سخت تر باشد. خلاقیت تجاری همچنین به کارگران کمک می کند تا از آنجایی که محدودیت های خود را آزمایش می کنند و چیز جدیدی ارائه می دهند احساس قدردانی بیشتری داشته باشند. بعلاوه، اتخاذ یک رویکرد خلاقانه بازخورد بیشتری را از همتایان و سرپرستان تشویق می کند. با بازخورد، می‌توانید حوزه‌هایی را که باید در آن‌ها بهبود دهید و به طور مؤثرتری کار کنید، بیابید.

4- برای رشد ضروری است

یکی از موانع اصلی رشد یک کسب و کار، تثبیت شناختی یا این ایده است که تنها یک راه برای تفسیر یا نزدیک شدن به یک موقعیت یا چالش وجود دارد. تثبیت شناختی تله ای است که می توان در آن گرفتار شد، زیرا می تواند وسوسه انگیز باشد که به هر موقعیتی مشابه آنچه در گذشته داشته اید نزدیک شوید.

اما هر موقعیتی متفاوت است. اگر رهبران یک کسب‌وکار برای درک واضح شرایطی که با آن روبرو هستند، تشویق به تفکر خلاق و اقدام بر اساس یافته‌ها وقت نکنند، شرکت آنها می‌تواند دچار رکود شود که یکی از بزرگترین موانع رشد است.

5- امکان سازگاری با شرایط فراهم می کند

گاهی اوقات رویدادها – اعم از داخلی و خارجی – می توانند ساختار یک سازمان را مختل کنند. برای مثال، همه‌گیری COVID-19 به طرز چشمگیری نحوه عملکرد دنیای تجارت امروزی را تغییر داده است. در چنین مواردی، تفکر تخیلی و نوآوری برای حفظ عملیات تجاری بسیار مهم است. رویکرد خلاقانه به چالش ها مستلزم سازگاری است، اما همیشه نیازی به تعدیل قابل توجه مدل کسب و کار شما ندارد.

به عنوان مثال، ممکن است یک محصول یا خدمات جدید توسعه دهید یا ساختار عملیات خود را برای بهبود کارایی کمی تغییر دهید. مشکلات بزرگ همیشه به راه حل های بزرگ نیاز ندارند، بنابراین ایده ای را رد نکنید زیرا با مقیاس یک مشکل مطابقت ندارد. تغییر در دنیای تجارت اجتناب ناپذیر است و راه حل های خلاقانه برای انطباق با آن حیاتی است. 

6. نوآوری را همراهی می کند

برای اینکه چیزی نوآورانه باشد، دو شرط وجود دارد: باید جدید و مفید باشد. در حالی که خلاقیت برای ایجاد ایده هایی که هم منحصر به فرد و هم اصیل هستند، بسیار مهم است، اما آنها همیشه ذاتا مفید نیستند. با این حال، راه‌حل‌های نوآورانه بدون جزیی از خلاقیت نمی‌توانند وجود داشته باشند.

چگونه می توانم یک ذهنیت خلاق ایجاد کنیم؟

هر کسی می تواند توانایی خود را برای تولید ایده های نوآورانه بهبود بخشد. مانند هر مهارت دیگری، برای توسعه کامل خلاقیت خود، باید دائماً از آن استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه تفکر خلاق به یک عادت تبدیل می شود، می توانید آن را از طریق فعالیت های زیر تمرین کنید.

قدم زدن

طبق یک مطالعه بر اساس نظریه کاپلان، طبیعت می تواند روش های خلاقانه تفکر را تقویت کند. این نظریه پیشنهاد می‌کند که محیط‌های طبیعی به تجدید توجه جهت‌گیری که هنگام تجزیه و تحلیل و توسعه ایده‌ها مورد نیاز است، کمک می‌کنند. وقتی بیرون هستید، محیط توجه غیرارادی شما را به خود جلب می کند، بنابراین، به توجه داوطلبانه یا هدایت شده شما اجازه می دهد “استراحت کند”. مطالعه دیگری همچنین نشان می دهد که افراد هنگام راه رفتن در مقایسه با نشستن خلاق تر هستند.

دانش خود را گسترش دهید

هر ایده ای که دارید ترکیبی از مفاهیمی است که از قبل می دانید. به همین دلیل است که هر چه دانش بیشتری داشته باشید، پتانسیل بیشتری برای ایجاد ایده های منحصر به فرد دارید. می توانید کتاب بخوانید، مستند و فیلم تماشا کنید، اخبار را دنبال کنید، در کلاس های جدید شرکت کنید، سرگرمی های جدیدی را شروع کنید و با افراد مختلف معاشرت کنید تا دانش بیشتری کسب کنید. 

همه چیز را تحلیل کنید

در طول جلسه طوفان فکری خود، ممکن است ایده هایی داشته باشید که در ابتدا چندان خوب به نظر نمی رسند. دلسرد نشوید. مهم است که در مورد هر ایده و طرحی تحقیق کنید تا زمانی که آن ایده را پیدا کنید. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید را عملی کنید، ایده‌های جدید پیدا کنید و برخی دیگر غیر ضروری را حذف کنید.

از ریسک کردن نترسید

خلاقیت اغلب مستلزم عبور از منطقه راحتی شماست. در حالی که نمی خواهید ریسک هایی را بپذیرید که به طور بالقوه می تواند کسب و کار شما را فلج کند، ریسک پذیری یک عنصر ضروری برای نوآوری و رشد است. بنابراین، فراهم کردن محیطی که در آن تشویق شود می‌تواند بسیار سودمند باشد.

ذهن باز داشته باشید

یکی از مهم ترین اجزای محیطی که خلاقیت و نوآوری را تقویت می کند، داشتن ذهن باز است. نوآوری مستلزم کار مداوم در برابر تعصبات شماست. به طور مستمر سؤال بپرسید، پاسخ‌هایی را که دریافت می‌کنید آماده باشید و قبل از شروع به نوآوری به ایده‌های کاملاً مفهومی نیاز نداشته باشید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفق شود، باید آماده ریسک‌پذیری باشید، از منطقه امن خود خارج شوید و متفاوت باشید. از خلاقیت و منحصر به فرد بودن خود استفاده کنید تا خود و شرکتتان را از دیگران متمایز کنید. از رفتن به آن نترسید.

محیط های مشارکتی برای نوآوری حیاتی هستند. هنگامی که تیم ها با هم در جهت دستیابی به یک هدف مشترک کار می کنند، نوآوری شکوفا می شود یکی از راه‌های انجام این کار، میزبانی جلسات طوفان فکری است که در آن هر یک از اعضا مشارکت می‌کنند و ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

از همه ی دوستان دعوت میکنم که ایده های خود رادر کسب و کار شان اجرا کردن و موفق بوده است با ما در تالار گفتگو در میان بگذارند تا دوستان دیگر با ذهن باز برای کسب وکار خود برنامه ریزی کنند.

برگرفته از :

bau.edu

online.hbs.edu

 

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =