توضیحات متا چیست و روش های استفاده از آن؟

آموزش وبسایت

meta-descriptions

مقدمه

با سلام و درود به همراهان . شنبه ها با مقالات ٖآموزشی طراحی وب همراه شما خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله قبلی  مراجعه کنید.

چگونه سایت ما  به شما در نوشتن توضیحات متا کمک می کند

اگر از وردپرس یا Shopify استفاده می‌کنید و ازافزونه ی Yoast SEO استفاده می‌کنید، اضافه کردن توضیحات متا به راحتی انجام می‌شود. ابتدا می توانید آن را در قسمت پیش نمایش گوگل Yoast SEO بنویسید. اما، Yoast SEO همچنین در تحلیل سئو به شما بازخوردی در مورد آن می دهد. این افزونه دو چیز را بررسی می کند، طول توضیحات متا و اینکه آیا از عبارت کلیدی فوکوس خود در آن استفاده کرده اید یا خیر. بنابراین بیایید ببینیم این افزونه چگونه به شما کمک می کند و چه کاری می توانید با آن انجام دهید.

mate description

می توانید توضیحات متا خود را در افزونه ی all in one seo ویرایش کنید

 عبارت کلیدی در ارزیابی متا توضیحات در Yoast SEO چه می کند؟

این بررسی در مورد استفاده از عبارت کلیدی در توضیحات متا است. عبارت کلیدی فوکوس عبارت جستجویی است که می خواهید صفحه را با آن رتبه بندی کنید. وقتی افراد از این اصطلاح استفاده می کنند، شما می خواهید صفحه شما را پیدا کنند. شما عبارت کلیدی خود را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی قرار می دهید.

به طور خلاصه، پس از انجام تحقیقات خود، باید به ترکیبی از کلماتی برسید که اکثریت مخاطبان شما به احتمال زیاد به دنبال آن هستند. قبلاً بحث کرده‌ایم که وقتی از عبارت کلیدی خود در توضیحات متا استفاده می‌کنید، احتمالاً گوگل آن را برجسته می‌کند. این باعث می‌شود افراد راحت‌تر ببینند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده‌اند.

Yoast SEO بررسی می کند که آیا و چند بار از کلمات عبارت کلیدی تمرکز خود در متن توضیحات متا استفاده می کنید یا خیر. علاوه بر این، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، مترادف هایی را که وارد می کنید نیز در نظر می گیرد. اگر زیاده روی کنید، این افزونه به شما توصیه می کند که استفاده از عبارت کلیدی تمرکز خود را محدود کنید.

تیک سبز درافزونه ی all in one seo چگونه به نظر می رسد

یک تیک سبز درافزونه ی all in one seo چگونه به نظر می رسد

چگونه یک تیک سبز برای عبارت کلیدی در توضیحات متا بگیریم؟

اگر اصلاً عبارت کلیدی را در توضیحات متا ذکر نکنید، یک تیک  قرمز دریافت خواهید کرد. پس حتما یکی بنویسید اما، توضیحات متا خود را با عبارت کلیدی خود پر نکنید، زیرا با این کار یک تیک  قرمز نیز برای شما ایجاد می شود. و مطمئن شوید که تمام کلمات از عبارت کلیدی خود را نزدیک به یکدیگر ذکر کنید. موتورهای جستجو امروزه بسیار باهوش هستند، اما هنوز باید مشخص کنید که صفحه شما در مورد چیست.

افزونه Yoast SEO Premium مترادف هایی را که اضافه کرده اید در هنگام انجام تجزیه و تحلیل خود در نظر می گیرد. این به شما امکان می‌دهد طبیعی‌تر بنویسید و باعث می‌شود متنی خواندنی‌تر باشد. علاوه بر این، گرفتن تیک سبز از این طریق آسانتر است. از آن به نفع خود استفاده کنید!

ارزیابی طول توضیحات متا چه می کند؟

این ارزیابی طول توضیحات متا اندازه‌گیری می‌کند که شرح شما خیلی کوتاه (کمتر از 120 کاراکتر) یا خیلی طولانی (بیش از 156 کاراکتر) است. وقتی توضیحات متا شما طول مناسبی داشته باشد، یک تیک سبز دریافت خواهید کرد. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، در تجزیه و تحلیل SEO Yoast SEO یک تیک  نارنجی دریافت خواهید کرد (یا قرمز، اگر مقاله خود را به عنوان محتوای سنگ بنا علامت گذاری کرده باشید).

 

page analysis

 

چک در پیج آنالیزدر افزونه ی all in one seo  چگونه به نظر می رسد

چگونه یک متا توضیحات مختصر بنویسیم

یک متا توضیحات خوب مردم را متقاعد می کند که صفحه شما بهترین نتیجه را برای درخواست آنها ارائه می دهد. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجوی آنها چیست؟ آیا آنها به دنبال پاسخ برای یک سوال هستند؟ اگر هستند، سعی کنید کامل ترین پاسخ را به آنها بدهید. آیا آنها به دنبال محصولی هستند؟ بنویسید چه چیزی محصول شما را متمایز می کند و چرا بهتر است آن را در فروشگاه شما بخرند.

مطالب شما مختصر و قانع کننده باشید!  در بخش پیش‌نمایش Google در نوار کناری افزونه ی  Yoast SEO یا جعبه متا، بازخورد زمان واقعی در مورد طول توضیحات متا دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید توضیحات متا بنویسید، روی «پیش‌نمایش Google» در نوار کناری Yoast SEO کلیک کنید. با این کار ویرایشگر قطعه باز می شود و فیلدهای ورودی را برای ویرایش عنوان SEO، Slug و توضیحات متا خواهید دید.

هنگامی که شروع به تایپ در قسمت ورودی توضیحات متا می کنید، پیش نمایش قطعه در بالای ویرایشگر پیش نمایش Google بلافاصله متن جدید شما را نشان می دهد. در زیر فیلد ورودی، یک نوار وجود دارد. وقتی شروع به تایپ می کنید نارنجی است و وقتی اطلاعات کافی اضافه کردید سبز می شود.

وقتی متن زیادی اضافه می کنید، دوباره نارنجی می شود. همچنین می‌توانید توضیحات متا خود را در متا باکس Yoast SEO در زیر ویرایشگر پست خود بنویسید یا ویرایش کنید. فقط به تب SEO در جعبه متا بروید (اگر به طور پیش فرض در این برگه نیست) و می توانید بلافاصله در قسمت زیر توضیحات متا شروع به تایپ کنید.

Snippet Preview

ببینید پست شما در گوگل چگونه خواهد بود

 اگر برای بسیاری از صفحات به توضیحات متا نیاز دارید چه باید کرد؟

آیا احساس می کنید که پس از خواندن این مطلب باید تمام توضیحات متا خود را تغییر دهید؟ اما نمی دانید چگونه آن را در برنامه خود قرار دهید؟ گوگل جوابش را دارد:  “اگر وقت ندارید برای هر صفحه یک توضیح ایجاد کنید، سعی کنید محتوای خود را اولویت بندی کنید: حداقل، یک توضیح برای URL های مهم مانند صفحه اصلی و صفحات محبوب خود ایجاد کنید.

برای مطالعه:

معرفی ویژگی های آدرس اینترنتی (url)

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید بررسی کنید که کدام یک از صفحات شما بالاترین رتبه را دارد. به سادگی آن را از آنجا بگیرید. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که توضیحات متا خود را با متغیرهایی در Yoast SEO بهینه کنید. به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد توضیحات تکراری، این فرآیند را بسیار سریعتر کنید.

همچنین اگر ترجیح می دهید برای هر یک از صفحات خود یک توضیح منحصر به فرد بنویسید، و چیزهای زیادی برای انجام دادن دارید، می توانید از ابزار ویرایشگر انبوه در Yoast SEO برای وردپرس استفاده کنید. به صفحه ابزارها بروید، روی «ویرایشگر انبوه» کلیک کنید و سپس تب «توضیحات» را انتخاب کنید.

شما می‌توانید توضیحات متا را که قبلاً برای صفحات خود تنظیم شده است ببینید، و می‌توانید به سرعت موارد جدید را بدون نیاز به باز کردن هر صفحه جداگانه اضافه کنید. با این حال، با استفاده از این ابزار، اگر توضیحات شما خیلی کوتاه/طولانی باشد، یا اگر کلمه کلیدی فوکوس گم شده باشد، هشداری دریافت نخواهید کرد.

توضیحات متا برای اشتراک گذاری اجتماعی

آیا افزونه Yoast SEO دارید؟ در این صورت: پیش نمایش فیس بوک و توییتر را در نوار کناری Yoast SEO یا تب اجتماعی در متا باکس Yoast SEO در زیر پست یا صفحه خود بررسی کنید. آنجا می توانید یک توضیح جداگانه برای کانال های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. در Yoast SEO Premium، شما حتی پیش‌نمایش‌های اجتماعی دارید که به شما نشان می‌دهد پست یا صفحه شما در صورت اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی چگونه خواهد بود.

برگرفته از :

yoast.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =