تفاوت بین طراحی واکنشگرا و تطبیقی ​​چیست؟

آموزش وبسایت

Responsive Design Concept

عنوان مقاله ی امروز:

تفاوت بین طراحی واکنشگرا و تطبیقی ​​چیست؟

عناوین مطلب:

  • 1- طراحی واکنشگرا
  • 2- طراحی ریسپانسیو
  • 3- اصطلاح نقاط شکست در طراحی تطبیقی
  • 4- توجه به مخطبان وب سایت
  • 5- طراحی برای دستگاه های مختلف
  • 6- ملاحظات طراحی کراس پلتفرمنمادهای منو
  • 7- جهت یابی
  • 8- نمادهای منو

دو رویکرد برای طراحی در طیف متنوعی از دستگاه ها، طراحی تطبیقی ​​و پاسخگو است.

What is the difference between responsive and adaptive design?

طراحی واکنشگرا:

و طراحی واکنشگرا از یک طرح استفاده می کند و محتوا، پیمایش و عناصر صفحه را متناسب با صفحه نمایش کاربر تنظیم می کند.

اکثر وب سایت های جدید اکنون از طراحی واکنش گرا استفاده می کنند. هنگام طراحی طرح‌بندی که واکنش‌گرا باشد، باید تمام صفحه‌ها و دستگاه‌هایی را که کاربر ممکن است آن را مشاهده کند، در نظر بگیرید. برخی از عناصر ممکن است در یک نمای دسکتاپ بزرگ به خوبی کار کنند و تراز شوند، اما اگر اندازه صفحه نمایش کوچکتر را در نظر نگرفته باشید، اندازه طرح بندی ضعیف تغییر می کند.

طراحی ریسپانسیو :

همه عناصر طراحی را خواه روی دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه مشاهده کنید، دوباره پیکربندی می کند. با طراحی تطبیقی، طرح‌بندی‌های ثابت مختلفی ایجاد می‌شود که با اندازه صفحه نمایش کاربران سازگار است. برخلاف رویکرد پاسخگوی سیال تر، طراحی تطبیقی ​​از چندین اندازه از یک طرح ثابت استفاده می کند.

با طراحی تطبیقی، وب‌سایت نوع دستگاه کاربر را تشخیص می‌دهد و الگوی مورد استفاده را با آن صفحه تطبیق می‌دهد. مزیت این است که طراح می‌تواند کنترل بیشتری بر عناصر و تجربه داشته باشد، با جایگزینی فرآیند زمان‌برتر برای متناسب کردن هر نوع دستگاه.

اصطلاح نقاط شکست در طراحی تطبیقی :

«نقاط شکست» اصطلاحی است که معمولاً برای اشاره به اندازه‌های مختلف صفحه نمایش مورد استفاده در طراحی تطبیقی ​​استفاده می‌شود. به عنوان مثال، صفحه فرود یک وب سایت همانطور که در دستگاه تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ مشاهده می شود طراحی می شود. اینها 3 نقطه شکست هستند و نشان دهنده نحوه انطباق طرح هستند. بنابراین شما مجبور نیستید برای دستگاه های دقیق طراحی کنید، اما می توانید یک الگو را برای یک گروه دستگاه خاص هدف قرار دهید.

توجه به مخطبان وب سایت :

هنگام تصمیم گیری در مورد یک رویکرد، مهم این است که قبل از هر چیز مخاطب خود را بدون توجه به تکنیک طراحی انتخاب کنید، در نظر بگیرید. هنگامی که دقیقاً بدانید آنها چه کسانی هستند و از چه دستگاه هایی تمایل دارند به سایت دسترسی داشته باشند، طراحی محتوا و طرح بندی خود با در نظر گرفتن آن کاربران آسان تر است. همچنین ممکن است محدودیت هایی توسط یک توسعه دهنده یا مشتری اعمال شده باشد. به عنوان مثال، اگر زمان بندی یا بودجه محدود است، پاسخگو ممکن است انتخاب بهتری باشد.

پرسش مهم:

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟

طراحی برای دستگاه های مختلف

طراحی محصول دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. پیشرفت‌های جدید همیشه ظهور می‌کنند که بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و صنایع را متحول می‌کند. صرفاً در نظر گرفتن اندازه های مختلف صفحه نمایش کافی نیست. ما باید دستگاه و نحوه تعامل با آن را در نظر بگیریم. از سیستم عامل های مختلف و عملکرد بومی آنها گرفته تا محیطی که کاربر با دستگاه تعامل دارد. همه اینها می تواند بر نحوه تجربه طراحی توسط کاربر تأثیر بگذارد.

دستگاه های مختلف بسته به زمینه، خدمات متفاوتی ارائه می دهند. طراحی برای حفظ تجربه کاربری یکسان در همه دستگاه ها می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. زمینه ای که یک دستگاه در آن استفاده می شود می تواند بر تصمیمات طراحی تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، تبلت عمدتاً برای مصرف محتوا استفاده می‌شود، در حالی که رایانه رومیزی معمولاً به عنوان ابزاری برای گردش‌های کاری بیشتر مانند ویرایش ویدیو یا ورود داده استفاده می‌شود. برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربر، توسعه استراتژی‌های مؤثر مهم است.

خوشبختانه ما رویکردهای مختلفی را برای طراحی در این چشم انداز دیجیتالی پیچیده ایجاد کرده ایم. طراحان باید با درک مخاطب و زمینه دستگاه شروع کنند و سپس از این روش های مختلف برای دستیابی به بهترین تجربه استفاده کنند.

ملاحظات طراحی کراس پلتفرم

هنگام طراحی محصولات دیجیتال، استفاده از قابلیت های مختلف دستگاه مهم است. دستگاه های تلفن همراه این قابلیت را دارند که از قابلیت هایی مانند GPS، شناسه بیومتریک، اسکن کارت بانکی و خواندن کد QR بهره ببرند که می تواند UX را تا حد زیادی بهبود بخشد.

دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد با محتوا ارتباط برقرار کنند. امکان نیشگون گرفتن، زوم کردن، اسلاید کردن تصاویر روی صفحه، و عناصر لمسی اجباری، کاربر را قادر می سازد تا به روشی جدید با محتوا درگیر شود. یک ردیف طولانی تکراری از محتوا ممکن است در یک رایانه رومیزی عالی به نظر برسد،

اما برای یک دستگاه تلفن همراه، ممکن است منطقی‌تر باشد که به کاربر اجازه داده شود یک به یک از چرخ فلک عبور کند. همچنین مهم است که در مورد اندازه انگشت یک فرد و نحوه ترجمه آن به تعاملات تلفن همراه فکر کنید. عناصر UI باید اندازه قابل لمس راحت باشند. اگر کاربر برای انتخاب یا ضربه زدن روی یک عنصر مشکل داشته باشد، احتمالاً منجر به یک تجربه ناامیدکننده خواهد شد.

دانلو رایگان:

دانلود افزونه yoast seo premium نسخه 19.4

سلسه مراتب :

Hierarchy

هنگام طراحی برای دستگاه های مختلف، طراح باید همیشه نگاهی به سلسله مراتب طرح داشته باشد. تجربیات موبایل فضای محدودی دارد. طراح می‌خواهد اطمینان حاصل کند که پیام‌های کلیدی برجستگی یکسانی را در بین دستگاه‌ها حفظ می‌کنند. این مهم است که بپرسید مهمترین عمل صفحه چیست. اگر تماس برای اقدام یک صفحه یک دکمه ثبت نام است، مطمئن شوید که این دکمه در همه دستگاه ها برجسته است.

جهت یابی

هنگام طراحی ناوبری بین دستگاه‌ها، رعایت قراردادهای دستگاه مورد نظر بسیار مهم است. سازگاری برای اطمینان از اینکه کاربران در تلاش برای یادگیری یک الگوی ناوبری جدید احساس چالش نمی کنند مهم است.

طراحی ناوبری پیچیده است. خوشبختانه الگوهای طراحی قابل استفاده مجدد زیادی وجود دارد که هنگام طراحی تجربه کاربری می توان از آنها استفاده کرد. هیچ الگوی لزوما بهتر از دیگری نیست.

هر الگویی که در محصول خود استفاده می کنید باید قبل از اجرا به دقت بررسی و آزمایش شود. این تضمین می کند که الگوی ناوبری که انتخاب کرده اید برای محصول شما مناسب است، اما مهمتر از آن اینکه برای کاربران شما مناسب است.

چه به صورت یک منوی خرده نان، یک منوی کرکره‌ای یا برگه‌ها باشد، هر محصول باید یک جریان کاربری داشته باشد که فرد بتواند برای رسیدن به اهداف خود در آن حرکت کند. از آنجایی که حالت‌های تعامل بین دستگاه‌ها متفاوت است، این الگوهای طراحی می‌توانند به ما کمک کنند تا پیمایش را در تجربیات ترجمه کنیم و ثبات را حفظ کنیم.

با استفاده از کپی مناسب و آشنا برای عناصر ناوبری، کاربران شما احساس راحتی بیشتری در تعامل با وب سایت شما در پلتفرم های مختلف خواهند داشت. هنگامی که ثبات حفظ شود و وضوح ارتقا یابد، درک ناوبری را آسان تر می کند

برگه ها یک الگوی ناوبری محبوب هستند که معمولاً در دستگاه های تلفن همراه یافت می شوند و می توانند در پایین یا بالای صفحه نمایش پیدا شوند. اولویت به مهم‌ترین یا پرکاربردترین اقدامات داده می‌شود زیرا فضای افقی محدود است و تنها تعداد زیادی برگه می‌توانند جای بگیرند.

نمادهای منو

منوی همبرگر اغلب در دستگاه های تلفن همراه یافت می شود، اگرچه در تجربه های وب دسکتاپ نیز به طور فزاینده ای محبوب شده است. نماد منوی همبرگر 3 خطی است و می‌توانید روی آن کلیک کنید یا ضربه بزنید تا گزینه‌های ناوبری بیشتر نشان داده شود.

این عنصر ناوبری باید عاقلانه استفاده شود و برای موقعیت‌هایی که نمی‌توان منوی دقیق‌تری را نمایش داد، مانند یک دستگاه تلفن همراه، رزرو کرد. استفاده از همبرگر یا سایر نمادهای منو برای مخفی کردن اقدامات ناوبری می تواند آنها را کمتر قابل کشف کند و کاربران را مطمئن نباشد که به کجا بروند.

این عنصر ناوبری باید عاقلانه استفاده شود و برای موقعیت‌هایی که نمی‌توان منوی دقیق‌تری را نمایش داد، مانند یک دستگاه تلفن همراه، رزرو کرد. استفاده از همبرگر یا سایر نمادهای منو برای مخفی کردن اقدامات ناوبری می تواند آنها را کمتر قابل کشف کند و کاربران را مطمئن نباشد که به کجا بروند.

برگرفته از :

https://xd.adobe.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =