آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟

کسب و کار

Does my business need a website?
مقدمه:

اگر کسب و کار شما به طور معقولی موفق باشد، ممکن است دلایل زیادی برای اینکه یک وب سایت موثر برای شما مناسب نیست، بیابید.

مطمئنا، شما نیاز به حضور در وب را درک می کنید، اما ممکن است باور نکنید که یک وب سایت موثر می تواند تفاوت بزرگی برای کسب و کار خاص شما ایجاد کند . به خصوص اگر در حال حاضر سود زیادی داشته باشید.

بسیاری از صاحبان مشاغل می پرسند، “از آنجایی که من یک تجارت کوچک با نیروی کار کوچک دارم، و چیزی آنلاین نمی فروشم، آیا به یک وب سایت نیاز دارم؟” پاسخ بله است! 

اما اگر کسب‌وکاری دارید، باید یک وب‌سایت داشته باشید تا از دست دادن کسب‌وکار به رقبایی که قبلاً یکی دارند، جلوگیری کنید. علاوه بر این، آیا مطمئن هستید که نمی توانید محصول خود را به صورت آنلاین بفروشید؟

کووید-۱۹ چشم‌انداز خرده‌فروشی را تغییر داده است و میلیون‌ها خریدار آنلاین به دنبال همه چیز از کتاب گرفته تا کلیپ گرفته تا خانه‌ها و غیره هستند….

شما چی فکر میکنید؟ آیا برای راه اندازی یک کسب و کار موفق به وب سایت نیاز دارید؟ این مقاله دلایلی را بیان می کند که چرا داشتن یک وب سایت تجاری یک سرمایه گذاری عاقلانه است و چرا گاهی اوقات به وب سایت نیاز ندارید.

عنوان مقاله:

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟

مباحث مورد بررسی:
  • مزایای داشتن یک وب سایت
  • اگر صفحه فیس بوک داشته باشم آیا به وب سایت نیاز دارم؟
  • 3 دلیل که چرا کسب و کار شما به وب سایت نیاز ندارد 

 

The importance of having a website in businesses

اهمیت داشتن یک وب سایت

داشتن یک وب سایت اعتبار شما را افزایش می دهد، دید شما را افزایش می دهد و تولید سرنخ را بهبود می بخشد. این ملک شماست؛ بنابراین، شما آزادی مطلق در مورد اینکه چگونه می خواهید به نظر برسد و چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید، دارید. این یک مکان عالی برای برجسته کردن نظرات مثبت و پاسخ به هر سؤالی است که مشتریان احتمالی در مورد تجارت شما دارند. 

((مزایای داشتن یک وب سایت))

چه یک تجارت کوچک یا بزرگ باشید، یک وب سایت تجاری مزایای زیادی را ارائه می دهد. در اینجا مهمترین مزایای داشتن یک وب سایت تجاری آورده شده است.

1. یک وب سایت تجاری شما را حرفه ای می کند

هر کسی می تواند یک صفحه شرکت در فیس بوک ایجاد کند. این رایگان است و می تواند در یک لحظه انجام شود. این مانع کم برای ورود بیشتر اعتبار یک صفحه رسانه اجتماعی تجاری را از بین می برد. مشتریان نمی دانند چه کسی پشت یک صفحه فیس بوک است، کجا هستند و آیا همه اینها کلاهبرداری است.

از طرف دیگر، ایجاد یک وب سایت تجاری رایگان نیست و نشان می دهد که شما نسبتاً در مورد تجارت خود جدی هستید. بنابراین، یک وب سایت تجاری باعث می شود حرفه ای تر و معتبرتر به نظر برسید.

 2. این یک مرحله اساسی در سفر مشتری شما است

یک وب سایت مؤثر جایی است که شما می خواهید مخاطبان شما از کانال های مختلف به آن وارد شوند.

وب‌سایت شما مانند یک فروشگاه فیزیکی است . مردم از کنار آن عبور می‌کنند تا زمانی که وارد آن شوند تا آنچه را که ارائه می‌دهید ببینند. بنابراین حتی اگر در اولین باری که وارد می‌شوند چیزی نخرند، ممکن است در بازدیدهای بعدی چیزی بخرند.

در مسیری مشابه، مشتریان از طریق کانال‌های مختلف مانند فید رسانه‌های اجتماعی با کسب و کار شما مواجه می‌شوند. اگر تبلیغ فید اجتماعی جالب باشد، آنها انتظار دارند از وب سایت شما بازدید کنند تا درباره کسب و کار بیشتر بدانند.

3. یک وب سایت دید شما را افزایش می دهد

بیش از 4.5 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشتند. بدون وب سایت، کسب و کار شما عملاً برای این افراد نامرئی است. با توجه به اینکه COVID-19 بازار جهانی را حتی دیجیتال تر می کند، کسب و کار شما برای کسانی که مهم هستند نامرئی می شود مگر اینکه در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید.

 4. برای مشاغل محلی ضروری است

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نیازی به سرمایه گذاری در یک وب سایت تجاری موثر نمی بینند. با این حال، آنها در حال حاضر منبع درآمدی باورنکردنی را از دست می دهند. آمار زیر نشان می دهد که یک وب سایت چقدر برای یک کسب و کار محلی اهمیت دارد:

  • 46 درصد از جستجو در گوگل شامل هدف محلی است
  • 97 درصد از کاربران از جستجو برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند
  • 28 درصد از کاربران پس از جستجوی محلی یک مورد را خریداری کردند
  • 70 درصد از کاربران به دلیل آنچه در اینترنت پیدا کرده اند از یک فروشگاه دیدن می کنند یک وب سایت تجاری به شما کمک می کند تا از تمام این پتانسیل ها استفاده کنید و کسب و کار خود را حتی سودآورتر کنید.
 5. ثبات اجتماعی را ارائه می دهد

نمایش بهترین توصیفات خود در وب سایت شما یک راه موثر برای ایجاد اعتماد وثبات اجتماعی است. علاوه بر این، انتشار بهترین نظرات خود در وب سایت شما تضمین می کند که سایت های بررسی شخص ثالث چیزهای خوبی که مردم در مورد کسب و کار شما می گویند را به حداقل نمی رسانند.

آنچه مشتریان شما در مورد کسب و کار شما می گویند می تواند تعیین کند که آیا دیگران از شما حمایت می کنند یا خیر. بنابراین در حالی که وب‌سایت‌های نقدی مانند Yelp خوب هستند، وب‌سایت شما بهترین مکان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار شما است. 

6. یک وب سایت تجاری ارزش ماندگار می دهد

یکی از بهترین چیزها در مورد سرمایه گذاری در یک وب سایت تجاری این است که چگونه حتی سال ها پس از ایجاد آن برای شما ارزش ایجاد می کند. وقتی برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی پول می پردازید، مشتریان بالقوه شما فقط تا زمانی که آنها را اجرا می کنید، تبلیغات شما را می بینند. اگر آن‌ها آن را نمی‌بینند،

برای اجرای کمپین تبلیغاتی باید دوباره پول بپردازید. از طرف دیگر، یک وب سایت تجاری به مرور زمان بازگشت سرمایه به شما می دهد. حتی اگر در سال اول به شما بازدهی نداشته باشد، شما زمان دارید تا چیزها را تغییر دهید تا زمانی که بازده دریافت کنید. 

7. ایجاد یک وب سایت تجاری آسان تر و ارزان تر از آن چیزی است که فکر می کنید

بسیاری از صاحبان کسب و کار از ایجاد یک وب سایت خودداری می کنند زیرا معتقدند ایجاد یک وب سایت مؤثر دشوار و گران است. با این حال، این درست نیست.

هرگز زمان ساده تر و ارزان تری برای ایجاد وب سایت های با کیفیت بالا وجود نداشته است. سازندگان وب سایت مقرون به صرفه و با استفاده آسان در دسترس شما هستند. ایجاد یک وب سایت و میزبانی وب سایت بسیار ساده است. 

8. یک وب سایت تجاری به شما امکان فروش آنلاین را می دهد

فروش تجارت الکترونیک در حال انفجار است و پیش بینی می شود در سال 2022 به بیش از 5.4 تریلیون دلار برسد. مطمئناً هیچ یک از این فروش ها در مورد مشاغلی که وب سایت ندارند اتفاق نمی افتد. حتی اگر یک تجارت الکترونیک سنتی نیستید، داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و به شما کمک کند حتی زمانی که فروشگاه فیزیکی شما بسته است به فروش خود ادامه دهید.

9. کنترل کاملی بر وب سایت خود دارید

از آنجایی که وب‌سایت شما دارایی شماست، بر خلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، آزادی طراحی مطلق را دریافت می‌کنید. شما می توانید نظرات کاربران، فیلم ها، تصاویر و هر چیز دیگری را که می خواهید به اشتراک بگذارید.

همچنین، شما مجبور نیستید از قوانین دائما به روز شده پلتفرم های اجتماعی پیروی کنید. و اگر خاموشی رسانه‌های اجتماعی رخ دهد، مانند زمانی که فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ همه برای چند ساعت ناپدید شدند، وب‌سایت و محتوای آن امن می‌مانند.

10. مدیریت یک وب سایت تجاری آسان است

مدیریت وب سایت ها قبلاً دلهره آور بود. با این حال، با یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند CMS Hub یا WordPress، اکنون مدیریت یک وب سایت آسان تر از همیشه است. علاوه بر این، برای به روز نگه داشتن وب سایت خود به هیچ مهارت فنی نیاز ندارید.

11. وب سایت ها خدمات مشتری را بهبود می بخشند

یک وب سایت موثر حاوی اطلاعات مهمی است که مشتریان شما نیاز دارند. بنابراین، نیازی به تماس آنها در مورد مکان، ساعات کار و سایر سوالات ساده نیست. یک وب سایت با کمک به مشتریان، تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از آنجایی که سؤالات ساده مشتریان نیروی کار شما را درگیر نمی کند، آنها می توانند روی سایر فرآیندهای حیاتی که بهره وری شرکت را افزایش می دهند، تمرکز کنند.

12. یک وب سایت به شما کمک می کند تا از رقابت خارج شوید

حتی به عنوان یک کسب و کار کوچک، یک وب سایت موثر به شما امکان می دهد با “مردان بزرگ” صنعت خود رقابت کنید. اگر کارت های خود را به درستی بازی کنید و وب سایت خود را به درستی بهینه سازی کنید، ممکن است از وب سایت های بزرگتر برتری بگیرید و به طور ارگانیک از موتورهای جستجو سرنخ های با کیفیت دریافت کنید.

(( اگر صفحه فیس بوک داشته باشم آیا به وب سایت نیاز دارم؟))

بنابراین، در حالی که شما دودل هستید، رقیب شما احتمالاً دیده است که یک وب سایت چقدر می تواند برای تجارت خود موثر باشد. قطعاً نمی‌خواهید عقب بمانید. اما ممکن است بپرسید، “آیا صفحه فیس بوک من حساب نمی شود؟”

معمولاً کسب‌وکارها به فیس‌بوک یا دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان کانال اصلی تبلیغات خود متکی هستند. و این کانال ها مزایایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها به ایجاد یک مخاطب بزرگتر کمک می کنند و حتی به شما در انجام تحقیقات بازار کمک می کنند. با این حال، یک صفحه فیس بوک نباید جایگزین وب سایت تجاری شما شود. این ها چند پاسخ برای چرا هستند.

1. شما مالک صفحه فیس بوک خود نیستید

اگر یک روز صبح، فیس بوک تصمیم بگیرد که دیگر از کسب و کارها پشتیبانی نمی کند، چه اتفاقی می افتد؟ اگر صفحه فیس بوک شما تنها حضور آنلاین شما بود، احتمالاً تمام مشتریان و دنبال کنندگانی که ساخته اید ناپدید می شوند.

در واقع، چندی پیش، فیس بوک در سطح جهانی از کار افتاده بود و لحظاتی از جنون را به وجود آورد. و در حالی که مشکوک است که فیس بوک حمایت از مشاغل را متوقف کند، شما هیچ نظری در مورد تغییراتی که فیس بوک برای اجرای آن انتخاب می کند ندارید. با این حال، با وب سایت خود، کنترل کاملی بر ظاهر و ویژگی های وب سایت خود دارید.

 2. فیس بوک دارای محدودیت های سئو است 

در مورد آن فکر کنید. وقتی به دنبال کسب و کار محلی هستید کجا می روید؟ فیسبوک یا گوگل؟ 3.5 میلیارد پرسش روزانه در گوگل نشان می دهد که بیشتر مردم برای یافتن اطلاعات به موتورهای جستجو از طریق شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. 

یک وب‌سایت تجاری به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت خود را تعیین کنید تا افراد وقتی در مورد محصولاتی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید سؤالات جستجو می‌کنند، شما را پیدا کنند. حتی اگر بتوانید به راحتی با وب سایت های بزرگتر رقابت کنید، می توانید سایت خود را برای جستجوهای محلی برای جذب مخاطب در منطقه خود بهینه کنید.

 3. یک وب سایت معتبرتر است

یک وب سایت تجاری نشان اعتماد است و افراد فقط از کسب و کارهایی که می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند خرید می کنند. بنابراین اگرچه ممکن است ایجاد یک صفحه فیس بوک سریعتر باشد، اما می توانید به یک وب سایت تجاری اعتماد و قدرت بیشتری داشته باشید.

 4. توجه در فیس بوک زودگذر است

فیس بوک به شدت رقابتی است. فهرست شدن کسب و کار شما در فیس بوک به این معنی است که شما دائماً در حال مبارزه با رقابت چندین شرکت دیگر هستید. علاوه بر این، شما باید با دوستان فیس بوک مشتری بالقوه خود رقابت کنید. بسیاری از مردم تبلیغات را آزاردهنده می‌دانند، مخصوصاً زمانی که می‌خواهند با دوستان تعامل داشته باشند و باعث می‌شود که پست‌ها یا تبلیغات تجاری شما را نادیده بگیرند.

از طرف دیگر، یک وب سایت تجاری تضمین می کند که شما توجه کامل مشتری بالقوه را به خود جلب می کنید. بنابراین، در حالی که ممکن است برای رساندن آنها به وب‌سایت خود کارهای قانونی انجام دهید، زمانی که آنها در وب‌سایت شما قرار بگیرند، شانس حمایت بیشتر است.

اکنون، ما نمی گوییم که شما نباید یک صفحه فیس بوک برای تجارت خود داشته باشید. اما، در عوض، صفحه فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی شما باید از وب سایت شما پشتیبانی کنند نه اینکه جایگزین آن شوند.

((3 دلیل که چرا کسب و کار شما به وب سایت نیاز ندارد))

اما حتی با وجود مزایای بسیاری که یک وب سایت ارائه می دهد، آیا هنوز ممکن است که برای کسب و کار خود به آن نیاز نداشته باشید؟ بله، و در اینجا چند دلیل وجود دارد.

1. شما به دنبال رشد نیستید

یکی از دلایل اصلی داشتن یک وب سایت کارآمد و موثر افزایش تعداد مشتریان و افزایش درآمد شماست. اگر به دنبال رشد قابل توجه کسب و کار خود نیستید، احتمالاً دلیل کمی وجود دارد که سعی کنید مشتریان بیشتری پیدا کنید یا درآمد خود را افزایش دهید.

 2. به اندازه کافی سرنخ دارید

بسیاری از کسب و کارها در جذب مشتریان ارجاعی و بهره برداری از شبکه موجود خود برای کسب و کار جدید کار بسیار خوبی انجام می دهند. اگر این شما هستید، پس شاید یک وب سایت چندان مهم نباشد. البته این فرض را بر این می‌گذارد که Rolodex شما همچنان یک مکانیسم موثر برای شما خواهد بود تا تمام کسب‌وکار جدیدی را که نیاز دارید به دست آورید. 

 3. شما یک محصول انحصار ی دارید

اگر تجملات مدیریت کسب و کاری را دارید که برای آن رقابت بسیار کمی (در صورت وجود) وجود دارد، و پیشنهادی دارید که مردم باید داشته باشند، احتمالاً یک وب سایت مهم نیست. مشتریان شما به آنچه شما دارید نیاز دارند و جای دیگری برای رفتن وجود ندارد. تبریک می گویم! اگرچه یک وب‌سایت جدید براق ممکن است همسر و همکاران شما را تحت تأثیر قرار دهد، اما احتمالاً برای بهبود کسب‌وکارتان به آن نیاز ندارید.

سخن پایانی

تصمیم برای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود یا نه در نهایت با شماست. با این حال، اگر بخشی از اهداف کسب و کار شما بهبود تولید سرنخ، دیده شدن، اثبات اجتماعی و اعتبار است، ایجاد یک وب سایت مکانی عالی برای شروع است.

نکته خوب دیگر در مورد اینترنت به عنوان وسیله ای برای بازاریابی و فروش این است که می توان آن را به راحتی اندازه گیری کرد. تصور کنید اگر دارید کسب و کار خود را می فروشید و نموداری از ترافیک وب خود (و نحوه رشد آن در طول زمان) و داده های دقیق در مورد نحوه تبدیل این ترافیک به درآمد را به خریدار نشان می دهید – احتمالاً متوجه خواهید شد که این دو با هم ارتباط زیادی دارند.

اینترنت یک راه عالی برای بسیاری از شرکت ها است تا هزینه جذب مشتری پایینی داشته باشند.(برای طراحی یک وب سایت عالی با قیمت مناسب با متخصصان شرکت ما تماس بگیرید)

برگرفته از :

https://blog.hubspot.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =