هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟؟

آموزش وبسایت

مقدمه:

شاید برای شما هم پیش اومده که به علت نداشتن تجربه کافی در زمینه خرید هاست سایتتون دچار مشکل شده و مجبوربه تغییر سرویس هاست و همچنین شرکت ارائه دهنده میزبانی شدید. این موضوع باعث شد تا تصمیم بگیرم این مقاله رو براتون بزارم.

در مقاله ی قبلی در زمینه ی معرفی هاست و انواع اون توضیحاتی رو دادم. در این مطلب قصد دارم به این سوال پاسخ بدم هاست خوب چه ویژگی هایی داره ؟؟؟؟
تعریف هاست :
هاست به فضایی گفته می‌شود که روی سرور قرار دارد و تمام اطلاعات سایت شما در آن قرار می‌گیرد. با قراردادن اطلاعات و فایل‌های سایت روی هاست کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند.
اگر مایل هست هستید درباره ی هاست اطلاعات بیشتری داشته باشین به مقاله های قبلی رجوع شود.

چطور بهترین هاست را پیدا کنم؟

بهترین هاست برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مثلا بهترین هاست برای من، ممکن است اصلا به درد شما نخورد. پس چطور می‌شود انتخاب خوبی داشته باشیم؟

در واقع شما باید یک سری فاکتور مهم را بدانید و هنگام خرید هاست، بر همین اساس گزینه‌های مختلف را سبک سنگین کنید. اینطوری انتخاب مناسب خودتان را خواهید داشت.

فاکتور اول: فضا وپهنای باند

فضا وپهنای باند
به عنوان مثال وبسایتی با محتوای ویدیویی دارید و در کنار آن نیز فایل هایی را برای دانلود قرار داده اید در چنین شرایطی به پهنای باند بالا نیاز خواهید داشت باید به گونه ای برنامه ریزی نمایید که با اتمام پهنای باند وبسایت شما داون نشود!

فرض کنید برای مدت زمان یکماه 400 گیگ پهنای باند دارید و تعداد ویدیوها، بازدیدها و دانلودها به قدری زیاد است که یکدفعه پس از گذشت 20 روز پهنای باند به اتمام رسیده و وبسایتتان داون می شود.

در چنین شرایطی می بایست 10 روز منتظر بمانید تا پهنای باند شارز شده و وبسایتتان در دسترس قرار گیرد. برای پیشگیری از چنین مواردی بهتر است از سرویس هایی با پهنای باند بالا استفاده نمایید.

البته تخمین میزان پهنای باند به محتوا، بازدید و… مربوط به سایت شما بستگی دارد که با مدیریت اصولی و انتخاب صحیح هاست می توان از بروز چنین مسائلی پیشگیری نمود

فاکتور دوم: سرعت بالای هاست


ویژگی هاست خوب این است که دارای سرعت بسیار خوبی باشد. می توانید چندین وبسایت را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهید و سرعت آن ها را بسنجید. حداقل سرعت برای بارگذاری سایت 2 تا 5 است تا لودینگ آن به اتمام. برسد هر صفحه از وبسایت باید با سرعت بارگذاری شود.
سرعت به اعداد و متریکس ها نیست! به عنوان مثال آدرس سایتی را در جیتی متریکس وارد کرده اید. می بینید طبق گزارش 20 ثانیه طول می کشد تا وبسایت مربوطه لود شود .

در صورتی که وقتی سایت را باز می کنید متوجه می شوید که این سایت در عرض 4 ثانیه بارگذاری خواهد شد. بنظر شما دلیل این موارد چیست؟

طبیعتا باید در این پروسه مشکلی وجود داشته باشد! یا گاها موقع بروزرسانی افزونه ها با خطایی مبنی بر عدم بروزرسانی مواجه خواهید شد.

بنظر شما دلیل این موارد چیست؟ در واقع تحریم هایی برای آیپی های ایران در نظر گرفته شده است که در کلیه امور تاثیرگذار خواهند بود.

همین تحریم ها ممکن است موجب شوند سرعت لود هاست های ایرانی در زمان گزارش گیری و لود توسط جیتی متریکس اعداد بالاتری برای شما گزارش شوند. چرا که این آیپی ها تحریم هستند و دسترسی به آن ها سخت تر خواهد بود.

برخی شرکت ها در این راستا اقدام نموده و موردی تحت عنوان آنتی تحریم برای سرویس های میزبانی وب ارائه نموده اند بدین ترتیب کاربر فارغ از آیپی، به امکانات مد نظر خود به صورت کامل دسترسی خواهد داشت.

در واقع آنتی تحریم، تحریم ها را شکسته و در هاست های ایران این امکانات را به کاربران ارائه داده و مشکلات این چنینی را رفع کرده است

فاکتور سوم: بکاپ گیری منظم

انواع هاست
بکاپ و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات در هر عرصه ای از تکنولوژی حائز اهمیت است. سرویس های میزبانی وب و یا هاست هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند.
بنابراین شما در هنگام خرید هاست میبایست حتما از سرویس هایی استفاده کنید که شامل بکاپ گیری دائمی و منظم هستند.

چرا که سرور های شرکت های هاستینگ در هر لحظه ممکن است دچار خطراتی مانند خرابی و سوختگی سخت افزاری شوند. در صورتی که شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود بر روی هاست وب سایت شما بکاپ نداشته باشد.

اطلاعات شما در این مرحله در معرض نابودی کامل قرار می گیرد و این اتفاق بار ها و بار ها در شرکت های هاستینگ رخ داده است.

همچنین ممکن است که شما در هنگام توسعه و ویرایش وب سایت خود به صورت اشتباه یک فایل یا پوشه را حذف کنید. کل سایت شما با خطاهای جدی مواجه شود.
در این مرحله اگر رفع مشکل غیر قابل انجام باشد، می توانید بر روی نسخه های بکاپ شرکت هاستینگ حساب کنید.

فاکتورچهارم : پشتیبانی 24 ساعته شرکت میزبان

پشتیبانی 24 ساعته شرکت میزبان
شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، باید یک تیم پشتیبان فنی، متعهد و پاسخگو داشته باشد.

چرا این موضوع مهم است؟

برای اینکه در صورت بروز مشکلات احتمالی، خیلی سریع بتوانید جواب روشنی بگیرید و مشکل را حل کنید. پس قبل از خرید هاست، درباره سوابق آن شرکت تحقیق کنید و نظرات سایر کاربران آن‌ها را بخوانید.

اینطوری مطمئن می‌شوید در شرایط خاص و بحرانی کسی هست که پاسخگوی شما باشد.

فاکتورپنجم : سیستم عامل هاست

سیستم عامل هاست
موقع خرید هاست، حتما به هاست لینوکس و هاست ویندوز برخورد خواهید کرد.

اما اصلا چرا سیستم عامل هاست مهم است؟

چون برای سایت‌هایی که با زبان PHP نوشته شده‌اند. همچنین سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و … مدیریت می‌شوند، هاست لینوکس مناسب‌تر است.

از طرف دیگر، هاست ویندوز برای سایت‌هایی که با ASP.NET طراحی شده‌اند مناسب است.

فاکتور ششم: یک هاست خوب؛ دوره های متنوع خرید دارد

معمولا اکثر پکیج های هاست ارائه شده در شرکت های هاستینگ برای بازه های زمانی بلند مدت مانند ۱۲ ماهه یا حتی بیشتر قابل خریداری است. شما قبل از خرید هاست حتما میبایست به این نکته توجه داشته باشید .

اگر سرویس هاست را برای یکسال خریداری کنید و پس از مدت محدودی استفاده از سرویس متوجه نواقصی در سرویس شوید. که از سوی شرکت های هاستینگ قابل رفع نیست. شرکت های هاستینگ هزینه پرداختی بابت سرویس را به شما عودت نخواهند داد.

بنابراین اگر تصمیم به خرید هاست دارید. سعی کنید این نوع خدمات را از شرکت هایی تهیه کنید که حاضر باشند سرویس های خود را به صورت ماهانه نیز به شما ارائه دهند. شما با پرداخت هزینه اندک در ماه اول قادر باشید کیفیت سرویس را مورد ارزیابی قرار دهید.

در صورتی که پس از استفاده از هاست متوجه شدید که تمام موارد مورد تایید شما هستند، نسبت به تمدید هاست خود برای بازه های زمانی بلند مدت اقدام کنید.

نکته

اگر قصد خرید هاست رو دارید حتما به این نکته توجه کنید که برای چه کاری لازم دارید تا هاست خریداری شده متناسب با کارتان باشد.

برگرفته از:
ایران سرور
میزبان فا
سامان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =