چگونه از نام دامنه وب سایت خود محافظت کنیم؟

آموزش وبسایت

How to protect your domain name

عنوان مطلب امروز:

چگونه از نام دامنه وب سایت خود محافظت کنیم؟

How to protect your domain name

شما زمان و پول خود را صرف کرده اید تا یک وب سایت عالی داشته باشید که برای کسب و کار شما درآمد ایجاد کند. نام دامنه شما به برند آنلاین شما تبدیل شده است و یکی از با ارزش ترین دارایی کسب و کار شما است. اما آیا شما هر کاری که می توانید برای محافظت از نام دامنه خود انجام می دهید؟ تعدادی از اشتباهات رایج وجود دارد که می تواند منجر به از بین رفتن دائمی نام دامنه شما شود.

در این مقاله، رایج ترین دلایل گم شدن نام دامنه را توضیح می دهیم و به شما نشان می دهیم که چگونه از نام دامنه خود محافظت کنید.

دلایل رایج از دست دادن نام دامنه

شایع ترین دلایل از دست دادن نام دامنه عبارتند از:

  • انقضای نام دامنه
  • سرقت نام دامنه
  • اطلاعات تماس ثبت‌کننده نادرست یا قدیمی

انقضای نام دامنه

همانطور که یک خودرو دارای سابقه مالکیت است، نام دامنه نیز دارای سابقه است. هنگامی که دامنه ای را ثبت می کنید، مالکیت دامنه را برای مدت معینی محفوظ می دارید. سال به سال، مالکیت خود را بر دامنه با تمدید آن قبل از پایان دوره ثبت آن تمدید می کنید. شایع ترین دلیلی که افراد نام دامنه خود را از دست می دهند این است که متوجه نشدند نام دامنه منقضی شده است.  

1- تاریخ انقضای نام(های) دامنه خود را پیگیری کنید. اگر بیش از یک دامنه دارید، دامنه های خود را با یک ثبت کننده که ویژگی های تلفیق دامنه را ارائه می دهد، ادغام کنید. این به شما امکان می‌دهد یک حساب اصلی راه‌اندازی کنید و همه نام‌های دامنه و تاریخ‌های انقضای خود را در یک داشبورد داشته باشید، و همچنین تغییراتی را در همه دامنه‌های خود به‌طور هم‌زمان انجام دهید.

2- تمدید دامنه خود را زودتر و برای مدت طولانی تری در نظر بگیرید. اگر نام دامنه شما برای کسب و کار شما ارزشمند است، ممکن است بخواهید دامنه خود را زودتر تمدید کنید و آن را برای مدت زمان طولانی تری تمدید کنید. در پنج سال افزایش

برای مطالعه:

سوالات متداول طراحی وب سایت

3- اگر ثبت کننده دامنه شما آن را ارائه می دهد، تمدید خودکار دامنه را در نظر بگیرید. با انتخاب تمدید خودکار دامنه، ثبت کننده دامنه شما درست قبل از انقضا دامنه شما را تمدید می کند.

4اطلاعات تماس خود را به روز نگه دارید. اکثر انقضاهای دامنه به دلیل عدم دریافت اخطارهای تمدید ایجاد می شود. اکثر ثبت کنندگان دیگر اخطارهای تمدید را از طریق پست پستی ارسال نمی کنند. این بدان معناست که اگر آدرس ایمیل شما قدیمی باشد، اخطارهای تمدید دریافت نخواهید کرد.

5- نام دامنه ثبت کننده خود را به لیست «فرستنده تایید شده» فیلتر هرزنامه حساب ایمیل خود اضافه کنید. اغلب، اگر از سرویس فیلتر هرزنامه استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که اعلامیه های تمدید دامنه از طرف ثبت کننده شما به پوشه Spam یا Junk ارسال شود. 

سرقت نام دامنه

Domain name theft

اگر مراقب نباشید، می‌توان دامنه‌ها را ربود یا به سرقت برد. بسیاری از ربایندگان دامنه با ارسال یک درخواست جعلی برای انتقال دامنه و فریب یک مالک نامحسوس دامنه برای دادن کنترل نام به آنها، دامنه را می دزدند. در این مرحله، گزینه های قانونی می تواند گران و زمان بر باشد.

1-مراقب باشید چه کسی در اطلاعات تماس دامنه شما ذکر شده است. شما یا سازمانتان همیشه باید به عنوان مالک دامنه و مخاطب مدیریتی درج شود، نه مدیر وب سایت یا طراح وب شما.

2- اجرای Registrar Lock. اکثر ثبت کنندگان سرویسی به نام Registrar Lock (یا Domain Lock) ارائه می دهند که می تواند به جلوگیری از انتقال تصادفی یا غیرقانونی دامنه شما بدون اجازه شما کمک کند. هنگامی که یک دامنه “قفل” است، تنها پس از ورود به حساب خود و باز کردن قفل آن قابل انتقال است. در حالی که Registrar Lock از شما در برابر هر کسی که به حساب شما دسترسی دارد محافظت نمی کند، اما می تواند موانع بیشتری را برای شخصی که سعی در انتقال دامنه دارد ایجاد کند.

دانلود رایگان

دانلود افزونه اسلایدر Slider Revolution v6.6.4

3- Domain Privacy را انتخاب کنید، قابلیتی که اکثر ثبت کنندگان آن را به صورت رایگان یا با هزینه اندک ماهانه ارائه می دهند. ویژگی Domain Privacy از در دسترس قرار گرفتن نام، آدرس و جزئیات تماس شما در رکوردهای Whois به صورت عمومی جلوگیری می کند. بسیاری از ربایندگان دامنه، سوابق Whois را برای این اطلاعات استخراج می کنند تا بتوانند هویت شما را جعل کنند و سعی کنند دامنه شما را منتقل کنند. برخی حتی ممکن است سعی کنند با شما تماس بگیرند تا شما را فریب دهند تا رمز عبور حساب خود را فاش کنید.

4- هنگام ایجاد حساب برای نام دامنه خود یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. حساب دامنه شما جایی است که می توانید تنظیمات و ویژگی های نام دامنه خود را مدیریت کنید، مانند انتقال، تمدید، تغییرات DNS، اطلاعات تماس دامنه و جزئیات و غیره. مطمئناً نمی خواهید افراد غیرمجاز به حساب دامنه شما دسترسی داشته باشند. همیشه رمزهای عبور پیچیده با کاراکترهای مختلط، اعداد، حروف بزرگ و کوچک انتخاب کنید. این کار حدس زدن یا امتحان کردن رمز عبور شما را سخت تر می کند.

5- مراقب هرگونه مکاتبات مربوط به دامنه باشید که نمی شناسید. مشخص است که ربایندگان دامنه و ثبت کننده های فریبنده مقادیر انبوهی از انتقال دامنه را به عنوان هشدارهای تمدید دامنه ارسال می کنند. حتی فقط درصد کمی از ثبت نام کنندگان سردرگم به طور تصادفی تأیید می کنند که انتقال از قبل کافی است تا ارزش آن را داشته باشد. در صورت شک، با ثبت کننده اصلی خود تماس بگیرید تا هرگونه ایمیل مشکوک یا ایمیل حلزونی را تأیید کنید.

اطلاعات تماس ثبت‌کننده نادرست یا قدیمی

اگر ثبت کننده دامنه شما نتواند با شما تماس بگیرد، نمی تواند به شما یادآوری کند که تمدید کنید یا در صورت وجود فعالیت های مشکوک در حساب شما به شما اطلاع دهد.

1-اطلاعات تماس حساب خود را به روز نگه دارید. علاوه بر ارسال اعلان های تمدید یا خلاصه حساب، ثبت کننده دامنه شما ممکن است از اطلاعات تماس شما برای ویژگی های مدیریت حساب مانند تأیید حساب، ارسال رمزهای عبور فراموش شده و غیره استفاده کند.

2- اطلاعات صورتحساب حساب خود را نیز معتبر نگه دارید، به خصوص اگر دامنه شما به طور خودکار تمدید شود.

3- هنگامی که یک آدرس ایمیل تماس ارائه می کنید، از یک آدرس ایمیل دائمی استفاده کنید (آدرس ایمیلی که استفاده می کنید و برای همیشه نگه می دارید). از استفاده از یکی از سرویس‌های رایگان که ممکن است در صورت عدم استفاده منظم از آن منقضی شود، خودداری کنید.

برگرفته از :

www.website.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هجده =