ارزیابی فرم ها در جاوا اسکریپت در HTML

آموزش HTML

Evaluating forms in JavaScript in HTML
مقدمه:

سلام  خدمت همراهان عزیز ا با آموزش زبان برنامه نویسی (HTML) همراه شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی هفته ی قبل مراجعه فرمایید .

تاکنون در این فصل از آموزش تغییرات ساده ای را در صفات ایجاد کردیم ، نوشتن تاریخ آخرین تغییر صفحه به طور پویا با ایجاد دکمه ای که تعاملی را با

کاربر ایجاد کرد. این مثالها فقط طریقه برقراری ارتباط HTML با جاوا اسکریپت و وی بی اسکریپت را بیان کرده اند .

قبل از پرداختن به شکلهای پیشرفته ای از اسکریپتها در فصلها ی بعدی خوب است که به ارزیابی فرم ها توسط جاوا اسکریپت بپردازیم .

Application of scripting languages ​​in HTML

عنوان آموزش امروز:

ارزیابی فرم ها در جاوا اسکریپت در HTML

ارزیابی فرم:

فرایند کنترل ارزیابی داده هایی است که کاربرد در فرم وارد می کند ، این ارزیابی قبل از تحویل فرم به برنامه کارگزار (مثل برنامه CGI) انجام می شود بدین ترتیب می توانید سرعت برقراری ارتباطات را بیشتر کنید برای ارزیابی داده ها ی فرم باید فیلد های فرم را نامگذاری کنید . مثالی را که در ادامه آمده است ببینید.

1) مثال :

برنامه ای که داده های فرم را با جاوا اسکریپت ارزیابی می کند. در این برنامه فرمی به نام myform و فیلد متنی به نام username وجود دارد . در هر دو حالت نام آنها با صفت NAME مشخص شده است . وقتی رویداد onclick رخ می دهد. برنامه به document.myform.username.value مراجعه می کند ، یعنی جاوا اسکریپت به فرمی به نام myform در سند فعلی مراجعه می کند که نام فیلدش username است صفت مقدار این شی نیز در خروجی چاپ می شودکه همان مقداری است که به این فیلد وارد می شود.

برای ارزیابی این مقدار پس از وارد کردن آن باید دکمه CHECK NAME را کلیک کنید .دقت داشته باشید که در مرورگر های جدید به جای document.myform.username.value می توان از myform.username.value یا username.value نیز استفاده کرد در کاربرد آن دقت کنید زیرا به عنوان مثال اسکیپ نسخه های 2و 3 از آن پشتیبانی نمی کنند . نمونه ای از اجرا در شکل زیر آمده است . در نمونه اجرا ، نامی وارد می شود که توسط اسکریپت در صفحه نمایش ظاهر می گردد.

می توان برنامه ای نوشت که محتویات هر فیلد را کنترل کند به طوری که اگر محتویات آن آن تهی بود در خواست ورود اطلاعات شود و چنانچه خالی نبود ، محتویات آن چاپ گردد . از طرف دیگر ، می توان دکمه ای به نام submit ایجاد کرد و تابعی مثلا به نام validate نوشت که محتویات فیلدهای فرم را ارزیابی کند و ارزش true یا false را برگرداند تا مشخص کند که تحویل فرم مجاز است یا خیر.

معرف سایت های خارجی :

https://www.w3school.com/html

https://www.codecademy.com

https://html.com

 

2) مثال :

برنامه ای که محتویات فیلدی را ارزیابی می کند و مشخص که فرم می تواند تحویل داده شود یا خیر . در این برنامه تابعی به نام () validate نوشته شده است که محتویات فیلد username را کنترل می کند . اگر فیلد خالی بود ، نام کاربر را در خواست می کند و false را بر می گرداند و گرنه محتویات فیلد را چاپ کرده ارزش true را برمی گرداند .

در این برنامه از رویداد cnsubmit استفاده شده است . این رویداد وقتی رخ می دهد که دکمه Submit کلیک شود فرم وقتی می تواند تحویل داده شود که تابع ()validate ارزش true را برگرداند . پس از انتقال این برنامه به یک مرورگر چنانچه قبل از وارد کردن نام ، دکمه CHECK NAME کلیک شود، نام وارد شده ظاهر می گردد.

نکته :

روش دیگر برای ارزیابی فیلد ها کنترل خطا در هنگام انتقال از یک فیلد به فیلد دیگر است با استفاده از رویداد onblur میتوان کنترل کرد که آیا کاربر از انتخاب فیلدی صرفنظر کرده و به انتخاب فیلدی دیگری پرداخت یا خیر .

برنامه قبلی را می توان طوری بسط دا که چندین فیلد را ارزیابی کند. اما دقت داشته باشید که حتی اگر برنامه نویس ماهری باشید پیشنهاد نمی شود که اسکریپتهایی برای ارزیابی آدرس پست الکترونیکی شماره کارت اعتباری کدهای پستی و غیره بنویسید ، زیرا کتابخانه های زیادی وجود دارند که این کارها را انجام می دهند . این کتابخانه را می توانید.

از سایتها ی یا آدرس زیر بیابید ارزیابی فرم نمونه ای از کاربرد جاوا اسکریپت در وب است درآموزش مربوط HTML پویا می توانید با استفاده از جاوا اسکریپت صفحات زیبایی را بسازید . در DHTML می توانید تمام عناصر صفحه را دستکاری کنید قبل از پایان فصل مثال دیگر را در خصوص ارزیابی فرمهایی با چند فیلد خواهیم دید .

3) مثال

برنامه ای که فرمهایی با چند فیلد را ارزیابی می کند در این برنامه نامی برای فرم انتخاب شده است که با اسکریپتها می توان به آن مراجعه کرد . با استفاده از رویداد onclick اسکریپتهایی برای فیلدهای فرم مشخص شده اند که آنها را ارزیابی می کنند نمونه ای از اجرای برنامه در شکل زیر آمده است .

 

<p title=”introduction”>   this is the first      </p>

 

برگرفته از :

کتاب راهنمای جامع (HTML, BHTML, XML)

دکتر عین الله جعفر نژاد قمی

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =