عوامل و استراتژی موفقیت در کسب و کارهای کوچک

کسب و کار

عوامل و استراتژی موفقیت در کسب و کارهای کوچک

مقدمه

سلام خدمت همراهان گرامی. امروز به بررسی عوامل گوناگون موفقیت در کسب و کارهای کوچک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

عوامل موفقیت کسب و کارهای کوچک

Business-la-gi-e1623418238104

به گفته گیبلر، کارآفرینان معمولاً از این قاعده پیروی می کنند که تنها یک سوم کسب و کارهای کوچک همیشه سود می کنند، یک سوم آنها ضرر می کنند و بقیه ضرر می کنند. با گذشت چهار سال، حدود نیمی از کسب و کارهای کوچک شکست می خورند. صاحبان مشاغل کوچک موفق چندین عامل مشترک دارند، مانند انگیزه، تفکر خلاق و تحلیلی، تخصص فنی و مهارت های افراد. بیشتر اوقات، این کارآفرین است که موفقیت خود را تعیین می کند.

به گفته ران کنسولینو، مشاور کسب و کار SCORE، اداره تجارت کوچک ایالات متحده ادعا می کند که پنج عامل موفقیت صاحب یک کسب و کار کوچک را تعیین می کند: انگیزه، توانایی تفکر، مهارت های افراد، ارتباط موثر و توانایی فنی. انگیزه برای موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا داشتن یک کسب و کار کوچک به معنای قرار دادن ساعات طولانی و سطح بالایی از استرس است. مهارت های تفکر و استدلال دومین عامل مهم هستند.

نکته:

صاحبان مشاغل باید از خود بپرسند که آیا تصمیمات منطقی می گیرند، آیا به کمک نیاز دارند و آیا واقعاً می توانند تجارت خود را به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنند. توانایی فنی داده شده است زیرا شما باید محصول خود را بشناسید تا جایگاه خود را در بازار ایجاد کنید.

باورهای غلط

به گفته وب سایت  Entrepreneur.com، تجربه و تحصیلات برای یک کسب و کار کوچک ضروری است، زیرا شما باید محصول خود را بشناسید، اما نمی توانید تنها به تخصص تکیه کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند که چگونه فروش ایجاد می کنند یا چگونه محصول خود را بازاریابی می کنند و تصویر برند خود را ایجاد می کنند.

سایر عوامل موفقیت

نوع کسب و کاری که راه اندازی می کنید و صنعت آن ممکن است تعیین کند که آیا شرکت شما آینده مناسبی دارد یا خیر. اول، شما باید برای کسب و کار کوچک خود اشتیاق داشته باشید زیرا با مشکلاتی روبرو خواهید شد که صبر شما را آزمایش می کند.

مهمتر از آن، صنعت شما باید پتانسیل رشد خوبی داشته باشد. برای مثال، فناوری های قدیمی مانند مودم های Dial-up و VCR به دلیل رواج اتصالات باند پهن در راه هستند. به گفته Jim Blasingame، مدافع مشاغل کوچک، فن‌آوری‌های نوظهور یا کسب‌وکارهایی که برای اجرا به کارمندان کمی نیاز دارند، بیشترین پتانسیل را دارند.

نکات

شما می توانید بر بسیاری از عواملی که در یک کسب و کار موفق تأثیر می گذارند تأثیر بگذارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کسب و کار خود تا حد امکان در پول خود صرفه جویی کرده اید.

بر اساس نظرسنجی ولز فارگو در سال 2006، اگرچه اکثر مشاغل کوچک برای شروع به کمتر از 10000 دلار نیاز دارند، 53 درصد از کارآفرینان احساس کردند که سرمایه بیشتر می تواند راه اندازی یک تجارت کوچک را آسان تر کند.

بر اساس FindLaw، یک طرح تجاری، حتی اگر مختصر باشد، ایجاد کنید. یک طرح کسب و کار اندیشیده شده به شما کمک می کند تا راه هایی برای ایجاد فروش پیدا کنید و به شما در مورد موانع احتمالی هشدار می دهد.

مزایای مدیریت کسب و کارهای کوچک چیست؟

شروع یک سرمایه گذاری جدید می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد – فقط مطمئن شوید که اهمیت مدیریت مشاغل کوچک را نادیده نمی گیرید. ایجاد یک برند قوی و رسیدن به موفقیت بیش از یک رویا نیاز دارد.

برای ریسک کردن، تصمیم گیری های سخت و زیر سوال بردن اقدامات خود آماده باشید. مهمتر از همه، تمرکز بر کسب مهارت های مورد نیاز برای مدیریت افراد و به نمایش گذاشتن بهترین آنها.

نکته

مدیریت یک شرکت پرهزینه و وقت گیر است، اما به شما امکان می دهد یک برند قوی ایجاد کنید و به اقتصاد محلی کمک کنید. به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، شما قدرت تغییر زندگی و ایجاد محصولاتی را دارید که هم برای افراد و هم برای جوامع مفید باشد.

مهم ترین مزایای کلیدی کسب و کارهای کوچک

اداره کسب و کارهای کوچک گزارش می دهد که کسب و کارهای کوچک اکثریت قریب به اتفاق تمام شرکت ها در ایالات متحده را تشکیل می دهند و تقریباً نیمی از نیروی کار خصوصی را به کار می گیرند. با کمال تعجب، مشاغلی که کمتر از 100 نفر در تیم خود دارند بیشترین سهم اشتغال را دارند.

شرکت‌های کوچک لنگر اقتصاد هستند، فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند و نوآوری را پیش می‌برند.

کارآفرینی هم به نفع افراد و هم برای جوامع است. داشتن یک کسب و کار کوچک می تواند فرصتی برای رشد حرفه ای و دستیابی به پتانسیل کامل شما باشد. این سفر می تواند مهارت های جدیدی را به شما بیاموزد و در عین حال به شما امکان می دهد به پاداش های مالی قابل توجهی برسید.

در عین حال، شما این شانس را دارید که به کل جامعه کمک کنید و به دیگران کمک کنید تا خودشان بهتر شوند.

بیشتر بخوانید:

اهمیت و اهداف تبلیغات و تاثیر آن بر کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار به همان اندازه چالش برانگیز است که پاداش هم دارد. از یک طرف، شما این قابلیت را دارید که برنامه زمانی خود را تنظیم کنید، پروژه های هیجان انگیز را بررسی کنید و در صنعت خود نوآوری کنید.

ایجاد برند خود، ایجاد مشاغل محلی و ایجاد تفاوت در جامعه شما از مزایای کلیدی کسب و کارهای کوچک است. از طرف دیگر، مسئولیت زیادی بر دوش شماست. انتظار داشته باشید ساعت های طولانی کار کنید، پروژه های پیچیده را مدیریت کنید و با افراد با پیشینه های مختلف سر و کار داشته باشید.

در حالی که این درست است که بیشتر کسب و کارها با یک ایده شروع می شوند، اما برای موفقیت بیشتر از آن نیاز است. به عنوان یک کارآفرین، باید راهی برای تبدیل ایده های خود به محصولات یا خدمات قابل فروش پیدا کنید. این نیاز به یک استراتژی اجرایی روشن و مهارت های مدیریت پروژه قوی دارد.

ساختن یک تیم برنده به همان اندازه مهم است. موفقیت شما تا حد زیادی به نحوه مدیریت تیم خود، از جمله جنبه های دیگر بستگی دارد.

اهمیت مدیریت کسب و کارهای کوچک

هر کسی می تواند یک کسب و کار کوچک راه اندازی کند، اما تعداد کمی می توانند آن را در مسیر موفقیت قرار دهند. استارت آپ ها اغلب به دلیل چالش های قانونی، مشکلات مالی، بازاریابی ضعیف یا فرسودگی شغلی مجبور به بستن درهای خود می شوند.

به گفته CB Insights، بیش از 40 درصد از شرکت‌های جدید شکست می‌خورند. زیرا بازاری برای محصولات یا خدمات آنها نیازی ندارد. حدود 23 درصد به دلیل نداشتن تیم مناسب از کار خارج می شوند. بنابراین، اهمیت مدیریت کسب و کارهای کوچک را نمی توان نادیده گرفت.

دانشگاه اشفورد مدیریت کسب و کار را فرآیند هماهنگی و سازماندهی کلیه فعالیت های تجاری از تولید و بازاریابی گرفته تا کار تیمی تعریف می کند. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند به شما در توسعه محصولات بهتر، افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان هدف خود به مقرون به صرفه ترین روش کمک کند.

سه نقطه ضعف اصلی در کسب و کارهای کوچک

1. رشد فروش معمولا به عنوان راه حلی برای همه مشکلات تلقی می شود. این ناآگاهی وجود دارد که جز در کوتاه مدت، چیزی به نام سربار ثابت وجود ندارد. مدیرانی که در دام مفهوم حسابداری درآمد حاشیه ای گرفتار شده اند، محصولات اضافی را به بازار می آورند و معتقدند که سربار آنها تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

2. تجزیه و تحلیل ناکافی محصول-هزینه، مدیران را نسبت به زیان هایی که با افزودن محصولات جدید خواه ناخواه متحمل می شوند، کور می کند. معمولاً یک یا چند محصول یا خط تولید وجود دارد که باید حذف شوند

3. تطبیق عملیات به صورت سود و زیان، در حالی که ترازنامه را نادیده می گیرد، بسیار رایج است. عدم توجه به جریان نقدی و بهره وری سرمایه به کار گرفته شده می تواند کشنده باشد. مدیران تمایل دارند به جای استفاده بهتر از سرمایه هایی که در حال حاضر دارند، به دنبال سرمایه های جدید باشند.

سخن آخر

مدیریت خوب به چیزی بیش از مهارت های رهبری قوی نیاز دارد. کارآفرینان موفق روابط خود را با سهامداران، تامین کنندگان و شرکای بالقوه ایجاد و مدیریت می کنند. آنها همچنین ذهن خود را باز نگه می دارند و فناوری های جدید را برای افزایش بهره وری و کارایی پیاده سازی می کنند. آنها می دانند چه زمانی باید ریسک کنند و مایلند از اشتباهات خود درس بگیرند.

دانشگاه سنت مری تعلیم می دهد که مدیران باید بر درگیر نگه داشتن کارکنان خود، پاداش دادن به کار سخت و ایجاد یک فرهنگ مثبت در محل کار که ارتباطات باز را تشویق می کند، تمرکز کنند. اعضای تیم خود را تشویق کنید تا ایده ها و پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارند، حتی اگر دیدگاه متفاوتی نسبت به شما داشته باشند.

برگرفته از:
smallbusiness.chron.com
hbr.org

 

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =