چگونه ابزار مانیتورینگ کاربر واقعی می تواند به بهبود سئو کمک کند؟

آموزش وبسایت

How can a real user monitoring tool help improve SEO?

عنوان مقاله ی امروز:

چگونه ابزار مانیتورینگ می تواند به بهبود سئو کمک کند؟

سر فصل ها :
  • استفاده از ابزار مانیتورینگ کاربر واقعی
  • چگونه مانیتورینگ کاربر واقعی سئو را بهبود می بخشد؟
  • بهبود زمان بارگذاری صفحه
  • لیستی از کارهایی که می توانید برای بهینه سازی صفحات وب خود برای سئوی بهتر انجام دهید
  • بهبود رضایت کاربران
مقدمه:

شما احساس می کنید که همه چیز را به درستی در وب سایت خود انجام داده اید. کپی قانع کننده به نظر می رسد. طراحی با شکوه به نظر می رسد. اما باز هم بازدیدکنندگان آنقدر که شما می خواهید در وب سایت شما وقت صرف نمی کنند. شما هیچ سرنخی در مورد اینکه چرا این اتفاق می افتد و چگونه آن را برطرف کنید، ندارید. شما مجموعه ای از ابزارهای SEO را امتحان می کنید، تحت آزمایش قابلیت استفاده قرار می گیرید، اما هنوز هیچ پیشرفت قابل توجهی مشاهده نمی شود.

 احساس خستگی و بی میلی می کنید که ابزارهای سئو بیشتری را امتحان کنید و تست های بیشتری انجام دهید. شما هنوز نمی دانید که چرا بازدیدکنندگان وب سایت غنی از اطلاعات شما را که به خوبی طراحی شده است، رها می کنند. شما دوست دارید با بازدیدکنندگان خود صحبت کنید تا بفهمید چه چیزی اشتباه است، اما چگونه ممکن است؟ آنها مطمئناً تمایلی به پر کردن فرم در پنجره خروجی یا گفتگو با ربات چت شما قبل از ترک وب سایت ندارند. کاربرانی که وب سایت شما را رها کرده اند باید مشکلاتی را تجربه کرده باشند که شما از آن بی اطلاع هستید.

استفاده از ابزار مانیتورینگ کاربر واقعی

 با کاهش دامنه توجه افراد روز به روز، حل این مشکل که حتی علت اصلی آن را نمی دانید ضروری است. مهم این است که بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. سعی کنید وب سایت خود را با یک ابزار نظارت بر کاربر واقعی یکپارچه کنید.

نظارت واقعی کاربر، رویکردی برای نظارت بر وب، نوعی نظارت بر عملکرد است که هر تراکنش کاربر را ضبط و تجزیه و تحلیل می‌کند. این نوعی نظارت بر وب غیرفعال است زیرا خدمات نظارتی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند.

نوع دیگری از نظارت بر وب وجود دارد که به عنوان نظارت مصنوعی شناخته می شود. در مانیتورینگ مصنوعی، اسکریپت های نظارت از طریق مرورگر برای شبیه سازی مسیرهایی که کاربران وب سایت طی می کنند، مستقر میشوند.

فناوری نظارت واقعی کاربر به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با یک وب سایت یا یک برنامه می پردازد. ابزارهای نظارت بر کاربر واقعی با تجزیه و تحلیل داده‌ها برای شناسایی ناهنجاری‌ها از جلسات واقعی کاربر، عملکرد جلویی وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند.

دانلود رایگان:

دانلود افزونه اسلایدر Slider Revolution v6.6.5

و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش می‌دهند. این ابزارها همچنین می توانند به شما هشدارها را در زمان واقعی ارسال کنند. با استفاده از این ابزارها، می توانید با مسائل زیربنایی دقیق وب سایت خود آشنا شوید.

استفاده از ابزار نظارت بر کاربر واقعی مانند Sematext Experience آسان است. هنگامی که تجربه کاربر تحت تأثیر عملکرد وب سایت قرار می گیرد. به شما هشدار می دهد.

می‌توانید مشخصات سطح صفحه، بارگیری صفحه، درخواست‌های HTTP، تعاملات رابط کاربری، منابع و موارد دیگر را بررسی کنید.

با استفاده از چنین ابزاری، می‌توانید مشکلات مربوط به عملکرد را با داشتن دید 100% نسبت به مناطقی که بر UX تأثیر می‌گذارند، کاهش دهید.

چگونه مانیتورینگ کاربر واقعی سئو را بهبود می بخشد؟

نظارت واقعی کاربر به شما امکان می دهد مناطق مشکل دار وب سایت خود را که می توانند بر عملکرد کاربر تأثیر بگذارند، بشناسید. در اینجا آمده است که چگونه چنین ابزاری می تواند به بهبود سئو کمک کند.

بهبود زمان بارگذاری صفحه

گوگل نشان می دهد که زمان بارگذاری صفحات وب سیگنالی است که توسط الگوریتم آن برای رتبه بندی آنها استفاده می شود. گوگل می تواند زمان دریافت اولین بایت را در حین محاسبه سرعت صفحه اندازه گیری کند. یک وب سایت با عملکرد ضعیف، تجربه کاربر را کاهش می دهد. از این رو، چنین سایت هایی شایسته ارتقاء در نتایج جستجو نیستند.

زمان تا اولین بایت (TTFB) زمانی است که مرورگر برای دریافت اولین بایت از سرور وب در هنگام درخواست URL صرف می کند. این معیار شامل زمان صرف شده برای ارسال پاسخ، زمان پردازش سرور، و زمان صرف شده توسط اولین بایت برای رسیدن به مرورگر شما از سرور است. در اینجا نموداری از میانگین TTFB در برابر موقعیت های رتبه بندی آمده است.

نموداری از میانگین TTFB در برابر موقعیت های رتبه بندی

منبع:

 https://moz.com/blog/how-website-speed-actually-impacts-search-ranking

Sematext Experience داده های زمان بندی منابع را برای تصاویر، CSS و فایل های جاوا اسکریپت جمع آوری می کند. هنگامی که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، مرورگر شروع به دانلود منابع می کند. این منابع تاثیر زیادی بر سرعت بارگذاری وب سایت شما دارند.

منابع به شکل یک آبشار نشان داده شده اند که در زمان کشف آنها سفارش داده شده است.

آبشار منابع - تجربه Sematext

عملکرد زمان بارگذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بازدیدکنندگان بارگذاری صفحه کند یا عملکرد ضعیف درخواست HTTP را تجربه کنند، به احتمال زیاد ناشی از تأخیر شبکه، سرورهای DNS، تغییر مسیرها، عملکرد برنامه و سایر عوامل است.

تفکیک زمان بندی دقیق در بارگیری صفحه و درخواست های HTTP نمایش داده می شود تا بفهمید کدام بخش از فرآیند بارگیری کند است.

برای مطالعه:

معرفی http و https و نصب گواهینامه امنیتی سایت

زمان بندی شکست - عملکرد Sematext

ما فقط می توانیم آنچه را که می توانیم اندازه گیری کنیم بهینه کنیم. هنگامی که اطلاعاتی در مورد منابعی دارید که کند بارگذاری می شوند، می توانید شروع به بهبود زمان بارگذاری آنها کنید. ز آنجایی که سئو تحت تأثیر زمان بارگذاری قرار می گیرد.

لیستی از کارهایی که می توانید برای بهینه سازی صفحات وب خود برای سئوی بهتر انجام دهید:

اول :ابعاد تصاویر را به تناسب محفظه های تصویر در صفحات وب خود کاهش دهید.

دوم :تصاویر را فشرده کنید تا فضای اشغال شده در سرور شما بیشتر کاهش یابد.

سوم : به فرمت های تصویر استاندارد (JPG، PNG، GIF) پایبند باشید.

چهارم :از CSS sprites برای تصاویری که اغلب در وب سایت خود استفاده می کنید مانند آیکون ها و دکمه ها استفاده کنید. یک CSS sprite به طور کامل در یک حرکت بارگیری می شود و در نتیجه تعداد درخواست های HTTP کاهش می یابد. این تکنیک به صرفه جویی در زمان بارگذاری کمک می کند تا کاربران منتظر بارگذاری چندین تصویر نباشند.

پنجم :اندازه فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود را با استفاده از ابزار کوچک سازی کاهش دهید.

ششم :برای کاهش حجم فایل ها، نظرات کد، قالب بندی و کدهای استفاده نشده را حذف کنید.

هفتم : برای جلوگیری از زمان انتظار اضافی، تعداد تغییر مسیرها را کاهش دهید.

پیشنهاد سر دبیر:

در بهینه سازی و سئو (SEO) هاست ایران بهتر است یا خارج؟

هشتم :برای جلوگیری از مسدود کردن کد جاوا اسکریپت، اسکریپت ها را به پاورقی منتقل کنید.

نهم : از کش مرورگر استفاده کنید تا زمانی که بازدیدکننده به سایت شما باز می گردد مرورگر مجبور نباشد کل صفحه را دوباره بارگیری کند. مرورگرها می‌توانند تصاویر، شیوه نامه‌ها، فایل‌های جاوا اسکریپت و موارد دیگر را در حافظه پنهان ذخیره کنند. نحوه استفاده از حافظه پنهان مرورگر را در اینجا بیاموزید.

دهم : زمان پاسخگویی سرور را با توجه به تنگناهای عملکردی مانند کوئری های پایگاه داده کند و مسیریابی بهبود دهید. سعی کنید برای بهبود بیشتر زمان پاسخگویی سرور، به یک راه حل میزبانی جدید تغییر دهید. زمان پاسخ بهینه زیر 200 میلی ثانیه است.

یازدهم : از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید که اساساً بار ارائه محتوا را توزیع می کند. این کار به شرح زیر است – نسخه هایی از وب سایت شما در چندین مرکز داده که از نظر جغرافیایی قرار دارند ذخیره می شود تا کاربران دسترسی سریعتر و قابل اعتمادتری به وب سایت شما داشته باشند.

بهبود رضایت کاربران

هرچه کاربران از تجربه وب سایت شما رضایت بیشتری داشته باشند، به احتمال زیاد زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند که به نوبه خود به بهبود سئو کمک می کند.

زیرا زمان صرف شده در وب سایت مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر می گذارد. طبیعتاً، ما می خواهیم میانگین زمان صرف شده در وب سایت شما تا حد امکان بالا باشد تا گوگل به اهمیت وب سایت شما توجه کند.

از سوی دیگر، اگر کاربران از تجربه وب‌سایت شما ناراضی باشند، احتمالاً وب‌سایت شما را رها می‌کنند که در نهایت منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود. نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که وب سایت شما را پس از بازدید از یک صفحه رها می کنند.

نرخ پرش بالا به این معنی است که بازدیدکنندگان آنچه را که در وب سایت شما می بینند دوست ندارند. ما می خواهیم نرخ پرش را تا حد امکان پایین داشته باشیم تا رتبه های بهتری داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

10 نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری در وبسایت

تعریف رابط کاربری و تجربه کاربری

سخن پایانی :

شما یاد گرفتید که چگونه زمان صرف شده در وب سایت و نرخ پرش بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارد. یک ابزار واقعی نظارت بر کاربر مانند Sematext اندازه گیری کاربر را ارائه می دهد

امتیاز رضایت کاربر بر اساس استاندارد صنعت Apdex است. بارگذاری صفحه، تراکنش های روی صفحه و درخواست های ajax به امتیازهای رضایت کاربر متفاوتی تقسیم می شوند زیرا ویژگی های عملکرد متفاوتی دارند.

از آنجایی که 68 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود و 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک (منبع) می آید، بهبود سئوی وب سایت برای رتبه بندی بهتر مهم است. واقعیت این است که ممکن است.

مشکلاتی در مورد وب سایت شما وجود داشته باشد که ممکن است حتی از آن آگاه نباشید. این مسائل می تواند به طور مخفیانه بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد و در نتیجه باعث شود بازدیدکنندگان وب سایت شما را رها کنند.

برای بهبود رتبه وب سایت خود به ابزارهای نظارت بر کاربر واقعی نیاز دارید تا این مسائل را بدانید. در مورد اینکه کدام ابزار نظارت بر کاربر واقعی برای شما مناسب است تحقیق کنید .

ابزاری که مناسب مورد استفاده شما باشد. بخش مهم نظارت بر تجربه کاربر نهایی و کنترل نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما است.

برگرفته از :

webdesignledger.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =