آموزش طراحی سایت فروشگاهی :انتخاب هاست مناسب

وردپرس

هاست فروشگاهی

هاست فروشگاهی (shop-hosting)

cms-and-ecommerce

مخصوص راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بهینه سازی شده است و دارای قابلیت های ویژه ای برای پذیرش، پردازش و تایید سفارشات فروش می باشد. هاست مناسب سایت فروشگاهی، معمولا شامل ارائه الگوها برای ایجاد فروشگاه های مجازی یا کاتالوگ های آنلاین، ارائه نرم افزارهای سفارشی شده برای سبد خرید الکترونیکی، خرید و پر کردن سفارشات مشتری، تنظیم خرید مطمئن، اعتبار کارت و ارائه ابزار برای ردیابی و مدیریت می باشد. همانطور که گفته شد خدمات بسیار زیادی وجود دارد که مربوط به میزبان فروشگاهی می شود.

پس از انتخاب نام دامنه و آدرس سایت برای فروشگاهی که می خواهید ایجاد کنید، مهم ترین موضوعی که باید در نظر داشته باشید، انتخاب هاست مناسب سایت فروشگاهی؛ با توجه به نیاز شما می باشد. اگر اطلاعات کافی در خصوص  و مناسب ترین  هاست وردپرس ندارید می توانید مقاله قبلی  مراجعه کنید.

شیوه عملکرد هاست های فروشگاهی به چه صورت است؟

معمولا تمام جنبه های فنی ایجاد و نگهداری یک وب سایت تجاری را برای کاربران خود مدیریت می کند. برای شرکت های کوچکتر اغلب این کار موثرتر و ارزان تر از راه اندازی و مدیریت سایت با وب سرور اختصاصی می باشد. زیرا منابع سخت افزاری، هزینه تجهیزات و ارتباطات اینترنتی را با سایر شرکت ها به اشتراک می گذارد.

هاست مخصوص ووکامرس چیست؟

شما برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی به یک هاست مناسب برای سایت فروشگاهی نیاز دارید.

WooCommerce محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان است. میلیون ها کسب و کار کوچک و بزرگ در سراسر جهان از هاست مخصوص ووکامرس استفاده می کنند. از آن جا که این پلتفرم محبوب بر روی وردپرس اجرا می شود، بنابراین بدیهی است که شما به یک هاست ووکامرس ایرانی نیاز دارید که بتواند از وردپرس پشتیبانی کند.

اما باید بدانید که این همه ماجرا نیست. برای پذیرش پرداخت های آنلاین به یک نام دامنه و یک گواهی SSL نیاز دارید. همچنین یک هاست مناسب برای سایت فروشگاهی هاستی است که سرورهای Back-end آن برای WooCommerce بهینه شده باشند. با خرید بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی همزمان با این که فروشگاه آنلاین شما رشد می کند، می توانید بدون فوت وقت آن را مدیریت کنید.

هاست مناسب برای سایت فروشگاهی با یک هاست اشتراکی معمولی تفاوت زیادی دارد. با خریداری هاست ووکامرس ایرانی از بهترین شرکت های هاستینگ ایران از تمامی مزایای آن بهره مند خواهید شد.

خرید بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی یک راه بدون دردسر برای راه اندازی فروشگاه آنلاین شما است. هاست مناسب برای سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

چه زمانی به هاست مخصوص ووکامرس نیاز دارید؟

اگر مبتدی هستید و قصد دارید محصولات کمی را از طریق سایت بفروشید، می توانید یک هاست اشتراکی را انتخاب کنید.

با این حال اگر شما یک دارای کسب و کار کوچکی هستید و قصد دارید یک فروشگاه آنلاین کاملاً کاربردی راه اندازی کنید، بهتر است از هاست مناسب برای سایت فروشگاهی استفاده کنید.

به خصوص اگر جنبه فنی نصب و راه اندازی وردپرس و ووکامرس را نمی دانید، انتخاب هاست ووکامرس ایرانی مناسب در وقت شما صرفه جویی می کند.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما این امکان را دارید که به دنبال یک هاست اشتراکی و محدود باشید و سپس شخصی را برای مدیریت مسائل فنی استخدام کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که این کار وقت شما را می گیرد و احتمالاً بیشتر از آنچه انتظار داشتید هزینه خواهید کرد.

گزینه دوم شما این است که با خرید هاست مناسب فروشگاه اینترنتی در مسیر بدون دردسر گام بردارید. با استفاده از هاست مخصوص ووکامرس شما یک فروشگاه آنلاین پرسرعت و بدون نیاز به مهارت فنی آماده خواهید داشت.

در نهایت انتخاب هاست مناسب برای سایت فروشگاهی به اولویت های شما بستگی دارد. اگر صرفه جویی در هزینه ها برایتان مهم ترین عامل است، می توانید به سراغ میزبانی معمولی وردپرس بروید. با این حال اگر می خواهید فروش سریع را شروع کنید، هزینه هاست مخصوص ووکامرس منطقی تر بوده و به راحتی قابل توجیه است.

ویژگی های هاست فروشگاه اینترنتی:

  1. همیشه در دسترس باشد و قطعی دائمی نداشته باشد.
  2. پرسرعت باشد تا کاربران بدون هیچ اتلاف وقتی ار سایت شما بازدید کنند.
  3. امنیت بسیار بالایی داشته باشد.
  4. هزینه ی آن مناسب و مقرون به صرفه باشد.
  5. پشتیبانی خوب و دائمی داشته باشد.

انواع هاست برای سایت فروشگاهی

7-Different-Types-of-Web-Hosting-Explained

1 – هاست اشتراکی     (shared hosting)

هاست اشتراکی یک فضای سرور بین چندین سایت است که روی یک IP  مشترک تعریف می شود. وقتی شما از این گزینه استفاده می کنید یعنی شما یک سرور مشترک با چند وبسایت دیگر استفاده می کنید که به معنی به اشتراک گذاشتنIP  وبسایت شما با وبسایت های دیگر است. به عبارت دیگر، هاست یک کامپیوتر بسیار قوی ست که تعداد زیادی سایت بر روی آن قرار می گیرد و هر وب سایت به قسمتی از آن، از طریق کنترل پنل شخصی، دسترسی دارند.

2 – سرور مجازی خصوصی VPS

نوعی از به اشتراک گذاشتن سرور است که در آن هر قسمت به صورت جداگانه روی یک ماشین مجازی کار می کند. هر سرور مجازی خصوصی سیستم عامل خود را دارد و می تواند به صورت جداگانه مدیریت شود. معمولا سرویس هایی با حداقل حجم 25-20 GB  را ارائه می دهند که برای یک فروشگاه آنلاین معمولی مناسب است.

3 – سرور اختصاصی

سرور اختصاصی به این معنی است که تمام فضای موجود به شما اختصاص دارد. تمام پهنای باند و منابع فقط به شما اختصاص دارند. این گزینه برای فروشگاه های آنلاین بزرگی است که دارای حجم ترافیک خیلی بالایی هستند.

نکته

زمانی سایت شما می تواند عملکرد و بازخورد خوبی داشته باشد که هاست آن بر اساس نوع زبان برنامه نویسی سایت انتخاب شده باشد. این روزها سیستم های مدیریت محتوا وردپرس کاربرد بسیار زیادی دارد که شما می توانید از آن برای ساخت سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. این سیستم ها از هاست وردپرس به صورت حرفه ای استفاده می کنند.

هاستینگی را انتخاب کنید که امنیت اطلاعاتتان را فراهم کرده و از هاردهای SSD و MDM استفاده کند. در خرید سرور مجازی، مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده سرویس، از هاردهای RAID (روشی برای گروه بندی درایوهای فیزیکی مجزا در یک درایو بزرگتر ) استفاده می کند. هاستینگ مورد انتخابتان باید CMS وبسایتتان را پشتیبانی می کند و با آنتی ویروس های معتبر، امنیت آن را فراهم کنید.

اگر در ابتدای پروژه خود هستید با توجه به کم بودن بازدید وب سایت و بودجه کمی که در اختیار دارید می توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید، اما پس از رشد کار خود بهتر است به فکر گزینه هایی باشید که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می شود.

سوالات متداول :

میزان هاست مورد نیاز برای ایجاد فروشگاه آنلاین

مقدار فضای هاست برای فروشگاه آنلاین، کاملا بستگی به سایت شما دارد. سایت هایی وجود دارند که محصولات زیادی را به فروش نمی رسانند و فقط از راه تبلیغات سایت خود را معرفی می کنند. طبیعتا این سایت ها به فضای هاست با حجم بالایی نیاز دارند، زیرا اطلاعات و فایل های بیشتری را برای ذخیره سازی و نگهداری دارند. میزبان مورد نیاز برای فروشگاه اینترنتی باید ویژگی های زیادی داشته باشد که مهم ترین آنها فضای انتخابی می باشد.

تفاوت هاست فروشگاهی با هاست معمولی چیست؟

همانطور که می دانید فروشگاه های آنلاین از بخش های مختلفی مانند: بارگذاری، انتخاب، خرید و ارسال محصولات و همین طور مرکز ارتباط با مشتریان تشکیل شده است. از آنجایی که نقص در هر کدام از آنها می تواند ضعف فروشگاه محسوب شود. لذا برای مدیریت یک سایت خوب فروشگاهی باید هاستی را خریداری کنید که بتواند امکانات ویژه ای را برای استفاده از چنین سیستمی را فراهم کند.

برگرفته از :

serverclick.com

eghtesadonline.com

 

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =