تاثیر سرمایه انسانی بر فضای کسب وکار

کسب و کار

تاثیر سرمایه انسانی بر فضای کسب -11وکار

تاثیر سرمایه انسانی بر فضای کسب وکار

Human resource development

پرش به بخش
  • سرمایه انسانی چیست؟
  • سرمایه انسانی در اقتصاد چیست؟
  • نحوه سرمایه گذاری در سرمایه انسان
  • چه کسی مسئول سرمایه انسانی در یک کسب و کار است؟
  • 2 نمونه سرمایه انسانی به درستی انجام شده است
مقدمه:

یک شرکت فقط به اندازه افرادش خوب است. مهارت ها، تحصیلات و دانش آنها نمونه هایی از چگونگی کمک سرمایه انسانی به موفقیت یک سازمان است.سرمایه گذاری در سرمایه انسانی به شدت بر رشد شرکت های پیشرو مانند گوگل، ادوبی و آی بی ام تأثیر گذاشت است.

بسیاری از شرکت ها این را می گویند، اما سرمایه گذاری (و سیاست ها و سیستم ها) نشان می دهد که آیا یک شرکت واقعاً با مردم به عنوان با ارزش ترین دارایی خود رفتار می کند یا خیر.متأسفانه، گرایش به نامیدن مردم به عنوان «سرمایه انسانی» نتیجه ناگوار آن را داشت که کل تلاش را انسانی تر جلوه می داد.

چگونه روی افراد خود سرمایه گذاری می کنید؟ برای حفظ مزیت رقابتی خود در محیط غیرقابل پیش بینی امروزی، درک ارزش کارمندان ضروری است.

سرمایه انسانی چیست؟

هر شرکت دارای انواع مختلفی از دارایی ها است که به ارزش کل اقتصادی آن کمک می کند. اینها شامل دارایی های فیزیکی مانند زمین و تجهیزات و همچنین پول نقد است. اینها همچنین شامل دارایی‌های نامشهودی می‌شوند. که در ترازنامه کمیت می‌شوند، اما در واقعیت تعیین کمیت آنها دشوارتر است.

یکی از مهم ترین دارایی های نامشهود که مستقیماً در ترازنامه ظاهر نمی شود، سرمایه انسانی است. تعریف سرمایه انسانی ارزش اقتصادی است که یک فرد یا گروهی از افراد بر اساس آموزش، مهارت ها، وفاداری، انگیزه و رفاه برای سازمان به ارمغان می آورند. این ویژگی های ناملموس به شرکت ها کمک می کند تا کالاها یا خدمات خود را تولید و به فروش برسانند.

سازمان هایی که روی سرمایه انسانی سرمایه گذاری می کنند بهره وری و سودآوری خود را بهبود می بخشند. وقتی کارمندان در آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری می کنند، پتانسیل درآمد خود را به حداکثر می رساند.

 سرمایه انسانی در اقتصاد چیست؟

آدام اسمیت، اقتصاددان اسکاتلندی، اولین بار مفهوم سرمایه انسانی را در قرن هجدهم مطرح کرد. وی سرمایه انسانی را «توانایی های اکتسابی و مفید همه افراد جامعه» توصیف کرد. او استدلال کرد که سرمایه انسانی را می توان از طریق آموزش و پرورش بهبود بخشید. این به نفع نهادهای جامعه است. و به نفع توسعه اقتصادی کل اقتصاد است.

سرمایه انسانی مانند سایر دارایی ها نیست. به عنوان مثال، زمین را می توان برای سود فروخت. در مقابل، افراد مهارت ها و استعدادهای خود را نمی فروشند. آنها با یک کارفرما قرارداد می بندند و برای ارائه تخصص خود حقوق می گیرند.

انواع سرمایه انسانی سرمایه انسانی تأثیر زیادی بر رشد اقتصادی مشاغل و کل جوامع دارد. حدس بزنید کدام یک از موارد زیر نمونه ای از سرمایه انسانی است؟

نکته ی برای تامل

انواع سرمایه انسانی سرمایه انسانی تأثیر زیادی بر رشد اقتصادی مشاغل و کل جوامع دارد. حدس بزنید کدام یک از موارد زیر نمونه ای از سرمایه انسانی است؟

تحصیلات

سلامتی

سلامت روانی و عاطفی

وقت شناسی

خلاقیت

تاب آوری شخصی

مهارت های ارتباطی

 پاسخ :

در واقع، همه اینها نمونه هایی از سرمایه انسانی هستند که باعث رشد می شوند

 

نحوه سرمایه گذاری در سرمایه انسان( چند راه حل پیشنهادی)

1. در توسعه کارکنان سرمایه گذاری کنید به طور سنتی سرمایه گذاری در سرمایه انسانی شامل آموزش می شود. آموزش کارکنان را با مهارت ها و اعتماد به نفس مورد نیاز برای دستیابی به اهداف سازمانی مجهز می کند.

برخی از روش های سرمایه گذاری در آموزش کارکنان عبارتند از:

  •  الف آموزش حین کار
  • ب  آموزش مهارت های فنی
  • ج آموزش مهارت های نرم

2. کمک هزینه تحصیلی تامین مالی بورسیه های تحصیلی کالج یا ادامه تحصیل یک سرمایه گذاری بلند مدت در سرمایه انسانی است. با ارائه این بورسیه ها، شرکت ها با نیروی کار فعلی و آینده روابط برقرار می کنند.

3. ارائه پاداش های آموزشی سرمایه گذاری در آموزش مداوم کارکنان یک راه مطمئن برای رشد سرمایه انسانی شماست. یکی از راه‌های کمک به کارکنان برای ارتقای تحصیلات خود، ارائه مشوق‌هایی مانند پاداش‌های آموزشی است.

4.  برنامه های کمک به خانواده سرمایه گذاری در سرمایه انسانی همچنین به معنای کمک به کارکنان در ایجاد تعادل بین مسئولیت های خانوادگی است. برنامه های کمک به کارمندان مانند مراقبت از کودک یا کمک به سالمندان، تعادل بین کار و زندگی را بهبود می بخشد و از سلامت کارکنان حمایت می کند.تعادل سالم کار و زندگی استرس را کاهش می دهد و بهره وری و عملکرد محل کار را افزایش می دهد.

5 . سرمایه گذاری در تامین سلامت جسمی کارکنان

چه کسی مسئول سرمایه انسانی در یک کسب و کار است؟

مدیریت منابع انسانی (HRM)، بر بهبود رفاه و عملکرد کارکنان تمرکز دارد. HRM همچنین فرصت های یادگیری و توسعه را فراهم می کند.تلاش های استراتژیک مدیریت منابع انسانی با هدف سرمایه گذاری و افزایش سرمایه انسانی است. در کسب‌وکارهای کوچک مانند استارت‌آپ‌ها، بسته به اندازه شرکت، بنیانگذار یا رئیس افراد معمولاً مسئول مدیریت افراد است.

 چهار شرکتی را که سرمایه انسانی را در اولویت قرار می دهند

1. ایجاد سرمایه انسانی در IBM با استفاده از هوش مصنوعی آی بی ام با مهارت آموزی مجدد نیروی کار بر روی سرمایه انسانی سرمایه گذاری می کند. در سال 2019، IBM پلتفرم SkillBuild خود را معرفی کرد. SkillBuild از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند.

تا به دانش آموزان و بزرگسالانی که به دنبال مشاغل سطح ابتدایی هستند، مهارت هایی را که برای واجد شرایط بودن برای نقش های نوظهور در فناوری نیاز دارند، ارائه دهد.

این برنامه رایگان به افراد از همه اقشار کمک می کند تا سرمایه انسانی خود را افزایش دهند. این شامل پناهندگان، کهنه سربازان و کارمندان حداقل دستمزد می شود.

با این ابتکار، آی‌بی‌ام به همه فرصتی برابر برای ایجاد مهارت‌ها و دانشی که برای واجد شرایط بودن برای نقشی در صنعت فناوری اطلاعات نیاز دارند، ارائه می‌کند.

2. رشد و آموزش کارکنان Adobe مردم ما مهمترین دارایی ما هستند. این یکی از اصول اساسی Adobe است.برنامه صندوق یادگیری آنها یکی از راه هایی است که آنها در سرمایه انسانی خود سرمایه گذاری می کنند. این برنامه سالانه 10000 دلار به کارمندان برای پیگیری فرصت های یادگیری و مدارج علمی ارائه می دهد.

آنها همچنین تا 1000 دلار در سال برای حمایت از فرصت های یادگیری و توسعه بازپرداخت می کنند. اینها شامل کنفرانس ها، کتاب ها، دوره های آنلاین یا وبینارها می شود.

فرصت‌های یادگیری و توسعه ادوبی، آن را به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های امروزی تبدیل کرده است.

سخن پایانی

این نمونه‌های سرمایه انسانی، قدرت مهارت‌ها و توانایی‌های فردی ما را نشان می‌دهند. سرمایه انسانی یکی از مهم ترین محرک های رشد و نوآوری است. سرمایه گذاری در آموزش، و رفاه کارکنان نیز منجر به نیروی کار شاد و متعهد

می شود.

برگرفته از :

https://www.betterup.com

(مشتاقانه منتظر پیام ها و ایمیل های شما در مورد تجربه ها ی توسعه فردی و نیروی انسانی در کسب و کارهایتان هستیم.)

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kia

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهار =