طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی یا سیستم مدیریت محتوا؟

آموزش کامل وردپرس

مقدمه

ایجاد یک وب سایت مستلزم یک برنامه و ابزار و مهارت برای پیگیری آنها است. مبتدیان و کارآفرینان می‌توانند از برنامه‌های ساخت و طراحی آنلاین وب  استفاده می کنند تا وب‌سایت‌های خود را به سرعت و نسبتاً آسان آنلاین کنند، در حالی که توسعه‌دهندگان مشتاق وب می‌توانند برای تبدیل شدن به جادوگران وب‌سایت به سراغ زبان‌های کدنویسی و سایر فناوری‌ها بروند.

سیستم مدیریت محتوای وب یا CMS، نرم افزاری است که برای ساخت و مدیریت یک وب سایت استفاده می شود. امروزه اکثر وب سایت ها بر روی پلتفرم های مدیریت محتوا ساخته می شوند.

بیشتر بدانید! :

12 اشتباه رایجی هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید

برخی مانند وردپرس به تخصص فنی بیشتری نسبت به پلتفرم هایی مانند Squarespace یا Wix نیاز دارند. ما شما را از طریق انواع مختلف راه‌حل‌های CMS راهنمایی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه به برندها کمک می‌کنند تا حضور آنلاین خود را راحت‌تر ایجاد کنند تا بتوانید تعیین کنید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر.

content-management-s

انواع سیستم های مدیریت محتوای وب: کد در مقابل بدون کد

 دو نوع اساسی از سیستم های مدیریت محتوای وب سایت وجود دارد: کد و بدون کد. راه حلی که انتخاب می کنید تعیین می کند که چقدر مهارت فنی برای ساخت، مدیریت و سفارشی کردن وب سایت شما مورد نیاز است. وردپرس، جوملا و دروپال همگی نمونه‌هایی از سیستم‌های کد محبوب هستند.

به این معنی که برای میزبانی، ساخت و سفارشی‌سازی یک وب‌سایت، باید حداقل مقداری کدنویسی اولیه (مانند HTML، CSS و PHP) را بدانید.

نکته:

استفاده از سیستم‌های بدون کد مانند Squarespace و Wix بسیار آسان‌تر است. ابزارهای صفحه سازی، قالب ها و بلوک های محتوای از پیش ساخته شده برای کمک به ایجاد یک وب سایت در ویرایشگر طراحی بصری در دسترس هستند.

این به شما امکان می‌دهد قبل از انتشار یا به‌روزرسانی یک صفحه، ببینید دقیقاً چه تغییراتی در سایت شما ایجاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد یک وب‌سایت کاملاً کاربردی و حرفه‌ای بدون کد یا دانش فنی بسازید.

 1.  سازنده وب سایت بدون کد:

بهترین برای اکثر مشاغل کوچک، ایده آل برای مبتدیان، و بهترین راه برای ایجاد سریع و آسان یک سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین با موضوعات و عناصر از پیش ساخته شده با قیمت مقرون به صرفه

2. کد CMS (به عنوان مثال، وردپرس):

بهترین برای کاربران متوسط ​​​​تا پیشرفته که نیاز به ایجاد یک سایت کاملاً قابل تنظیم با ویژگی های منحصر به فرد یا یک فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک با پیشرفته ترین عناصر فروش دارند.

بهترین CMS وب برای مشاغل کوچک 

برای اکثر مشاغل کوچک، یک راه حل بدون کد برای میزبانی، طراحی سایت و مدیریت محتوا مانند Squarespace، Wix یا Weebly بهترین انتخاب است. این سازندگان وب سایت همه در یک ساخت و به روز رسانی یک وب سایت، مدیریت محتوا، تولید سرنخ، فروش آنلاین و موارد دیگر، و بسته بندی هاست، دامنه و امنیت SSL را در همه برنامه های پولی آسان می کنند.

بهترین سیستم های مدیریت محتوای وب سایت برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک مقرون به صرفه هستند، استفاده از آنها آسان است و افزودن ویژگی ها و عملکردهای وب سایت مورد نیاز را آسان می کند.

این مطلب را هم بخوانید:

نقش فروشگاه سازها در ساخت فروشگاه اینترنتی

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام یک برای کسب و کارهای کوچک بهتر است آورده شده است: 

Squarespace:

طراحی در خط مقدم این سازنده وب سایت قرار دارد. همه تم های Squarespace مدرن و رایگان برای استفاده هستند و ویرایشگر Fluid Engine جدید آن قابلیت کشیدن و رها کردن را ارائه می دهد تا بتوانید وب سایت خود را عالی جلوه دهید. برنامه ها مقرون به صرفه هستند و از 16 دلار در ماه شروع می شوند که شامل هاست، SSL، دامنه و سایت ساز می شود.

GoDaddy:

طراح هوش مصنوعی (AI) GoDaddy به طور خودکار چارچوب وب‌سایت شما را بر اساس پاسخ‌های شما در حین راه‌اندازی می‌سازد، که سپس می‌توانید به سرعت و به راحتی با استفاده از صفحه‌ساز مبتنی بر بخش آن را ویرایش کنید. بررسی سازنده وب سایت GoDaddy ما را بخوانید و ببینید آیا این سیستم مدیریت محتوای دیجیتال مناسب شماست یا خیر.

Wix:

اگر یکی از بصری ترین سازندگان وب سایت برای طراحی سایت بصری سفارشی در بازار را می خواهید، Wix را انتخاب کنید. صدها تم رایگان برای انتخاب وجود دارد و برنامه های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد که با دامنه رایگان و گواهی SSL از 16 دلار در ماه یا 27 دلار در ماه برای تجارت الکترونیک قوی ارائه می شود. Wix یکی از قابل تنظیم ترین سایت سازها است، به طوری که یک جایگزین برتر وردپرس است.

Weebly:

Weebly یکی دیگر از سایت سازهای بصری و همه کاره با برنامه های بسیار مقرون به صرفه است، از جمله تجارت الکترونیک در همه برنامه های خود (حتی رایگان). با برنامه‌های پولی بدون آگهی که از 12 دلار در ماه شروع می‌شود، یکی از ارزان‌ترین سازندگان وب‌سایت برای تجارت الکترونیک کسب‌وکارهای کوچک است. بررسی Weebly ما را بخوانید تا بیشتر بدانید.

وردپرس:

برای ساختن یک وب سایت وردپرس، به میزبانی وب، یک دامنه، یک گواهینامه SSL برای امنیت داده های بازدیدکنندگان سایت نیاز دارید و احتمالاً به یک تم وردپرس و صفحه ساز ممتاز نیاز دارید. همچنین ممکن است لازم باشد از افزونه‌هایی برای افزودن قابلیت‌هایی مانند راه‌حل تجارت الکترونیک، ابزارهای سئو، یا عملکردهای خاص مانند انجمن، پایگاه دانش، محتوای فقط اعضا و غیره استفاده کنید.

مطلب زیر هم بخون!:

آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی : نحوه انتخاب بهترین قالب

به خاطر داشته باشید که بهترین CMS لزوما بهترین سازنده وب سایت نیست. سازندگان وب‌سایت مانند Squarespace و Wix اکثر ویژگی‌هایی را که از یک CMS نیاز دارید در عین داشتن ویژگی‌های مناسب برای مبتدیان در خود دارند. بعلاوه، هیچ گونه نگرانی در مورد نصب وجود ندارد و نرم افزار به صورت حرفه ای نگهداری می شود، بنابراین می توانید روی ایجاد حضور آنلاین خود متمرکز بمانید.

نکته مهم :

وردپرس یک CMS محبوب است، اما ساختن یک وب سایت وردپرس به این آسانی نیست. برای شروع، باید هاست داشته باشید و وردپرس را نصب کنید و در طول زمان آن را حفظ کنید.

همچنین باید افزونه های سازگار را پیدا کنید، نصب و نگهداری کنید. راه حل های برتر میزبانی وردپرس مانند Bluehost با نصب وردپرس، مدیریت و صفحه ساز وردپرس ارائه می شود، که برخی از تخصص های فنی مورد نیاز برای ساخت یک سایت را کاهش می دهد.

نحوه کدنویسی یک وب سایت با HTML و CSS

HTML و CSS زبان های اصلی توسعه وب هستند و در ادامه هر کدام را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. تسلط به HTML، CSS، جاوا اسکریپت و فریم ورک های کلیدی مانند بوت استرپ همگی کلید تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب هستند. و این دانش به شما در سفر به سمت شغلی امیدوارکننده کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) انتظار می رود فرصت های شغلی برای توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال تا سال 2030 به میزان 13 درصد افزایش یابد.

با گسترش تجارت الکترونیک، به ویژه در خرده فروشی، پروژه BLS سالانه 17900 افتتاحیه در این زمینه در دسترس خواهد بود. این حتی شامل فرصت‌هایی برای توسعه‌دهندگان وب آزاد و خوداشتغال نمی‌شود که آزادی بیشتری در انتخاب پروژه‌های خود دارند.

نحوه کدنویسی یک وب سایت با جاوا اسکریپت

بر اساس گزارش Stack Overflow، جاوا اسکریپت برای 9 سال متوالی پرکاربردترین زبان برنامه نویسی وب بوده است و 65 درصد توسعه دهندگان به آن متکی هستند.

جاوا اسکریپت با افزودن عناصر تعاملی، انیمیشن، نمایش اسلاید عکس، فرم های نظرسنجی خودکار و موارد دیگر، به وب سایت ها جان می بخشد. وقتی روی یک ویدیو یا منوی کشویی کلیک می کنید، احتمالاً از ابزاری استفاده می کنید که با جاوا اسکریپت ساخته شده است.

یادگیری جاوا اسکریپت به طور کلی از HTML یا CSS چالش برانگیزتر است، اما گزینه های آن بسیار غنی هستند. و از آنجایی که جاوا اسکریپت از اصطلاحات رایج در زبان های دیگر (مثلاً متغیرها، توابع و شرطی ها) استفاده می کند، به کدنویسان مشتاق شروع خوبی برای یادگیری زبان های دیگر می دهد.

نحوه کدنویسی یک وب سایت با پایتون

به عنوان یک زبان همه منظوره، پایتون برای بسیاری از پروژه های مختلف، بیشتر در توسعه وب استفاده می شود. یادگیری پایتون نسبتاً آسان است زیرا بر کلمات کلیدی انگلیسی و سینتکس قابل تشخیص متکی است.

توسعه دهندگان وب پایتون را به دلیل مجموعه گسترده بسته ها و فریم ورک هایش که ساخت سایت را تسهیل می کنند، ارزشمند می دانند.

گوگل و یوتیوب تنها برخی از وب سایت های اصلی هستند که از پایتون استفاده می کنند. در واقع، یک توسعه دهنده بزرگ در اروپای شرقی از پایتون برای ساخت یک داروخانه آنلاین بزرگ استفاده کرد.

چگونه بفهمیم کدام راه حل مدیریت محتوا را انتخاب کنیم؟ 

هنگام انتخاب بین سیستم های مدیریت محتوای وب برای ایجاد یک وب سایت تجاری، چندین نکته باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، شما باید تعیین کنید که چه کسی وب سایت شما را ایجاد و نگهداری می کند، چه ویژگی هایی مهم هستند و چقدر می توانید هزینه کنید.

سهولت استفاده:

به دنبال بهترین ترکیب از انعطاف پذیری، ویژگی ها و سهولت استفاده بر اساس نیازها و اهداف وب سایت خود باشید. برخی از آنها مبتنی بر بلوک منو و محتوا هستند (GoDaddy)، در حالی که برخی دیگر با کشیدن و رها کردن (Squarespace و Wix) هستند که به شما امکان می دهند عناصر را دقیقاً در جایی که می خواهید در صفحه بکشید و رها کنید.

سطح مهارت مورد نیاز:

اگر مبتدی هستید یا نمی خواهید کد یاد بگیرید، یکی از بهترین سازندگان وب سایت همه در یک را انتخاب کنید. Wix و Squarespace آزادی طراحی بیشتری ارائه می‌دهند، با Weebly می‌توانید یک فروشگاه آنلاین را در عرض چند ساعت به صورت رایگان راه‌اندازی کنید، در حالی که GoDaddy به خاطر ویرایشگر مبتنی بر بخش مبتدی خود شناخته شده است.

هزینه و بودجه:

سازندگان سایت برنامه های همه جانبه ای دارند تا هزینه ساخت یک وب سایت را محدود نگه دارند. در حالی که با وردپرس، شما باید میزبانی وب و یک دامنه را ایمن کنید.

همچنین یک افزونه سایت ساز وردپرس را نصب کنید تا استفاده از آن آسان تر شود. همچنین در صورت خرید افزونه های ممتاز برای افزایش عملکرد مانند فروش آنلاین، ارائه دوره های آنلاین و غیره، هزینه شما افزایش می یابد.

مقیاس پذیری:

CMS را انتخاب کنید که در حال حاضر و در آینده با رشد عملیات شما منطقی باشد. شما ممکن است با یک وب سایت استاندارد با ایده راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در آینده شروع کنید. راه حلی را انتخاب کنید که ویژگی های مختلفی را ارائه دهد تا رشد کسب و کار شما توسط قابلیت های سیستم شما مختل نشود.

صفحه ساز:

هر سیستم مدیریت محتوای وب که ارزش استفاده را دارد، صفحه ساز دارد. ما Wix را به‌عنوان بهترین ویرایشگر سایت کشیدن و رها کردن برای کسانی که طراحی سفارشی را در اولویت قرار می‌دهند. توصیه می‌کنیم، در حالی که استفاده از GoDaddy ساده‌ترین است. با وردپرس، این مستلزم خرید یک صفحه ساز وردپرس یا استفاده از یک سرویس میزبانی مانند Bluehost است که شامل یک صفحه ساز در همه برنامه های میزبانی وردپرس است.

قالب ها/موضوعات:

اکثر سیستم های مدیریت محتوای وب سایت تم ها و قالب های رایگان ارائه می دهند، اما ممکن است دقیقاً آن چیزی نباشند که شما به دنبال آن هستید. ممکن است لازم باشد برای یک موضوع ممتاز، برون سپاری طراحی وب سایت، یا استفاده از سازنده وب سایت با قالب ها و بلوک های محتوای ساخته شده توسط طراحان حرفه ای، مانند Squarespace، هزینه کنید.

ویژگی ها:

 کاربران وردپرس به هزاران افزونه برای گسترش عملکرد وب سایت دسترسی دارند. اینها شامل پلاگین‌هایی برای سیستم‌های رزرو، ربات‌های چت زنده، محتوای عضویت و غیره می‌شوند. سازندگان سایت ممکن است فاقد عملکرد منحصربه‌فرد یا خاص باشند.

اما همه ابزارها و ویژگی‌های بومی را دارند که اکثر وب‌سایت‌های کسب‌وکار کوچک به آن نیاز دارند. به علاوه، سازندگان سایت مانند Wix و Weebly نیز دارای بازارهای اپلیکیشن بزرگ با تعداد زیادی افزونه برای انتخاب هستند.

افزونه ها:

در وردپرس، افزونه ها کلید افزودن ویژگی های سایت و عملکرد وب سایت هستند. برای هر یک، باید افزونه های شخص ثالث را منبع و بررسی کنید تا از امنیت و سازگاری آنها با سایت و موضوع خود اطمینان حاصل کنید و آنها را در طول زمان حفظ کنید.

با سازندگان سایت، اکثر ویژگی‌ها در پلتفرم در دسترس هستند، اگر نه از طریق پلاگین‌ها یا برنامه‌های افزودنی با یک کلیک موجود، و نیازی به بررسی یا نگهداری از جانب شما نیست.

ویرایش محتوا:

شما باید بتوانید صفحات و مقالات وبلاگ را با هر CMS اضافه کنید، اما برخی از آنها بهتر از دیگران هستند. برای ساده‌ترین ویرایش محتوا، پلتفرم‌های مدیریت محتوای سازنده سایت مانند Wix یا Squarespace را انتخاب کنید.

امنیت:

پلتفرم های ساخت وب سایت همه در یک دارای پروتکل های امنیتی قوی هستند، در حالی که نرم افزارهای متن باز رایگان مانند وردپرس اینگونه نیستند. اگر با وردپرس می‌روید، راه‌حل میزبانی وب را انتخاب کنید که فایروال را فراهم می‌کند.

امنیت را در سطح سرور افزایش می‌دهد، و همچنین برنامه‌ریزی کنید که یک افزونه امنیتی قابل اعتماد و قابل اعتماد اضافه کنید. همچنین در مورد استفاده از افزونه های قدیمی یا رایگان وردپرس مراقب باشید زیرا ممکن است برای سوء استفاده از حفره های امنیتی استفاده شوند.

بحث پایانی

امروز یاد بگیرید که وبسایت خود را کدنویسی کنید.

هنگام ایجاد یک وب سایت، گزینه های زیادی دارید، اما بهترین گزینه ممکن است یادگیری نحوه کدنویسی خودتان باشد. اینها مهارت های حیاتی در صنعت فناوری هستند که کارفرمایان آینده نگر برای آنها ارزش قائل هستند.

اگر می خواهید توسعه وب را یاد بگیرید، چه برای استفاده شخصی و چه برای شروع یک شغل، از دوره های آموزشی طراحی وب ما استفاده کنید. این دوره ها تمام ابزارها و فناوری‌هایی را که برای دنبال کردن حرفه‌ای به عنوان یک توسعه‌دهنده فول استک یا کدنویسی وب‌سایت خود از ابتدا نیاز دارید، پوشش می‌دهد.

در عرض 12 تا 24 هفته، می توانید در مسیر دستیابی به اهداف توسعه وب خود باشید. قدم بعدی را بردارید و همین امروز با شرکت ما تماس بگیرید و ثبت نام کنید!

برگرفته از :

bootcamp.cvn.columbia.edu

fitsmallbusiness.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =