عوامل حیاتی موفقیت بازاریابی دیجیتال

کسب و کار

مقدمه

اگر صاحب کسب و کار هستید، باید بدانید که یکی از مهمترین چیزهایی که باید روی آن تمرکز کنید، استراتژی بازاریابی دیجیتال شماست. با این حال، داشتن یک استراتژی تبلیغات آنلاین تنها به ایجاد یک وب سایت پاسخگو و کاربر پسند نیست، عوامل مهم و مختلفی نیز وجود دارد که باید از نزدیک در مورد آنها فکر کنید، که همه آنها بر استراتژی شما تأثیر می گذارد.

اما، اگر قبلاً هرگز نیازی به ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی نداشتید، ممکن است از خود بپرسید – مهمترین عواملی که باید روی آنها تمرکز کنم تا از موفقیت استراتژی خود اطمینان حاصل کنم، چیست؟ دیجیتال مارکتینگ اغلب می تواند باعث شود که شما احساس غمگینی کنید، به خصوص اگر در استفاده از استراتژی های آنلاین تازه کار هستید. منحنی یادگیری برای اجرای یک کمپین موفق نیاز به فداکاری دار. با در این مقاله همراه باشید.

عوامل حیاتی موفقیت بازاریابی دیجیتال

Digital marketing

قابل درک است که شرکت‌ها ممکن است در مورد ابزارهایی که باید استفاده کنند و بهترین استفاده از آنها را سردرگم می‌کنند. در حالی که هیچ رویکرد یکسانی برای به کارگیری بازاریابی دیجیتال وجود ندارد. ما می‌توانیم چندین عامل موفقیت مهم را که به طور مداوم توسط کارشناسان صنعت ذکر شده است شناسایی کنیم.

1 کانال های مناسب را انتخاب کنید

همه مشتریان اطلاعات یا تعامل را از طریق یک کانال نمی خواهند. کانال‌های مختلف نیز بسته به مرحله پذیرش یا فرآیند خرید، تأثیرات متفاوتی بر مشتریان دارند. بنابراین، کانال هایی را فعال کنید که به بهترین وجه به هر دو عامل پاسخ می دهند. درک ترجیحات کانال مشتری و تاثیر آن نه تنها به شرکت ها کمک می کند. تا به اهداف خود دست یابند، بلکه از هدر دادن منابع در کانال های اضافی یا ناکارآمد نیز جلوگیری می کنند.

2 کانال های غیر دیجیتال را رها نکنید

همانطور که گفته شد، کانال های دیجیتال در خلاء وجود ندارند. ابزارهای جدیدتر هنوز نتوانسته اند به طور کامل جایگزین تعاملات چهره به چهره “سنتی” مانند مواردی که با جلسات با نمایندگان فروش، کنگره ها و غیره برگزار می شود. مشکل در جذب روندهای جدید و به کارگیری آنها در زندگی حرفه ای و شخصی. چنین مشتریانی ممکن است همچنان کانال های “آنالوگ” مانند پست مستقیم و سایر رسانه های چاپی را ترجیح دهند. کانال‌های دیجیتال باید با کانال‌های آفلاین ادغام شوند تا به روشی منظم کار کنند

3  محتوای مناسب را به اشتراک بگذارید

Content production

با توجه به تعداد زیادی کانال در دسترس و سازمان ها برای کاهش دامنه توجه، جای تعجب نیست. که مشتریان از بار اطلاعاتی رنج می برند. با ارائه محتوایی که توجه مشتری را به خود جلب می‌کند و توجه مشتری را به خود جلب می‌کند .و نیازهای خاص آنها را برطرف می‌کند. و به درستی می‌رساند، «سر و صدا» را کاهش دهید. پیام توجه داشته باشید که نه تنها محتوای اشتباه ممکن است تأثیر مثبتی نداشته باشد. همچنین می تواند مشتری را وادار کند که تماس های بعدی از همان منبع را نادیده بگیرد. در عین حال، اهمیت یک رابط کاربری آسان برای استفاده و درک (UI) با ابزارهایی مانند وب سایت ها و برنامه ها را در نظر بگیرید.

 4. ابتدا به مشتریان خود خدمت کنید

با قرار دادن نیازهای مشتریان خود در ابتدا، رابطه و تجارت خود را متحول خواهید کرد. معمولاً کسب و کارها بدون اینکه به مشتریان خود فکر کنند، نیازهای خود را در اولویت قرار می دهند. برای دسترسی بهتر، از طریق چندین کانال دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

اما قبل از انتشار هر محتوای دیجیتالی، باید از خود بپرسید که چه ارزشی برای خواننده دارد. به جای حدس زدن یا اولویت دادن به علایق خود، مخاطبان خود به چه چیزهایی نیاز دارند.

اگر محتوایی را برای رفع نیازهای مشتری ارائه دهید و سپس راه حلی برای برآورده کردن این نیازها ارائه دهید، به نتایج بیشتری دست خواهید یافت.

رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی استراتژی های اصلی هستند که باید برای کسب و کار خود اجرا کنید. این ابزارهای آنلاین به شما کمک می کنند تا به مخاطبان هدف گسترده تری دسترسی پیدا کنید و در عین حال آگاهی از برند را افزایش دهید

5. از رقبای  خود متمایز شوید

Stand out from your competitors

دیجیتال مارکتینگ رقابت برای صاحبان مشاغل کوچک را برای کسب سهم بازار بسیار آسان تر می کند. کسب‌وکارهایی که زمان، منابع و بودجه خود را به بازاریابی دیجیتال اختصاص می‌دهند، نسبت به آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند، مزیت قابل توجهی کسب می‌کنند. با توجه به مقرون به صرفه بودن بازاریابی دیجیتال، شرکت های کوچک ممکن است. اثر خود را بگذارند و حتی با کسب و کارهای بزرگتر و معتبرتر رقابت کنند.

برای موفقیت در دنیای آنلاین، باید شرکت خود را طوری قرار دهید که خود را از رقبا متمایز کند. برای اینکه کسب و کار خود را از بقیه متمایز کنید، با آخرین روندهای دیجیتال همراه باشید، شهرت خوبی به دست آورید و بهترین کانال های دیجیتال را برای یافتن و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی تعیین کنید.  یاد بگیرید که چگونه از رقبا متمایز شوید

6. نظارت، اندازه گیری و پیگیری عملکرد بازاریابی دیجیتال

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که متوجه می شویم صاحبان مشاغل کوچک هنگام شروع بازاریابی دیجیتال مرتکب می شوند، ناتوانی در نظارت و پیگیری عملکرد است. شما باید بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. اگر از چندین کانال مختلف استفاده می کنید، همچنین باید بدانید که کدام یک بازده سرمایه گذاری مثبت را در مقابل کانال هایی که صرفا وقت و منابع را تلف می کنند، ارائه می دهند.

با نظارت بر کمپین‌های دیجیتال، می‌توانید به سرعت تغییراتی را که باید ایجاد شود و اینکه باید توجه خود را در کجا متمرکز کنید، شناسایی کنید. این واقعاً به تقویت استراتژی کلی شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که تلاش های شما پاداش می گیرد

7.  مطمئن شوید که وب سایت شما کاربردی است

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که از عملکرد وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. از این گذشته، این پلتفرم اصلی است که می توانید برای افزایش درآمد خود و همچنین نمایش تمام محصولات و/یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید از آن استفاده کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید بررسی ها و اطلاعیه های جدید مانند فاش کردن یک محصول جدید را ارائه دهید. بنابراین، هنگام کار بر روی سایت خود، تضمین کنید که پر از اطلاعات است، طراحی واضحی دارد و باید دارای محتوای شگفت انگیز و با کیفیت باشد. که باید سریع بارگذاری شود و همچنین باید برای موبایل و کاربرپسند باشد.

از این گذشته، ما گوشی‌های هوشمند خود را همه جا می‌بریم، بنابراین اطمینان می‌دهیم که مردم می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. ب اما اگر می خواهید اعتبار و اعتماد ایجاد کنید، باید کانال های رسانه های اجتماعی خود را نیز به سایت خود اضافه کنید. این به افراد امکان می‌دهد تا حساب‌های اجتماعی شما را نیز مرور کنند، که همه این موارد باعث اعتبار بیشتر شما می‌شود.

8. نام تجاری باید کامل باشد

برندسازی معمولاً توسط بسیاری از صاحبان شرکت نادیده گرفته می شود، با این وجود، مهم ترین چیز در هر کمپین تبلیغاتی است. بنابراین، مهم نیست که برای بازاریابی در دنیای دیجیتال چه برنامه‌ای دارید، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های برند، لوگو و همچنین شعار خود را در صورت وجود نشان می‌دهید.

با دستیابی به این، شما نه تنها مشتریان را تشویق می کنید تا با برند شما از طریق اینترنت درگیر شوند، بلکه شناخت برند خود را نیز افزایش می دهید، که یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید به آن دست پیدا کنید. ایجاد تصور درست اهمیت دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرکت خود را به روش درست نمایندگی می کنید.

9. رسانه های اجتماعی کلید است

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تامبلر، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک هر روز محبوب‌تر و قدرتمندتر می‌شوند و دقیقاً به همین دلیل است که باید از استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید. اما، به سادگی باز کردن یک حساب کاربری و به اشتراک گذاری چند عکس و ویدیو نیست.

در عوض، می‌خواهید پروفایل‌های خود را به‌طور کامل تکمیل کنید، تا جایی که می‌توانید اطلاعات بیشتری اضافه کنید، و فراموش نکنید که مشتریان خود را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و با آن درگیر شوند. همه اینها به مردم اجازه می دهد تا بیشتر در مورد شما بیاموزند، اما مهمتر از آن، اعتماد بیشتری به سازمان شما به دست خواهند آورد

 10. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود، داده ها را جمع آوری کنید

اگر از مشتریان خود داده جمع آوری می کنید، برای شما مهم است که در مورد آنها بیشتر بدانید. چرا؟ خوب، با انجام این کار، می‌توانید استراتژی‌ای بسازید که برایشان جذاب باشد و واقعاً برایشان جالب باشد. از این رو، شما باید موقعیت جغرافیایی، اهداف، ارزش ها، علایق و همچنین جنسیت، سن و سبک زندگی عمومی آنها را بشناسید. وقتی به همه داده‌ها نگاه می‌کنید، ابتدا روی وفادارترین مشتریان خود تمرکز کنید، به خصوص که شما مشتریان بیشتری مانند آن می‌خواهید.

 11. بازاریابی ایمیلی

این امکان وجود دارد که اکثر مشتریان شما هر روز از ایمیل های خود بازدید کنند، از این رو، ممکن است از بازاریابی ایمیلی نیز بهره مند شوید. برخلاف رسانه‌های اجتماعی که ممکن است پست شما را از دست بدهند، ارسال ایمیل تضمین می‌کند که واقعاً آن را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، ایمیل ها برای ارائه فروش، کوپن و تبلیغات مختلف عالی هستند، اما مهمتر از آن، تقریباً کاملاً رایگان است.

کلام پایانی

یک جمله رایج که می شنویم این است که “بازاریابی دیجیتال مرده است. ما اکنون در دنیای دیجیتال بازاریابی می کنیم.» شرکت هایی که می توانند چشم انداز دیجیتال در حال تغییر را درک کنند و حرکت کنند، نه تنها زنده می مانند و از رقبا جلوتر می مانند، بلکه در محیط پیچیده تر نیز پیشرفت می کنند. شرکت شما در این سفر چقدر فاصله دارد و استراتژی شما برای حرکت رو به جلو چیست

برگرفته از :

www.stratx-exl.com

www.nichequest.com

scholarlyoa.com

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید.

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kia

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =