چرا از وب سرور استفاده می کنیم؟

آموزش وبسایت

word-image-

سلام خدمت همراهان گرامی دوستان در آموزش قبل توضیح دادم وب سرور چیه و چطوری کار می کنه تو این آموزش قصد دارم بگم چرا از وب سرور استفاده می کنیم . و همچنین برخی از محبوب ترین نمونه های وب سرورها موجود در بازار رو معرفی کنم. (( برای درک بهتر، مطلب قبل رو مرور کنید)Why do we use a web server?

چرا از وب سرور استفاده می کنیم؟

وب سرورها سه کاربرد اصلی دارند:

  • میزبان چندین وب سایت یا برنامه های کاربردی وب باشید.
  • درخواست های پروتکل انتقال فایل (FTP) را پردازش کنید.
  • ارسال و دریافت ایمیل.

وب سرورها میزبان وب سایت ها هستند تا در اینترنت قابل دسترسی باشند. به همین دلیل است که ویژگی ها و عملکردهای یک وب سرور بر ایجاد و حفظ یک محیط میزبانی متمرکز است.

اگر می خواهید یک وب سایت ایجاد و منتشر کنید، باید به یک وب سرور دسترسی داشته باشید. راحت ترین راه برای انجام این کار از طریق میزبان وب سایت است.

میزبانی وب سرویسی است که وب سایت شما را با فضای سرور برای ذخیره فایل ها، دارایی ها و پایگاه های داده خود فراهم می کند.

بلکه نقش یک ارائه دهنده میزبانی وب نیز اطمینان از اجرای یکپارچه سرورها است. این شامل انجام پشتیبان گیری، ذخیره کش، نظارت بر امنیت و نگهداری عمومی است. به هر حال، به همین دلیل است که انتخاب یک هاست قابل اعتماد بسیار مهم است.

برخی از مزایای اصلی داشتن یک مانیتور میزبان وب و حفظ وب سروری که وب سایت شما در آن میزبانی می شود عبارتند از:

مزایای اصلی یک مانیتورینگ میزبان وب:

1)آپ تایم و عملکرد بهینه: یک میزبان وب از نگهداری سخت افزار و به روز رسانی نرم افزار مراقبت می کند، که به بهبود عملکرد وب سایت و به روز رسانی کمک می کند.

2) سرورهای امن : میزبان های وب پروتکل های امنیتی موثری را برای کاهش آسیب پذیری ها و محافظت از وب سایت های میزبانی شده در برابر بدافزار یا حملات سایبری پیاده سازی می کنند.

3) گزینه های مختلف طرح میزبانی: صاحبان سایت می توانند بسته به نیاز خود یک پلن میزبانی وب با ویژگی ها و عملکردهای مختلف انتخاب کنند.

4مقرون به صرفه:  صاحبان سایت نیازی به نگهداری سرور اختصاصی ندارند و در عوض می توانند یک برنامه میزبانی انتخاب کنند که مقدار لازم از منابع سرور را فراهم می کند.

5) انعطاف پذیری: میزبان های وب برنامه های مقیاس پذیر ارائه می دهند، بنابراین صاحبان وب سایت می توانند منابع میزبانی اضافی مانند ذخیره سازی یا پهنای باند را در صورت نیاز به دست آورند.

سرورهای وب در بازار

برخی از محبوب ترین نمونه های وب سرورها عبارتند از:

سرور HTTP آپاچی:  یک وب سرور رایگان و منبع باز که برای بسیاری از سیستم عامل ها از جمله ویندوز، لینوکس و Mac OS X استفاده می شود. Apache قدیمی ترین نرم افزار وب سرور و یکی از نرم افزارهای مورد استفاده برای صاحبان وب سایت ها، توسعه دهندگان، و ارائه دهندگان هاست است. سهم بازار بیش از 31 درصد است.

NGINX: یک نرم افزار وب سرور منبع باز معروف که در ابتدا فقط برای سرویس دهی وب HTTP کار می کرد. اکنون به عنوان یک پروکسی معکوس، متعادل کننده بار HTTP و پروکسی ایمیل نیز استفاده می شود. NGINX به دلیل سرعت و توانایی خود در مدیریت چندین اتصال شناخته شده است، به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های پربازدید از خدمات آن استفاده می کنند.

خدمات اطلاعات اینترنتی مایکروسافت :IIS یک نرم افزار وب سرور بسته است که توسط مایکروسافت به طور گسترده در سیستم عامل های ویندوز استفاده می شود.

Lighttpd: یک نرم‌افزار وب سرور رایگان و منبع باز که به سرعت معروف است در حالی که به قدرت CPU کمتری نیاز دارد. Lighttpd همچنین به دلیل داشتن حافظه کوچک محبوب است.

در میزبانی وب، هاست های مختلف وب از انواع مختلفی از سرورها پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، هاستینگر از Apache و NGINX، دو سرور وب پیشرو در بازار، پشتیبانی می کند.

مقاله های مرتبط با هاست:

هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟؟

معرفی هاست و انواع آن| هاست ایرانی یا خارجی؟|2021

چرا؟ ، چگونه و چه زمانی هاست سایت مان را ارتقا دهیم!
نتیجه

 وب سرور رایانه ای است که فایل های وب سایت را ذخیره، پردازش و تحویل می دهد. این شامل یک بخش سخت افزار و یک نرم افزار است که هر کدام نقش مشخصی در پردازش فایل ها ایفا می کنند. علاوه بر این، انواع مختلف وب سرورها می توانند محتوای پویا یا محتوای ثابت را به مرورگر ارائه دهند.

صرف نظر از نوع، وب سرورها دارای برخی از ویژگی های استاندارد هستند، از جمله:

  • ثبت فایل
  • احراز هویت
  • محدود کردن پهنای باند
  • فضای ذخیره سازی

عملکرد اصلی آنها میزبانی وب سایت ها، پردازش درخواست های HTTP و ارائه محتوای وب به کاربران است.

بنابراین، برای دسترسی به وب سایت خود به صورت آنلاین، به سرور یا میزبانی وب خود نیاز دارید. با انتخاب دومی، میزبان وب مسئولیت سرور را بر عهده خواهد داشت و امنیت و عملکرد آن را تضمین می کند. انجام این کار به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر جنبه های تجارت و رشد وب سایت می دهد.

برگرفته از :

www.hostinger.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =