چگونه شریک کاری و برون سپاری مناسب انتخاب کنیم؟

کسب و کار

MOD

عنوان مقاله ی امروز:

انتخاب شریک برون سپاری مناسب

Choosing the Right Outsourcing Partner

برون سپاری الزامات برای بسیاری از کسب و کارها دشوار است، اما می تواند رشد کسب و کار را افزایش دهد.

برون سپاری یک موهبت برای مشاغل در بازارهای پویا امروزی است. از آنجایی که کسب و کارها از طریق برون سپاری به مقیاس یا گسترش می یابند، انتخاب شریک برون سپاری که به کسب بهترین سود ممکن کمک می کند بسیار مهم است.

وقتی صحبت از برون سپاری الزامات فناوری اطلاعات به میان می آید، آسیا و به ویژه هند یکی از قطب های اصلی برون سپاری است که مزایای زیادی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، برون سپاری قابل اعتماد، بسیار مقرون به صرفه است و به تسریع دوره زمانی تا بازار کمک می کند.

برای درک همه این مزایا، قبل از تصمیم گیری نهایی، باید چندین فاکتور را نیز در نظر بگیرید. عواملی که اگر نادیده گرفته شوند، می توانند منجر به شکست، اتلاف زمان و هزینه های اضافی شوند.

در حالی که روند انتخاب شریک برون سپاری مناسب، چه از هند یا هر کشور دیگری، تقریبا همیشه یکسان است، اما به دلیل افزایش استثنایی برون سپاری فناوری اطلاعات، مهم است که در کارها عجله نکنید.

پیروی از این بهترین شیوه ها به شما کمک می کند تا شریک برون سپاری مناسب را پیدا کنید، اما در ایجاد مزیت رقابتی نیز به شما کمک می کند.

1. محدوده کار را مشخص کنید

قبل از شروع تماس با شرکای بالقوه برون سپاری، یک سند کاری واضح بنویسید. این مسئولیت شماست که در مورد اهداف کسب و کار تصمیم بگیرید، آنچه که کسب و کار شما به آن نیاز دارد و بهترین راه حل ممکن برای دستیابی به نتایج دلخواه شما چیست.

اگر نوشتن یک محدوده سند کاری در ابتدا برای شما بسیار فنی است،

می توانید با پاسخ دادن به چند سوال ساده مانند

دقیقا نیاز شما چیست؟
بهترین راه حل بالقوه برای آن چه می تواند باشد؟

 پاسخ به این دو سوال ساده به شما کمک می کند تا مشکلی را که حل می کنید، تهیه کنید، نقشه راه روشنی برای حل آن مشکل خاص تهیه کنید و اهداف کلی کسب و کار خود را شناسایی کنید.

برای شما مهم است که درک کنید که برون سپاری یک پیشنهاد پلاگین و بازی نیست، بلکه رویکردی است که برای یک اثر خاص استفاده می شود. هیچکس بهتر از شما کار شما را نمی شناسد. انتظار اینکه یک فرد خارجی فوراً همان سطح آشنایی را داشته باشد، برای شریک برون سپاری نیز منصفانه نیست.

به عبارت ساده، نمی‌توانید الزامات مبهم را با شریک برون‌سپاری خود در میان بگذارید، مانند «یک برنامه تلفن همراه که مشتریان ما آن را دوست داشته باشند» یا «یک چیز جدید در برنامه وب ما معرفی کنیم» و سپس انتظار بهترین نتایج را داشته باشید.

نکته کلیدی این است که اگر می‌خواهید بهترین نتایج ممکن را به دست آورید، باید از نظر چیزی که می‌خواهید بسازید دقیق باشید.

2. تخصص را به یک معیار مهم در فرآیند استخدام تبدیل کنید

پس از نوشتن محدوده سند کار، می توانید با شرکای برون سپاری احتمالی تماس بگیرید. هنگامی که سه تا پنج فروشنده را لیست کوتاه کردید، باید آنها را بر اساس عوامل زیر ارزیابی کنید:

  • مهارت فنی
  • مهارت ها
  • دسترسی به آخرین تکنولوژی روز
  • تجربه در حل چالش های پیچیده
  • اشتیاق برای پروژه شما

به یاد داشته باشید، تخصص فنی، حتی اگر اغلب نادیده گرفته می شود، برای موفقیت هر معامله برون سپاری بسیار مهم است. بنابراین، هرگز نباید یک شریک برون سپاری را انتخاب کنید که در فن آوری های محدود تخصص داشته باشد، حتی اگر در آن چند فناوری بهترین باشد.

قاعده کلی این است که هر چه یک شریک برون سپاری در فن آوری های نرم افزاری بیشتر تخصص داشته باشد، کیفیت پروژه شما بهتر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی:

اهمیت و اهداف تبلیغات و تاثیر آن بر کسب و کار

3. شهرت بازار به همان اندازه مهم است

هیچ کسب و کاری نمی تواند در مورد کیفیت مصالحه کند. اما مهمتر از آن، هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند با شریکی که همیشه ضرب‌الاجل‌ها را از دست می‌دهد یا مودب نیست، کار کند. بنابراین، به همان اندازه مهم است که شهرت بازار شریک برون سپاری خود را قبل از امضای قرارداد بررسی کنید.

در دنیای متصل به اینترنت امروزی، بررسی تاریخچه و شهرت یک شریک برون سپاری کار دشواری نیست. برای مثال حتی پلتفرم هایی مانند Clutch و GoodFirms وجود دارند که می توانید نظرات مشتریان قبلی آنها را بررسی کنید.

اگر هنوز شک و شبهه‌ای وجود دارد، می‌توانید همیشه با تعدادی از مشتریان قبلی آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تجربه آن‌ها را در کار با شریک برون‌سپاری یادداشت کنید. در هر صورت، تنها زمانی باید یک شریک برون سپاری استخدام کنید که کاملاً متقاعد شده باشید که فروشنده انتخاب شده از شهرت خوبی در بازار برخوردار است، می تواند به خوبی با اهداف تجاری شما هماهنگ باشد و سابقه ارائه به موقع دارد.

4. ارتباط شفاف در مورد بودجه

 هزینه یکی از نادیده گرفته ترین عواملی است که می تواند نه تنها رابطه شما با یک فروشنده IT، بلکه پروژه شما را نیز خراب کند. اگر از یک شریک برون سپاری انتظار خدمات برتر دارید، باید بدانید که خدمات برتر اغلب بالاتر از میانگین هزینه دارند.

قبل از نزدیک شدن به یک شریک برون سپاری، باید میزان پولی که می خواهید در پروژه خود سرمایه گذاری کنید را مشخص و نهایی کنید و به طور واضح در مورد بودجه خود با شریک برون سپاری انتخاب شده ارتباط برقرار کنید.

معرفی سایت: (حوزه ی کسب و کار )

https://oberlo.com

https://entrepreneur.com

5. از داده ها و مالکیت معنوی خود محافظت کنید

 در عصر دیجیتال امروزی، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها دو مورد از بزرگترین نگرانی ها، به ویژه برای مشاغل هستند. هنگامی که یک پروژه را برون سپاری می کنید، اغلب متوجه می شوید که اطلاعات حساس تجاری را با شریک برون سپاری به اشتراک می گذارید.

اگر چنین اطلاعات حساسی به درستی مدیریت نشود، ممکن است داده های شما به اشتباه مدیریت شوند. اکیداً توصیه می شود قبل از به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات حساس، با شریک منتخب قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کنید.

جدا از این، باید فروشنده ای را نیز در نظر بگیرید که به طور مرتب ممیزی های شبکه و امنیت را در محل کار خود انجام می دهد. آنها باید از ابزارهای خاصی استفاده کنند که به محافظت از تمام داده های حساس شما کمک می کند و از وقوع هرگونه نشت داده جلوگیری می کند.

نخستین گام های امنیت شبکه

6. از متدولوژی های Agile در فرآیند توسعه خود استفاده کنید

 تنها راه برای بقا در بازار امروز، برآوردن نیازهای همیشه در حال تغییر مشتریان است. برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان خود، باید از متدولوژی های Agile استفاده کنید.

متدولوژی های چابک محیطی بسیار همکاری را ارائه می دهند و نتایج سریعی را ارائه می دهند. اگر می‌خواهید در صنعت خود پیشرو باشید، ترجیح می‌دهید فروشنده‌ای را استخدام کنید که از روش‌های Agile پیروی می‌کند تا بتوانند به راحتی با نیازهای متغیر مشتریان شما سازگار شوند.

پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر در مورد مشتری مداری سری مقالات زیر را مطالعه کنید:
اطلاعات بیشتر :

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

انواع CRM و مزایای مدیریت ارتباط با مشتری

فرهنگ مشتری مداری و مراحل مشتری مداری؟

وفاداری مشتری چیست؟و راهکارهای افزایش آن

7. یک شریک انعطاف پذیر انتخاب کنید

هنگام انتخاب شریک برون سپاری برای پروژه خود، انعطاف پذیری نیز مهم است. فروشنده برون سپاری منتخب شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز فوری پاسخگو باشد. انعطاف‌پذیری، در واقع، به ویژه زمانی که شما و شریک زندگی‌تان در مناطق زمانی مختلف هستید، بسیار مهم است. قبل از نهایی کردن آنها باید انعطاف پذیری از نظر فوریت و پشتیبانی را در توافقنامه لحاظ کنید.

نتیجه

هنگام ایجاد یک راه حل تجاری، همیشه دو گزینه دارید: استخدام یک تیم داخلی یا برون سپاری پروژه.  در حالی که بسیاری از کسب و کارها برای برون سپاری نیازمندی های خود مشکل دارند، برون سپاری می تواند رشد و کارایی کسب و کار را افزایش دهد.

در واقع، بسیاری از شرکت های جهانی محبوب مانند Github، Skype و Slack قبلاً این کار را انجام داده اند. تنها سوال این است که آیا شما آماده اید که از آنها پیروی کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس اینها نکات اصلی هستند که هنگام انتخاب شریک برون سپاری برای ایده یا پروژه تجاری بعدی خود باید به آنها توجه کنید.

برگرفته از :

business.com

پاسخ به سوال دوستان :

شاید تاکنون به این فکر کرده باشین که چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشین ؟

دلیل اینکه می‌گوییم باید سایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از

تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند.

یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت

برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت آراز پردازش در ارتباط باشید

آدرس ایمیل:  info@arazpardazesh.com

اینستاگرام شرکت:   https://instagram.com/araz_pardazesh_kla

تماس با ما:     https://arazpardazesh.com/contact

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =